Emne: Hip Hop/rap ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er stille og roligt ved at bevæge mig ind på dette område. Jeg må indrømme at jeg indtil nu har haft det lidt svært med den specielle attitude der tit er tilknyttet denne genre, men efterhånden har jeg fundet nogle favoritter som jeg synes er et lyt værd:
Cypress Hill - Cypress Hill (den første) Outkast - Det meste, men den nye 2CD fra dem er genial (specielt den ene skive - The Love Below) Gang Starr - Det meste. (skal i Vega og se dem i aften - er der andre fra dette forum?) Nas - Illmatic. 2Pac - Me Against the World og All Eyz On Me. Redrama - Everyday Soundtrack (finsk - opvarmning til Gang Starr i aften. Glimrende skive).
Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med at udvide min favoritliste. Jeg har på fornemmelsen at der ligger rigtig meget godt musik og venter i denne genre ;o)
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Zaka,
nu når du i forvejen er ret tosset med Gangstarr, så vil jeg foreslå dig noget Dilated Peoples .. det holder for groft - og deres beats minder meget om dem fra Gangstarr. Det er så sprødt .. mmmmh ! Specielt "Gangstarr - Worst Comes To Worst" fra deres nyest "The Expansion Team LP". IMO, er "The Platform" den klart bedste.
.. tjek det ud, hvis du er straight !
aiiiiiiiiit ?

|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
|
Hej,
Jeg er stille og roligt ved at bevæge mig ind på dette område. Jeg må indrømme at jeg indtil nu har haft det lidt svært med den specielle attitude der tit er tilknyttet denne genre, men efterhånden har jeg fundet nogle favoritter som jeg synes er et lyt værd:
Cypress Hill - Cypress Hill (den første) Outkast - Det meste, men den nye 2CD fra dem er genial (specielt den ene skive - The Love Below) Gang Starr - Det meste. (skal i Vega og se dem i aften - er der andre fra dette forum?) Nas - Illmatic. 2Pac - Me Against the World og All Eyz On Me. Redrama - Everyday Soundtrack (finsk - opvarmning til Gang Starr i aften. Glimrende skive).
Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med at udvide min favoritliste. Jeg har på fornemmelsen at der ligger rigtig meget godt musik og venter i denne genre ;o)
mvh
|
|
|
Uha, jeg kan nævne mange navne! Hvis jeg skal prøve at gøre det lidt kort, hvilket jeg bliver nødt til, da jeg er på arbejde;) Ligenu lytter jeg utrolig meget til:
-Krazy. "Breather Life" hedder CD'en, og den er mega fed! Han er ikke så kendt herhjemme, så det kan nogengange være lidt svært at skaffe cd'en.
-2Pac med "Better Dayz". Også rigtig fed cd!
- Shade Sheist. Kan ikke lige huske hvad CD'en hedder, men track nr. 3 hedder "John Doe":)
Vender tilbage med flere! __________________ Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ifgy, dolese1,
Tak tak, jeg har bestilt på biblioteket.
ifgy skrev:
|
.. tjek det ud, hvis du er straight !
aiiiiiiiiit ?
|
|
|
Heeeh....øeh jo - tror jeg nok? Jeg er heller ikke styrende i jargonen 
dolese1 skrev:
|
Vender tilbage med flere!
|
|
|
Gør endelig det - jeg er ret begejstret for det jeg har hørt indtil nu. Old School forslag - eller hvad det nu heddder, altså fra hiphop/rappens tidlige år - modtages meget gerne.
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig,
2pac - all eyez on me
Dmx - the great depression
Dr.Dre - 2001
og, ja, der er lavet mange rigtig fede albums..... god jagt.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jackie linolen Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være old school kommer du vist ikke uden om:
Run D.M.C. Raising Hell og Tougher than leather
LL Cool J Phenomenon (er dog fra 1997, så den er ikke rigtig old school)
House of pain (house of pain)
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackie linolen skrev:
|
LL Cool J Phenomenon (er dog fra 1997, så den er ikke rigtig old school)
|
|
|
...som er en Fab-5-Freddy rippoff - DET er old school.
hvis det skal være oldschool, så prøv også:
EPMD - Strictly Business med hittet You gots to chill og deres andre albums
LL Cool J - I cant live without my radio - I'm Bad
Beastie Boys - de eneste hvide hiphoppere der er accepteret af de mest hardcore black's. Man kan høre en udvikling gennem alle deres albums. Vær dog opmærksom på at der kan snige sig en del funk, punk og andre mærkelig ting i hvilket bare gør det alt for fedt. Mine favorit-albums er Check your head og Ill communication, samt selvfølgelig deres første: Licensed to Ill
NWA - Niggers With Attitude - Dr. Dre's første store hit-projekt sammen med EZ-E og Ice Cube. Her kan man allerede høre at Dre har potentiale, selv om det godt kan blive lidt for meget gangster og sort racisme i teksterne - men fede beats.
|
| Til top |
|
| |
Finderup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... der er jo rigtig meget godt derude. Prøver som regel at bevæge mig væk fra det normale (mainstream). Det man hører i radioen.
Undrer mig over Wu Tang Clan ikke er blevet nævnt!!!!!
Derudover:
Mos def, killarmy, obie trice, Jay-Z, Xzibit, Cannibal Ox, DMX, RZA (WTC), Cappadonna (WTC), Method Man, Redman, Ghostface Killah, Gravediggaz, Raekwon, Talib Kweli, GZA, P Diddy.
Personligt foretrækker jeg
Wu Tang, Cappadonna, Gravediggaz, Ghostface (alle gangsta-rap)!
Et navn der ikke rigtig kan holdes i denne genre er Madlib og MF Doom. De har bl.a. lavet en fælles disc. Jazzed, down tempo rap/ hip hop! MEST JAZZ!!!!!
Held og lykke med genren!
|
| Til top |
|
| |
Finderup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..... man kunne tilføje company flow, masta killah, busta rhymes, lil jon, crystal method (rock-agtigt), black thought, common, noreaga, the roots
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dengang jeg hørte hip-hop(og det er længe siden skal bemærkes), hørte jeg bands som ikke var så gangsta/hårde i tonen, og gerne med udprægede jazz-inspirationer. af dem jeg husker bedst er:
Black Sheep: "a sheep in wolves clothing"(eller omvendt mht hvem i hvilket "clothing" - kan ikke huske det..): simpelhet en fantastisk plade!
Dream Warriors: det album med "definition of jazz" - vildt fede jazzede numre, men med enkelte kedelige svipsere ind i mellem. men bare to af numrene er alle pengene værd!!!
andre bands var: Biz Markie, Alcoholics m.fl
og selvom jeg ikke hører hip-hop længere, kan det undre mig at ingen "nutidige" dyrkere af genren ikke nævner:
BDP!!!!
eller
A Tribe Called Quest!!!
mvh,
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
NWA, Naughty By Nature, The Beatnuts, Cannibal Ox, Mobb Deep (specielt G.O.D pt. 3 og Shook Ones pt. II), The Clipse, Ice Cube, GZA, Defari, Digital Undergrund, A Tripe Called Quest, Busta Rhymes også Westside connections nyeste lyder ikk' til at være helt dårlige ;)
|
| Til top |
|
| |
damo Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ice Cube - Death Certificate (mesterværk)
Ice Cube - AmeriKKKa's most wanted (genial)
Ice Cube - The Predator ( total fed)
Mobb Deep - The Infamous og Hell on Earth (holder totalt)
Method man - Tical (Øst kyst når det er bedst)
RBX - The RBX files (hardcore west coast - ikke for småbørn)
Scarface - The Diary
Mc eiht ft. CMW - We come Strapped (Gangsta rap når det er bedst)
MC Ren - Shock of the Hour (elsker det album - heller ikke for småbørn)
blot for at nævne et par stykker ... der er mange flere!!!!
/damo
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at MC Einar er cool  Chokolade-rap er crap
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
whooopeee!!!!!!
Tak, der er jo nok til et helt år ;o).
Nu skal jeg afsted til min første koncert i denne genre (Gang Starr). Jeg forventer at blive alderspræsidenten ;o).
Glæder mig til opvarmningen, Redrama. Han/de kan stærkt anbefales.
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
damo skrev:
|
Hejsa
Ice Cube - Death Certificate (mesterværk)
Ice Cube - AmeriKKKa's most wanted (genial)
Ice Cube - The Predator ( total fed)
|
|
|
Hvor er war & peace albumsne? :O
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay-Z er min verden den største
han har lavet en række cder som er værd at lytte på, nu har jeg desværre ikke adgang til hele min cdsamling lige nu, men det album med hard knock life, (hedder muligvis hard knock life vol.1) er absolut værd at starte med... han har udsendt et par albums i stil med "greatest hits" - de er også fede især Chapter One.
Bonus: Jay-Z har for vane IKKE at skrive sine tekster ned, han lærer dem uden ad, og når han har en "sang" går han i studiet og indspiller den, og bagefter finpudser han dem. Årsagen skulle være at man ikke altid har noget at skrive på, og det med at rende rundt med 12 servietter, papirposer etc i lommen bliver noget bøvl...
Nelly's 2 albums er også ganske glimrende...
DMX - Grand Champ
50 cent
nu er jeg også til lidt dansk rap... så som LOC, Jokerens nye er ok, ikke fremragende men ok.
God jagt!
|
| Til top |
|
| |
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassikere:
Run DMC
DGP
ICP (Insane Clown Possé)
Beastie Boys __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forslag (sikkert nævnt tidligere - men what the hell):
Pete Rock & C.L. Smooth, Hard Knocks, Public Enemy, Boogie Down Productions / KRS-One, EPMD, Eric B. & Rakim, GZA, Lord Finesse, Jungle Brothers, De La Soul, Black Sheep, The Pharcyde, The Roots, A Tribe Called Quest, Ultramagnetic MC's, Hijack, Redman, Main Source, Outkast, Tha Alkaholiks, Gang Starr, M.O.P., Freddie Foxxx, Wu-Tang Clan, Low Profile, Smif-N-Wessun (i dag kaldet Cocoa Brovas), Grandmaster Flash & The Furious 5, Showbiz & AG, , Dr. Dre, Big L, Fat Joe, Special Ed, Kool Keith, Mos Def, Talib Kweli, Nas, Camp Lo, Masta Ace, High & Mighty, Killa Kela, Mad Skillz, The Coup, Jeru Tha Damaja, Kool G. Rap, Jurassic 5, Dilated Peoples, Defari, Ed OG, Loot Pack, Foreign Legion, Dead Prez, Run DMC, Inspektah Deck, The Beatnuts, Del, Black Moon, Tony Touch, Kool Keith (især hans Dr. Octagon album), Digable Planets, Brand Nubian, Afu Ra, Blahzay Blahzay, Biz Markie, Beastie Boys, Big Daddy Kane, Ludacris, Pace Won, Canibal Ox, El-P, etc. etc.
Fra lille DK ville jeg checke Static & Nat Ill, Jokeren / DGP, Kongehuset's første LP, Stilen R Profilen, Jyder Mæ Attityder, og sidst men ikke mindst Frez Force samt legenden DJ Noize.
Gør forresten jer selv den tjeneste at checke den svenske gruppe Loop Troop - de er alt for fede!!! Prøv evt. rapperen Promoe's solo-udspil. Man griner måske lidt af de langhårede svenskere, men de laver hææbbb hååbbb af en ualmindelig høj kvalitet hvor alle de "kendte" grupper og solister fra staterne VIRKLIG får noget at leve op til.
Selvfølgelig er det ikke samtlige udgivelser fra de ovennævnte kunstnere der er virklig store kunstværker, men de har allesammen droppet ufattelig gode albums og singler, og hvis man samler en cd eller noget vinyl op med dem så vil man helt sikkert få noget der ud over den sædvanlige metervare, som hiphoppen desværre er i gang med udvikle sig til.
Og hvem er de så - dem der er holder hip-hop motoren i tomgang i stedet for at sætte den i gear? Tjaaahhh, jeg ville i hvert tilfælde skulle trues med alverdens ulykker før jeg købte et nyt album med : DMX, Nelly, Ja-Rule, P. Diddy (eller hva' fanden han nu hedder i denne måned), 2pac (hans første 2 albums var helt fine, men alt derefter er kedeligt, og de talrige udgivelser der er kommet efter hans død er for det meste elendige) samt mange flere. Denne liste kunne nok blive længere end den første, men der er jo ingen grund til at fokusere på det negative :-)
Hvad jeg vil anbefale dig er at gå på det lokale bibliotek eller ned til den nærmeste vinyl-pusher og find nogle albums med kunstnerne på de første 2 lister, og så tør jeg næsten garantere at du kommer hjem med mange timers go' underholdning og et kapitel fra hip hop historie-bøgerne. Som kendere af kunsten nok allerede har gættet sig til så er jeg primært hooked på east-coast rap, og den typiske west-coast, south-coast samt r&b inspirerede pop-lyd er normalt ikke lige mig, så hvis du er til sådan noget så skal du nok finde dig en anden guide, men hvis du er til Gang Starr så kan det jo ikke gå helt galt ;-) Jeg var selv til koncert med dem i Århus for nogle år tilbage da de gæstede DK med Jeru The Damaja, og al respekt for dem de har som opvarmning i aften (efter rygterne Redrama og Paperboys), men Jeru er sgu' i en helt anden klasse - det skider jeg på!!! Men tilbage til sagen : Glæd dig - det bliver helt sikkert en stor aften!!!!
TØF - selvbestaltet Hæææbbbb hååååppp conniseur
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeeez, jeg er blevet junior bruger!?
Tak tak, for alle jeres indlæg. Jeg kaster mig over www.bibliotek.dk imorgen ;o).
Er lige kommet hjem fra Gang Starr på Store Vega. Har aldrig røget så meget sjov tobak som passiv ryger .
Jeg kunne god lide Redrama, men Gang Starr blev lidt for meget attitude og for lidt musik. Al respekt for deres cd/lp produktion. Der var højdepunkter, meeeeeen.......jeg er ikke helt hoppet på vognen endnu. Det mindede lidt om mine 80'er hæææææævy dage med Scorpions, Iron Maiden, ac/dc, accept, osv. hvor man (jeg) faldt på halen for deres effekter og dyrkde dem som en slags guder. Jeg har aldrig set så mange hænder/armer flyve op og ned i vega - en meget anderledes aften.....jeg glemte at tage mine cykelklemmer af og gik med dem på i ca. en 1/2 time - whoopeee .
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kongerne af de danske sprog - eneste nyskabende danske hip hop - kan rappe om andet end attituder og damer:
Malk De Koijn - Smashhits in Aberdeeb & Sneglzilla
"du ligner røven på en bavian der lige har spist rosiner..." __________________
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|