Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad er der på cden ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hehe .. jeg har en sammen bikset hjemmebrændt skive med en masse super fede numre på men har ingen idé om hvem der har lavet disse numre og de fleste af dem kunne jeg godt tænke mig at anskaffe mig på nogle lovlige albums.

Men hvordan kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad der ligger på den ?! ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg ved hvordan vi gør det, vi leger gæt et nummer jeg uploader et nummer og så er det bare med at gætte. Når nummeret så er gættet eller alle giver op så smider jeg et nyt op og sletter det gamle.

Her er det første nummer:

Track 1 <- Link fjernet for at mindske hvor meget jeg linker til copyrighted materiale

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

hmm er det virkeligt for svært .. ?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 August 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

En eller anden der er influeret af Geoge Duke (har noget af det samme anslag på piano´et) Men ham er det ikke. Havde det været en guitar version, ville jag have skudt på Norman Brown.

Men jeg aner ikke hvem det er

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 August 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hmm nu er jeg lidt kold over hvad folk går og sysler med i deres fritid uanset hvor borderline kriminelt det er, men er du ikke i gang med at linke til copyright-beskyttet materiale fra Hifi4all?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

hehe nej den er ikke helt nem .. jeg er sikker på nogle af de næste numre er væsentligt lettere...

men tak for gættet, jeg tror måske det første nummer er lidt for svært men jeg smider det næste op og lader dem som ikke er gættet blive tilbage.'

Track 2 <- Link fjernet da de store grimme mennesker ikke skal komme efter os og sørge for at vi ikke kan købe deres musik.

Den her tror jeg er nem for jer .. men jeg har ingen anelse selv

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Hmm nu er jeg lidt kold over hvad folk går og sysler med i deres fritid uanset hvor borderline kriminelt det er, men er du ikke i gang med at linke til copyright-beskyttet materiale fra Hifi4all?

Jo det er nok egentligt rigtigt nok ... men hvad så ? Hvordan skal jeg finde ud af hvad kunstnerne hedder så jeg kan købe deres musik ?!?!

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu et godt spørgsmål - jeg ved ikke om det er lovligt at linke til brudstykker, men jeg tvivler stærkt på det. Jeg ved godt intentionerne er gode nok, men det ville være lidt trist hvis det fik dig eller hifi4all i fedtefadet.

For at være på den sikre side ville jeg nok lige slette det link, og sende en PM til en moderator inden de får et ildebefindende og giver dig en advarsel.

Edit: og det har du så allerede gjort

Edit2: Måske kan du arrangere en lytteaften for nogen af hifi-folkene, og snige din plade på, under påskud af at der skal diskuteres hvad ogg kan som hifi-format 

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 August 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

google lige engang på musicbrainz .. det er en metode at lave et hash/mønster for hvert musiknummer.. for på den måde at kunne
sammenligne ukendte ting med en database på internettet.... med lidt held kan du finde en del titler på den måde.
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

adamt skrev:
google lige engang på musicbrainz .. det er en metode at lave et hash/mønster for hvert musiknummer.. for på den måde at kunne
sammenligne ukendte ting med en database på internettet.... med lidt held kan du finde en del titler på den måde.

hmm oki det vil jeg gøre ..

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Eller find en softwareafspiller der kan tjekke op mod cddb måske.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Eller find en softwareafspiller der kan tjekke op mod cddb måske.

Har jeg prøvet men problemet er at det er en test cd jeg har fået hvor en gut selv har siddet og smidt numre ned på skiven .. så den kan ikke tjekke op mod cddb

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Googl' en del af teksten med ordet lyrics bagefter, så sku' det ikke være så svært.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er lidt svært at gætte artisterne til numrene som ikke står der, men her er mit bud... Gustav Winkler og Anthrax

For en anden gangs skyld behøver du måske ikke ligefrem skilte med dine ulovligheder, men bare nøjes med at spørge om hvem der har skrevet numrene

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

Googl' en del af teksten med ordet lyrics bagefter, så sku' det ikke være så svært.

Hmm .... det er faktisk ikke nogen dårlig idé .. tak

jkjaers skrev:
Jeg synes det er lidt svært at gætte artisterne til numrene som ikke står der, men her er mit bud... Gustav Winkler og Anthrax

For en anden gangs skyld behøver du måske ikke ligefrem skilte med dine ulovligheder, men bare nøjes med at spørge om hvem der har skrevet numrene

Hmm .. tjah .. men nu ved jeg jo godt at jeg gjorde noget forkert og prøvede at argumentere for hvorfor jeg mente det var iorden ..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes