| Forfatter |
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
har siddet lidt og kigget i gamle indlæg her på forummet og erfaret, at der er flere, der deler min udsøgte smag for synth pop... 
jeg tænkte derfor, om ikke det var en idé med en tråd om denne genre (og andre, der ligger opad fx. ebm og future pop), hvor man kunne dele nyheder, anmeldelser o.lign.
lad mig starte med et par 'gamle nyheder', som i sikkert allerede er bekendte med:
front line assembly spiller d. 16.08 i amager bio (oprindeligt med jean luc de meyer og eskil simonsson som gæster, men det bliver vist ikke til noget - øv) og lørdagen efter (gratis) i malmø: http://www.malmofestivalen.nu/festivalenprogram/program_swe. aspx EDIT: S.P.O.C.K. er også kommet på programmet...
endelig er der jo også welle:erdball, der spiller på rust d. 16.11: http://www.rust.dk/pages/koncerter.php?id=1425
\ulrik
ps. min synth pop top 5 er: mesh, depeche mode (er vel dårligt synth pop længere men alligevel), erasure, saft og iris.
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt initiativ. Jeg følger ikke så meget med i synthpop, men her er min top 5 anyway:
1. Depeche Mode, Speak and Spell 2. Yazoo, Upstairs at Erics 3. Human League, Dare 4. Goldfrapp, Supernature 5. Erasure, Pop
Det kan vel diskuteres om Goldfrapps Supernature er synthpop - moderne synthpop måske :-)
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
Det kan vel diskuteres om Goldfrapps Supernature er synthpop - moderne synthpop måske :-)
|
|
|
tja, men godt er det i hvert fald og mon ikke, de har noget human league i deres pladesamling?
|
| |
xtort Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
så blev det officielt: nitzer ebb spiller den 29.10. på rust...
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
'nyt' fra soft cell:
Demo compilation for Soft Cell
Marc Almond and Dave Ball will have a demo compilation out on November 24th under the Soft Cell monniker. "Non-Stop Demos" will contain previously unreleased demos, recorded back in 1981. Included will be the demos for "Frustration", "Facility Girl", "Secret Life", "A Man Can Get Lost", "Persuasion", "Cleansing Fanatic", "As Advertised", "Babes In Consumerland", "When We Go Marching" and the Side-Line favourite "Say Hello Wave Goodbye".
[fra: http://www.side-line.com/] __________________
film
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige anbefale nogle synt bands som jeg personlig syntes er ultra fede..
De/Vision - Monosex
Melotron - Sternenstaub
Wolfsheim - Casting Shadows
Hvis i ikke kender dem, så kan jeg bare sige at i skal give dem en chance..
Mvh Claus __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIB_1 skrev:
|
Jeg kan da lige anbefale nogle synt bands som jeg personlig syntes er ultra fede..
De/Vision - Monosex
Melotron - Sternenstaub
Wolfsheim - Casting Shadows
Hvis i ikke kender dem, så kan jeg bare sige at i skal give dem en chance..
Mvh Claus
|
|
|
ja, de kan det der, de tyskere... - husk i øvrigt welle: erdball på rust d. 16. november...
svenskerne er heller ikke helt tabt bag vognen, når det gælder synthpop - sjovt, at denne genre aldrig er blevet til noget stort i danmark (ud over navne som erasure og dM), når vi nu ligger lige mellem tyskland og sverige... 
\ulrik __________________
film
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man nævne synthpop uden at nævne Lizardking? Kan man nævne funk uden at nævne nuke? I think not! Allright, Lizardking's stil blev kaldt for doskpop.
|
| Til top |
|
| |