Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Kill Bill (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Var inde og se ovennævnte film den anden dag - var ikke synderligt imponeret - lever bestemt ikke til sit rygte - den film handler bogstaveligt talt ikke om andet end kung-fu og blod ud over det hele.  Tarantino får mere og mere ry af at være "one hit wonder" i min terminoogi. (læs "Pulp Fiction = røvfed film")

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hello obi jon

Hvilket rygte havde du hørt inden du så filmen? - for de anmeldelser jeg har set af filmen, passer ret godt til din beskrivelse af filmen.

P.s. jeg har ikke selv set den endnu..

mvh. prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 November 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Du har vel sountracket til Pulp Fiction Næste gang du befaler, bør du befale butikkerne at udlevere den gratis .
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2003 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det var helt klart den bedste film oplevelse jeg længe har haft. Jeg elsker hans måde at lave person skildringer på ikke noget sukker sødt her og fine ord nej dagligdagssprog der går ind. Han tør fortælle hvorfor en person er ond derfor ser de onde personer i hans film ikke onde ud men ofte ser de godt ud og ikke med brudskne øje bryn som andre amatør instruktøere benytter sig af. Man skal ikke skue en hund på hårene. Det brutale delt af det almindelige f.eks. når datteren kommer hjem fra skole.

Kamp senerne får matrix til at lige en cirkeline film Q bruger ikke computer effekter og sværkampen hvor hun bruge "rigtige" kendo svær træk nemlig parere og hukke i samme træk er meget godt lavet for en begynder. Det var som at se de 7 samurejer igen det var faneme godt.

Hun er ung men det opvejes af at hun er sindsyg, hvem spidde hvem. Q er min film helt og har man ikke set hans første film Håndlangerne / resover dogs så mangle man noget i opdragelsen. Tag dialogen i starten af denne film sådanne ses kun hos Q the mans film og dette er vidre ført tilo Pulp fiktion som kun er en vag efter følger til Håndlangerne (læs kufferten)

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det var nu Tarantinos rygte som en af de bedste filmmagere i nyere tid jeg mente ;)

Men ja det passer da meget godt til den omtale filmen har fået, jeg troede bare ikke helt på det før jeg selv så den. Havde da en ide om at filmen i det mindste havde en handling, eller var nyskabende på en måde. - Det var ikke tilfældet.

Det blev altså hutigt kedeligt. Så jeg befalede biograferne at tage din af plakaten!!!  

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 Du har vel sountracket til Pulp Fiction Næste gang du befaler, bør du befale butikkerne at udlevere den gratis .

TOTALT IORDEN MUSIKSMAG

Absolut en af mine yndlingsskiver.

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Matrix er original både mht kampscener og handling. Kill Bill's handling er praktisk taget ikke eksisterende. Måske den kommer i 2'eren - hvad ved jeg. Det var bare ikke lige en film efter mit hoved!!!

Jeg er sgu nok aaalt for klog til sådan en proletarfilm

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 20 November 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

aaaaah obi john'er - det er ikke fair

Du ka' sqdda ikke forvente at alle hans film skal være som  pulp fiction.

Kill bill er mere From Dusk till Dawn.

Og kill bill har på mange tidspunkter den her TYKKE tarantino-stemning der driver ned af væggene med de mest absurde modsætninger i billledfladen sammen med et soundtrack-'sound' der bare emmer af Tarantinos billede af urban USA og ørkenland.

Herligt herligt 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Nu hvor vi er i det gode Q-hjørne, så har i vel set True Romance, skrevet af Quintin Tarrantino?.....

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

True Romance = Top Nice.

Kill Bill = . Det lugter lidt af en han gerne vil være "enormt speciel" i mine øjne. Smag og behag - det er da heller ikke den dårligste film jeg har set, men bestemt helle ikke den bedste!!!

Jeg medgiver at den har sine øjeblikke, og kan da være meget underholdende til tider - men er ikke imponeret over det samlede niveau filmen holder - eller ikke holder om man vil.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Forresten Nrik: Obi Jon - ikke Obi John - og der er kun en af os

Tarantino er en af de der filmmagere som ingen (indtil nu!) tør ikke at kunne lide fordi han er stemplet som genial af den samlede filmverden.

Et tifoldigt leve for Obi Jon - manden der tog glansen af Tarantino!

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes Kill Bill er en fed Terantino film, omend det er svært at vurdere den helt, da halvdelen (eller 2/3 ?? http://www.skymovies.com/skymovies/article/0,,1110055,00.htm l) mangler.

Jeg mener ikke, at man kan sammenligne den med hans tidligere film, der, i modsætning til denne, foregår i "den rigtige verden". Kill Bill er lavet i filmverdens filmverden...

En cool ting ved plottet i Kill Bill, synes jeg er, at "Deadly Viper Assassination Squad (DiVAS)" minder mistænkeligt meget om det superhelte-team, som Mia Wallace (Uma) har været en del af i en pilot-episode, i Pulp Fiction...

Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

True Romance >> Er en fed film, med sin egen stemning i. Min ynglings scene er den mest brutale jeg har set på film. Ikke så meget blod, men man føler virkelig hun kæmper for sit liv. Da han kommer for at hente kufferten med kokain. Hun bliver gennem banket, kastet gennem glas. Først borer hun en poptrækker gennem hans fod, banker ham i hovedet med et låg fra et toilet, brænder ham af med hårlack og en lighter, skyder ham 3 gange og tæsker løs på ham med den stumme ende af geværet. Historien er så gennemført.

Full Metal Jacket >> 2 barske scener i denne film, er da en af de menige, ham den tykke får tæsk, hvor han derefter bliver sindsyg og skyder sig selv i hovedet. Den mere psykologiske er da, hovedpersonen, skyder den kvindelige sniper i de forladte ruiner. Hvor hun døende med mange smerter, siger Shoot Me, Shoot me.

Snatch >> Da, Bradd Pit, skal tabe en kamp, bliver knock outet. Man ser hans kamp tilbage, fra no mans land, gennem vandet, hvorefter han slår modstanderen ud med et slag.

The Crow >> Har også en del fede scener, med Brandon Lee, den bærer bare præg af det er en low budget film, der er en del fegl, men den er klart værd at se. Historien er fed. Det er bare en skam de efterfølgene film, skulle være så platte, den samme historie gentager sig. I stedet skulle man have æret Brandon Lee, ved at genindspille den første film, med en ny skuespiller og rydde lidt op i historien. Han blev jo skudt af et vådeskud, under optagelserne.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Var heller ikke synderligt imponeret, med det er nu altid en fornøjelse at se Tarantino film specielt soundtracket er jo helt suverænt. For folk der ikke er klar over de store sammenhænge mellem hans forskellige film, kan jeg anbefale at se den nye Pulp Fiction udgivelse med kommentarspor.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 November 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Var inde og se ovennævnte film den anden dag - var ikke synderligt imponeret - lever bestemt ikke til sit rygte - den film handler bogstaveligt talt ikke om andet end kung-fu og blod ud over det hele. Tarantino får mere og mere ry af at være "one hit wonder" i min terminoogi. (læs "Pulp Fiction = røvfed film")

Hov hov. Det må minst være two hit wonder.
Reservoir Dogs er mindst ligeså god som Pulp Fiction.
Og også her er soundtracket rigtig fedt.

/vilmann - der ikke har set Kill Bill endnu
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja okay - så 2 1/2 da - lavede jo også noget af True Romance - var det manuskriptet eller hvad var det nu?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Ja okay - så 2 1/2 da - lavede jo også noget af True Romance - var det manuskriptet eller hvad var det nu?

prse skrev:
Nu hvor vi er i det gode Q-hjørne, så har i vel set True Romance, skrevet af Quintin Tarrantino?.....

Hmmmm... - lider man af hukommelsestab

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Ja!

er der nogen der kan huske hvem der har skrevet "True Romance"?

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

"My name is Buck, and I'm here to f**k!" :-)

Kill Bill er klart efterårets fedeste film indtil videre. Ægte Tarantino
70'er agtig stemning a'la super sound from the 70'ies fra
Reservoir Dogs .

Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

"Who's motorcycle is it?"