Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Roskilde Festival 06 - skal du med? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Som ivrig festivalgænger, er årets Roskilde ingen undtagelse, men jeg er åbenbart ikke med på beatet som tidligere, for jeg finder mange af navnene ukendte.

Ny musik kan dog ofte være noget af det mest overraskende og kan ofte resultere i oplevelser af særlig karakter.

Mit spøgsmål lyder derfor:
Hvad bør man opleve blandt navnene i år (ikke hovednavne, dem kender jeg)?

Link til spilleplan: http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=55352774& code=45

Shoooouuuut!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Af de kanp så kendte vil jeg trække disse frem:
BIRDY NAM NAM (F)
FIGURINES (DK) - Dansk dejlig rock som man kan li det...
KAIZERS ORCHESTRA (N) - Hva skal man sige... Det er jo Kaizers Orchestra SKAL OPLEVES
KOOP (S)
SONG TO THE SIREN (DK) - Glæd jer til deres forsanger Jeffrey Kaare Hessellund.. Han er superb på en scene, og tror jeg står til en stor fremtid som sanger.. Helt sikekrt en mand som lever sig ind i musikken

og så ellers:
ARCTIC MONKEYS (UK)
DEFTONES (US)
GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC (US
SCISSOR SISTERS (US)
SIGUR RÓS (ISL)
THE STREETS (UK)
THE STROKES (US)
UNDER BYEN (DK)
VETO (DK)

Der er vist lidt at vælge i mellem
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

uha uha,, bestæmt Deftones, de er satme så mega fede,
og så også sigur rós.. :)
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Opeth og nyligt bookede Evergrey, hvis man er til svensk tråd .

Anbefales!

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg skal se og høre flg. De fremhævede er de absolut MUST-SEE.

torsdag:
Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R)

fredag:
Volbeat, Opeth.
det sidste af Morissey, lidt af Kaizers Orchestra, the Streets og Kashmir.

lørdag:
Spoken Word med Jørgen Leth, Tool, Amplifier
Jens Unmack, Deftones, Primal Scream

søndag:
Evergrey, Wolfmother, Hatesphere, Roger Waters

mvh Klaus

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og høre flg. De fremhævede er de absolut MUST-SEE.

torsdag:
Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R) Hehe - ja, G'n'R lyder lidt for meget som noget, der var engang!

fredag:
Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist på blå scene - mon det er for lille en scene i forhold til de mennesker, der kommer...?

lørdag:
Spoken Word med Jørgen Leth, Tool, Amplifier

søndag:

mvh Klaus

MVH

Von Schweikert VR2

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Konen og jeg skal se The Strokes og Roger Waters søndag kl. 17 og 2130     

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Imellem de herligt mange mere "larmende" koncerter (forstået på den mest positive måde )...er der så nogen der har nogle gode forslag til totalt afslappende/fordybende/drømmende koncerter?...Det bedste jeg selv ved i den kategori er Daniel Lanois, for bare lige at komme med en reference. .... (I mine tanker sidder jeg allerede på pladsen med en lunken tysk dåseøl i hånden...)
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og h�re flg. De fremh�vede er de absolut MUST-SEE.

torsdag:
Trivium, Bullet for my Valentine, Axl Rose jam (G'n'R) Hehe - ja, G'n'R lyder lidt for meget som noget, der var engang!

Uden Slash&Duff er det ikke RIGTIGT G'n'R efter min opfattelse. og det er IN-DIS-KU-TA-BELT!!!! Når det så er sagt, så mener jeg stadig at en Axl i topform er en 666 gange bedre frontmand end Scott Weiland (det er kun sjovt at råbe Motherf**ker een gang i løbet af en koncert)

fredag:
Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist p� bl� scene - mon det er for lille en scene i forhold
til de mennesker, der kommer...?

Er Opeth ikke stadig en velbevaret hemmelighed for de indviede??? jeg vil mene at deres musik er temmelig krævende for det utrænede øre. Det passer mig fint at de spiller på en af de små scener. Det er som regel der jeg har haft mine allerbedste festivaloplevelser, da det også er de færreste der kan spille Orange op.

l�rdag:
Spoken Word med J�rgen Leth, Tool, Amplifier

s�ndag:

mvh Klaus

MVH

Selvom der er en del fede navne jeg skal se, så synes jeg programmet har nogen meget alvorlige mangler:

Metallica: Verdens størte heavyband, og et af de få bands der  kan samle ALLE til den store fest foran Orange scene.
Motorhead: Et af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20 år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll.
the Cult: RF har afvist dem af en eller anden grund. Rock'n'Roll er åbenbart et fyord på Roskilde.

I det hele taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the raveonettes i år!!!

\m/
mvh Klaus

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:

I det hele taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the raveonettes i år!!!

Rock er altså mange ting og hvis ikke Strokes, Editors og Raveonettes er rock så ved jeg ikke hvad det er. Så må du gerne kalde det indie for min skyld - i min bog er det rock.

Selv synes jeg det er det bedste (rock)program i mange år.
Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
Dejen skrev:

Klaus Kokholm skrev:
Jeg skal se og h�re flg. De fremh�vede er de absolut MUST-SEE.

torsdag:

Uden Slash&Duff er det ikke RIGTIGT G'n'R efter min opfattelse. og det er IN-DIS-KU-TA-BELT!!!! Når det så er sagt, så mener jeg stadig at en Axl i topform er en 666 gange bedre frontmand end Scott Weiland (det er kun sjovt at råbe Motherf**ker een gang i løbet af en koncert)

fredag:
Volbeat, Opeth. Opeth spiller vist p� bl� scene - mon det er for lille en scene i forhold
til de mennesker, der kommer...?

Er Opeth ikke stadig en velbevaret hemmelighed for de indviede??? jeg vil mene at deres musik er temmelig krævende for det utrænede øre. Det passer mig fint at de spiller på en af de små scener. Det er som regel der jeg har haft mine allerbedste festivaloplevelser, da det også er de færreste der kan spille Orange op. Ja, lad os håbe, at Opeth trods alt er ukendt for de fleste, så vi kan være der. Jeg er enig med dig i, at en mindre scene er klart at foretrække - så får vi måske også lidt fra Damnation-albummet :-)

l�rdag:
Spoken Word med J�rgen Leth, Tool, Amplifier

s�ndag:

mvh Klaus

MVH

Selvom der er en del fede navne jeg skal se, så synes jeg programmet har nogen meget alvorlige mangler:

Metallica: Verdens størte heavyband, og et af de få bands der  kan samle ALLE til den store fest foran Orange scene. Nu er det jo ikke evigheder siden, de var på Roskilde sidst; men Metallica savner man på enhver festival; de er simpelthen liveBANDET i min bog, især nu, hvor de har taget den ældste del af deres bagkatalog op live.
Motorhead: Et af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20 år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll. Dem ville jeg godt se live - beskidt, tung og svedig tråd som en britisk kulminearbejder - live har jeg dem til gode.
the Cult: RF har afvist dem af en eller anden grund. Rock'n'Roll er åbenbart et fyord på Roskilde.

I det hele taget synes jeg RF fokuserer for meget på den såkaldte "indie"-scene med the Strokes, the Editors o.lign. -At man præsenterer førstnævnte som rock'n'roll har jeg noteret mig med hovedrysten og hysterisk latter. det viser bare at RF-bookernes smag er dikteret af månedens hype i NME eller Rolling Stone. I det mindste slipper vi for the raveonettes i år!!! Haha - ja, det er trods alt noget. Der er noget misforstået over en opfattelse af, at eks. Strokes skulle være rockmusik; må jeg være her!

m/
mvh Klaus

Von Schweikert VR2

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

De kunne nu godt bytte lordag's programet om med sondags programet. Nu skal jeg til at kobe ny flybillet til london (da jeg meget gerne vi se P.F)
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Klaus Kokholm skrev:

Rock er altså mange ting og hvis ikke Strokes, Editors og Raveonettes er rock så ved jeg ikke hvad det er. Så må du gerne kalde det indie for min skyld - i min bog er det rock. Den slags som måske gør sig godt i gallerierne og salonerne i New York eller Paris blandt kunstenere og andre (pseudo-)intellektuelle - men der er altså ikke mange "balls" i Strokes, rent musikalsk forstået. Rock er der mange varianter af, sandt nok - men Strokes sveder simpelthen bare ikke nok ;-) ! The Raveonettes så jeg til DM-opvarmningen - de efterlod mig aldeles kolde, og de transpirerede sgu heller ikke selv synderligt!

Selv synes jeg det er det bedste (rock)program i mange år. Se, dét synes jeg også - men det p.g.a. navne som Tool, Opeth, Deftones, Evergres, Roger Waters.

MVH

Von Schweikert VR2

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jep - jeg skal med for første gang i år

Jeg skal se: Guns'N'Roses - Tool - HIM - Amplifier

Og siden Admin nu spørger, vil jeg anbefale ham at høre Amplifier. Det skal nok blive en stor oplevelse, også selvom man måske ikke er så meget for genren.

De stiller op med over 50 fod-pedaler til deres el-spader, så der skulle være lagt i ovnen til meget stort og imponerende lydbillede lørdag aften på Odeon.

Dog lidt irriterende at Amplifier's koncert overlapper HIM's. Vil gerne se dem begge, men HIM har klart første-prioritet. Nu har jeg ventet så længe på at de kommer til DK.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
Motorhead: Et af verdens bedste livebands, som ikke har spillet på Roskilde i over 20 år. Et band der appelerer til headbangerne, punkerne og alle der vil have blæst hjernen ud med beskidt rock'n'roll. Dem ville jeg godt se live - beskidt, tung og svedig tråd som en britisk kulminearbejder - live har jeg dem til gode.

Har heller aldrig set dem ... spændt på at se om de kan ryste bladene af bøgetræerne i Skanderborg.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Er der musik på Roskilde? Det er vel noget nyt?

Jeg skal ca. starte med at se musik når Magtens Korridor går på scenen og slutte når RW lukker Orange. Der er alt for meget, jeg gerne vil se. Men helt klart Axl Rose Jam!!!

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Man må da heller ikke overse Jack Whites (White Stripes) 'nye' band The Ranconteurs (Søndag 20:15 på Odeon)

En go' gang garage ville nogle nok kalde det!

Rigtig go' festival til alle

(Skal lige sluge sætningen fra manden i billetlugen: 'Hvad laver sådan nogle gamle rotter som jer på Roskilde?' - og jeg er sgu ikke engang 40!! )

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
(Skal lige sluge sætningen fra manden i billetlugen: 'Hvad laver sådan nogle gamle rotter som jer på Roskilde?' - og jeg er sgu ikke engang 40!! )

Det sagde han bare ikke!!!

Skal da lige sig, at jeg selv camper med gutter og gutinder der er 15-20 år ældre end mig selv, og jeg runder først de 30 i næste måned....

Det handler aldeles ikke om alderen, men om musikken.
Og skulle jeg vælge, synes jeg faktisk at samværet med de "gamle" gutter er fantastisk underholdende.

Og ved samme lejlighed skal jeg huske at takke alle, der er kommet med god tips til gode oplevelser på årets festival!
Keep it coming - der er plads til mere endnu!

God festival til de der finder vej hertil, eller allerede er her! (jeg er her naturligvis allerede, omend der er tale om planlagt vagt!)

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil opfordre alle Roskilde-gængere til at gå hen og høre Rufus Wainwright, enestående talent
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Du glemmer Martha...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne