Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Norsk Kirke og kultur værksted??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2003 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg søger det korrekte navn for en CD jeg har hørt hos ham jeg købte højtalere af. Han har den som kopi og kunne ikke komme det nærmere... Den er optaget i en kirke og er virkeligt godt indspillet. Poul Dissing optræder på et enkelt nummer.

Dybde perspektivet på (nu mine højtalere) føltes som vel 20-30 m!!!

Jeg har ALDRIG hørt noget lignende!!!

Kan klart anbefales!!!

Kan nogen hjælpe...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 19 November 2003 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Kanskje du kan finne noe her:

http://www.kkv.musikkonline.no/shop/default.asp

Jeg har mange kkv innspillinger og kan kanskje hjelpe deg. Kan artisten være, Knut Reiersrud?, Ole Paus?, eller er det en kvinnelig vokalist?

http://www.kkv.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=26644

Er ihvertfall spilt inn i en kirke. Jo det er nok den: Fant litt mer informasjon :

Himmelskip
af Kleive, Iver & Reiersrud, Knut

Spændende salme CD fra Kirkelig Kulturværksted.

Organisten Iver Kleive og guitaristen Knut Reiersrud har i Odense Domkirke indspillet denne meget smukke instrumental CD. Repertoiret er salmer og folketone melodier. Bl.a. Herre Gud, dit dyre navn og ære, Kirken, den er et gammelt hus, Jesus, det eneste, helligste, reneste og 9 andre salmer/sange. På salmen I al sin glans nu stråler solen synger Povl Dissing. En smuk og anderledes CD som fortjerner en opmærksom lytter.

Eller:

Den signede dag
af Dissing Poul Kleive Iver Reiersrud Knut

Den signede dag har vores store danske salmedigter Grundtvig i det poetiske centrum. Grundtvig skrev mere end 1000 salmer og sange, og det er blandt dem at Poul Dissing, Iver Kleive og Knut Reiesrud har udvalgt repertoiret til denne CD. Poul Dissing behøver ingen nærmere præsentation, vi kender alle hans lidenskabelige fortolkning af sange. Iver Kleive er en af norges bedste organister og arrangører. Har produceret et stort antal CDer bl.a. Carolas Blott en dag. Knut Reiesrud er norsk guitarist og det er de to der akkompagnerer Poul Dissing i hans fortolkning af sangene. CDen er optaget i Odense Domkirke.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 November 2003 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hej PPP!

Jeg mener bestemt det er Himmelskib.
Den kan købes i Pladekisten i Århus.

www.pladekisten.dk
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2003 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Tusind tak skal I have.

Den CD (Himmelskip) skal jeg bare have. Jeg købte faktisk mine "Peak Consult" pga. den CD. Der er simpelthen en kæmpe rumfornemmelse på pladen!

Det er sjovt at man kan høre støj på gaden og at der går nogen rundt i kirken!

Troede egentlig at jeg skulle ende op med et par Snell EIII, men blev klar over de her højtalere kunne noget ud over det sædvanlige med rum og varme!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Efter at have hørt Himmelskip er jeg nu sikker på at det må være "Den signede dag" som jeg har hørt. Den har jeg netop bestilt på biblioteket i dag!

Tak til bambadoo!

Og gæt en gang...

Dissing, Iver Kleive og Knut Reiersrud kommer til Nørrelandskirken, Holstebro fredag den 20. februar!

Det kan jeg godt anbefale - det var trods alt den plade jeg købte mine højtalere på!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Dissing, Iver Kleive og Knut Reiersrud kommer til Nørrelandskirken, Holstebro fredag den 20. februar!

Det kan jeg godt anbefale - det var trods alt den plade jeg købte mine højtalere på!

Dissing, dk's fineste fortolker kan altid anbefales live ;o). Om det så er med Benny Andersen, Brazz Brothers (fra Norge, fantastiske musikere), Solo, som ovenstående eller med hans sønner.

Jeg har set ham så mange gange at jeg er holdt op med at tælle

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej zaka,

Har du hørt "Den signede dag"? Det er fedt at høre trafikken på gaden og der kommer nogen ind i kirken og skramler...

Har selv kun hørt brudstykker fra den (jeg regner med at det er den, når det IKKE er himmelskip - selv om den også er "ok")...

Jeg hørte mine højtalere på mit medbragte anlæg i et meget lille rum (vel 15 m2)med lavt til loft og trægulv og ht ca en meter fra bagvæg og sidevæg. Hold da ferie en kobling til rummet, nærmest skræmmende!!! Den dag tænkte jeg ikke på subwoofere!!!

Jeg glæder mig som et lille barn!!!

Desværre bliver det nok ikke samme "sus" som i Odense Domkirke, hvor denne og Himmelskip er optaget!

Jeg kan KUN anbefale denne, hvis det bare tilnærmelsesvis nærmer sig gengivelsen på CD!!!

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Zaka skev:

Dissing, dk's fineste fortolker kan altid anbefales live ;o). Om det så er med Benny Andersen, Brazz Brothers (fra Norge, fantastiske musikere)

Øjj, nu glæder jeg mig bare endnu mere til at se og høre præcis denne konstellation i Viften i Rødovre, torsdag den 22 januar..

Mht. Kirkelig Kulturværksted's udgivelser's lødighed, så mener jeg at deres studieindspilninger indimellem bliver basset lidt ekstra, eller det er ihvertfald mit indtryk..

Mvh, Jens/Modifix,- denne gang ganz ohne efterbetragtninger..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej Modifix,

Ja, glæd dig endelig!

Mht bas er jeg ikke objektiv endsige objektiv og slet ikke neutral. Man er jo kun et menneske!

Det er hvert fald blandt det vildeste (zappen er heller ikke til at få til at miste pusten) jeg har oplevet på CD og så på et par sølle 2-vejs. Hatten af!

Jeg ryger ikke og spiller ikke (andet end musik), så en eller anden last må man da have

Jeg har desværre svært ved at sætte præcise ord på mit lydideal. Jeg er lidt vingeskudt for tiden mht til at vurdere basindhold i pladerne, thi jeg har "kun" sølle 2-vejs (endnu) i mit 34 m2 store rum. Der er alt for lidt saft og kraft når det gælder!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Zaka skev:

Dissing, dk's fineste fortolker kan altid anbefales live ;o). Om det så er med Benny Andersen, Brazz Brothers (fra Norge, fantastiske musikere)

Øjj, nu glæder jeg mig bare endnu mere til at se og høre præcis denne konstellation i Viften i Rødovre, torsdag den 22 januar..

Hej Jens,

Ja glæd dig endelig, du bliver ikke skuffet. Brazz Brothers er en gruppe med 5 fantastiske blæsere og en suveræn trommeslager. De spiller sammen så man får tårer i øjnene ;o), med megen humor og stor respekt for Andersens sange og Dissings vokal.

Og så er der tuba spilleren, han er et kapitel for sig. Håber han laver sin tuba solo til koncerten på Viften. Jeg var måløs da han lavede den på Vega.

Jeg har set dem alene med Dissing på Jazzhouse og på Vega samme med Dissing/Andersen. Begge fantastiske koncerter.

mvh 

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej zaka,

Har du hørt "Den signede dag"? Det er fedt at høre trafikken på gaden og der kommer nogen ind i kirken og skramler...

Nej ikke endnu, men jeg skal have den på et tidspunkt. Den har fået rigtig gode anmeldelser.

mvh

- Frank Zappa

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
ppp_dk skrev:

Hej zaka,

Nej ikke endnu, men jeg skal have den på et tidspunkt. Den har fået rigtig gode anmeldelser.

mvh

Gør som mig, brug www.bibliotek.dk har lige betilt "Den signede dag" på CD her i aften (de havde den ovenikøbet på det lokale)...

Det er da dejligt at efterprøve alle de emner som dukker op her i forumet. Jeg er da glad for ikke at have købt dem alle!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Den signede dag er nok den bedste optagelse, som jeg nogensinde har hørt!!!

Prøv den!!!

Men jeg har endnu ikke fundet det som jeg hørte da jeg købte højtalerne...

Findes der andre på Kirkelig Kulturselskab og Poul dissing synger på (det er dog ikke det nummer jeg tænker på)?

Der er bla. det tema som der spilles i kirkerne samtidig med "Ammen" i det nummer jeg søger...

Ellers må jeg genhøre dem begge (igen, igen) og det gør ikke noget ...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Skal ind og høre "Den signede dag" i Nørrelandskirken i Holstebro den 20/2 kl 19.30. Hvis det bare lyder halvt så godt på mine små derhjemme (på kl 3 på frontlinen/zappen) er jeg rigeligt tilfreds

Poul Dissing er fantastisk og hvis kirken lavede den slags om søndagen kom jeg meget oftere i kirken!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

The day after!

"Den signede dag" i Nørrelandskirken i Holstebro. En stor oplevelse. Desværre var akustikken ret hård med murstensvægge til alle sider, men dejligt højt til loftet. Den hårde lyd kom desværre til udtryk når Knut Reiersrud gav den for fulde gardiner med den elektriske fik man desværre tinitus paranoia...

Orglet gik desværre ikke så dybt som man fornemmer på pladen og ikke mine forventninger til SUG.

Desværre manglede det bedste nummer fra pladen "Dejlig er den himmelblå". Det sagde jeg til Poul Dissing efter koncerten mens jeg fik signeret min nykøbte udgave af "Den signede dag". Og en bag mig bekræftede mig : JA!
Iver Kleive og Knut Reiersrud signerede den også.

Men når dette så er sagt, en fantastisk koncert. Ham Knut kan bare det med guitarer. Han havde 4 med. En lille sjovt ting. Han afsluttede et enkelt nummer med at komme spyt på sin pegefinger (4-5 gange) og køre den ned på den bagerste ende af den elektriske guitar. Det lød som måger som knævrede

En anden gang fik han den til at lyde som skrigende ørne!

Desuden købte jeg også en solo CD med Knut : "Tramp", hvilken jeg også fik signeret. Den skulle være blues agtig.

Titlen på den sidste kan tolkes på flere måder. Knut er meget fysisk i sit udtryk og TRAMPer til tider i scenegulvet (så er de også fri for en stortromme). Tramp betyder vagabond og måske føler han sig som en musikalsk vagabond - et lille sidespring!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes