Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Jeg er yes fan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 06 December 2003 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Er der virkelig så få YES fans her i landet, at de ikke gidder og komme til københavn på deres 35 års jubilærums tour næste år, så jeg må helt til Oslo den 5 juni 2004 for at opleve dem ( har fået fed billet på 4 række lige foran senen ).

Er her andre der er til synfonisk rock end bare mig ? og er der nogle der kender nyere gruper i den gren der er lytte værdige ?

M.V.H. TUB 61 

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej tub69 -8...

Kan også godt lide "Yes", men at kalde mig "fan" er nok lige at overdrive det. Men jeg er stor tilhænger at "symfonisk rock", som du kalder det: Camel, Genesis, BJH, Beggars Opera, Focus, J-Tull o.s.v., jeg kalder det bare "Progressiv rock.. ..

Der er ikke meget nyt i den genre, men se her: www.prog4you.com Noget er godt, andet skidt. Hent nogle af smagsprøverne ned, så har du en ide om, hvad der skal gåes efter...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 December 2003 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Davs tub61, jeg hørte meget Yes/JA engang. Dyrker det ikke så
meget længere. Der var også denne JA/Vangelis plade jeg hørte
en del.

Kan huske jeg også hørte meget Marillion med Fish. Specielt den
med drengen hørte jeg meget.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2003 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Ja - det kører også meget godt i min verden. Genesis er efter min mening en af de helt store sammen med Yes. Kender i Canadiske Rush som også gennem 70'erne fik lavet nogen ganske habile plader. Hvis ikke kan jeg anbefale at kigge på Hemispheres og A Farewell To Kings.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2003 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

....og forresten - rart at se nogen springer ud af skabet

MVH Peter

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2003 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Kender vist godt bandet YES.... Owner of A Lonely Heart ?

Ifølge diverse "vandrehistorier", skulle dette nummer være det første, hvori "samples" indgik. Og det skulle efter sigende have været pivdyrt at producere albummet....

Ved ikke om jeg har ramt afskyeligt skidt, eller bare almindeligt l**tedårligt ??

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jo det er dem som har lavet Owner Of A Lonely Heart. Hvor dyrt og bøvet pladens fødsel skulle have været ved jeg desværre ikke så meget om. Den hedder forresten 90125 - hvis jeg ikke tager meget fejl.

Hvordan finder man en billet til koncerten i Norge? Kan nogen hjælpe der?

MVH Peter

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 December 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej alle

Er der virkelig så få YES fans her i landet, at de ikke gidder og komme til københavn på deres 35 års jubilærums tour næste år, så jeg må helt til Oslo den 5 juni 2004 for at opleve dem ( har fået fed billet på 4 række lige foran senen ).

Er her andre der er til synfonisk rock end bare mig ? og er der nogle der kender nyere gruper i den gren der er lytte værdige ?

M.V.H. TUB 61 

Jeg er så afgjort også til Yes. Ikke nogen stor fan, men købte for et stykke tid siden deres opsamlings-dobbeltalbum - fed musik!

Hvis du leder efter nyere bands i lidt samme genre, skal du skynde dig at høre noget Dream Theater. Deres inspiration kommer netop fra Yes hvilket musikken i visse passager også tydeligt viser.. Prøv at lytte til "Images And Words" hvilket af mange betegnes som bandets bedste album, men dette er jo en smagssag

Ellers er der også deres nye "Train Of Thought" hvilket også varmt kan anbefales. Dette album er dog noget anderledes end førnævnte, men lyt dig frem og se om der er noget der falder i din smag

ADVARSEL: som med alt andet musik, kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse hvis Dream Theater falder i din smag!! Jeg har nu alle deres albums og langt de fleste af deres sideløbende projekter (Liquid Tension, Jelly Jam, Transatlantic, Office Of Strategic Influence m.fl.)

Go´ lyttelyst og held og lykke i jagten efter nye musikalske oplevelser...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det er fedt at se at der er andre end jeg der stadig kan huske YES - Jeg har så og sige alt hvad de har lavet, både på LP og CD samt, 4 DVDer er det blevet til - jeg kan svømme helt hen når jeg lytter til dem. 

Af de nyere udgivelser de har lavet er "TALK" en desværre meget overset og undervurderet udgivelse jeg holder meget af.  Ellers er det specielt de 6 første LP der står som det største de har lavet så som:

Yes

Time and a Word

Og måske især de følgende albums !!!!

The Yes album

Fragile

Close to the edge

Yes songs ( 3 dobbelt live album )

Tales from topographic oceans ( dobbelt album med kun 1 nummer pr side )

Relayer

albummet " 90125 " hvor " owner of a lonely heart" er  på er deres mest kommicelle album som gav mange indre stridigheder i gruppen bagefter - men stridigheder og medlemmer der hele tiden forlader og kommer tilbage til gruppen må nærmest være et af YESés varetegn.

Tak til S.B.P. der er nogle grupper du har kommet med jeg vil prøve at lytte til i den nærmeste fremtid.

Til P-PORSKJÆRD prøv at gå ind på www.yesworld.com og under TOUR der er der links til koncert stederne - men jeg har da fundet ud af at koncerten i Oslo kommer til at koste mig tæt på 5000 kr med billet , fly , hotel , tog , mad - osv - men hvad gør man ikke for det musik man er vild med ?  Jeg ville ha´givet min højre arm for at kunne opleve " the beatles " men måtte "nøjes" med en knald god koncert med " poul Mccartney " i parken i foråret.

M.V.H. og en god jul til alle TUB61.  

Nevermore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

p_porskjær skrev:

Ja - det kører også meget godt i min verden. Genesis er efter min mening en af de helt store sammen med Yes. Kender i Canadiske Rush som også gennem 70'erne fik lavet nogen ganske habile plader. Hvis ikke kan jeg anbefale at kigge på Hemispheres og A Farewell To Kings.

MVH Peter

OK det er jo ikke ligesom, at Rush kun lavede fed musik i 70'erne.  "2112" er helt klart min favorit fra den periode!

70'erne var nok deres mest progressive periode, 80'erne var en lidt mere poppet version af Rush, og 90'erne en dejlig blanding. Sidste års plade "Vapor Trails" bragte dem ind i det nye millinium med bravour.

De har netop udgivet en dobbelt DVD Live optagelse, samt en 3-CD Live set fra Rock In Rio.

Til top Vis Nevermore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nevermore Besøg Nevermore's Websted

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ja - jeg må indrømme at jeg gennem tiden efterhånden har fået lidt en overdosis af Rush - men jeg har også hørt det utroligt meget.

Jeg har desværre ikke fået købt Vapor Trails af samme årsag, men måske skulle man tage det op til revurdering. En DVD live ting kunne være meget interessant at lægge øjne og ører til.

MVH Peter 

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

hej tube61

jeg mener selv jeg er yes-fan så det batter. jeg har dyrket dem siden jeg som 13-14årig knægt for første gang hørte ROUNDABOUT-HEART OF THE SUNRISE. det er 30 år siden nu. og skidtet dyrkes stadig. min personlige favorit er RELAYER, når man har lært den at kende. den er nok for svær for ikke-indviede. en anbefaling, prøv om du kan skaffe de japanske mini-lp udgaver, de er også i HDCD. jeg er selv den lykkelige ejer af GOING FOR THE ONE-FRAGILE-RELAYER. sikke covers. savle savle. god tur i norge.

hilsen bent pedersen

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

SÅ sker det endelig efter et halvt års venten , imorgen kl 0636 taget jeg toget fra Nykøbing Falster til lufthavnen og videre til OSLO for at se / hører en forhåbentlig kanon koncert med YES , en oplevelse for livet - jeg har været fan af YES i over 20 år og endelig har jeg taget mig sammen for at se dem         

De spillede i helsinki den 2/6 , en over 3 timer lang koncert der har fået virkelige gode anmeldelser, så jeg glæder mig som et lille barn  

Det eneste minus er at jeg skal afsted alene da min kæreste ikke er til den slags musik , men det er hun så til paul mccartney som vi skal til Horsens for at hører onsdag den 9/6 , har var virkelig god i parken sidste år.

Så jeg må se at få pakket en lille taske, og så ellers få de sidste lange timer til at gå til imorgen - mand hvor jeg glæder mig.

Hilsen TUB61  

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Hjemme igen efter en rigtig flot koncert med YES hvor der virkelig var dynamik i sangene når det skulle være, og en akustik afdeling der var anderledes og forfriskende. 

Der var vel 4000 tilskurer i OLSO Spektrum, der fra første færd virkeligt var tændte overfor en gruppe der gav publikum hvad de kom for , en lang række af deres velkendte hits fra 70èrne og 80èrne som folk kunne skråle med på, eminente soloer fra steve howe ( i første sæt ) og rick wakeman ( i den akustiske del ) samt en fed bas solo fra Chris Squires ( i sidste sæt ) - af de helt store oplevelser kan nævnes " south side of the sky " ( mit faourit nummer )" turn of the century " " Ritual " ( hvor Chris Squire have en eminent bas solo ) " And you and i " "Starship trooper " ( der var eneste ekstra nummer, men hvilket ekstranummer , selvom de kiksede starten på nummeret lidt ).

Ialt spillede de i 3 timer - der var lidt småfejl ind imellem ( der er jo LIVE ) , bassen var lidt overstyret til tider ( det eneste egentlige punkt der var at kritisere på koncerten ) - de nærmer sig alle de 60 år og har spillet i 35 år men alligevel var det ikke gammel mands musik, men virkelig energisk fyret af og så ser det ud til at de stadig virkelig nyder det - lyden som helhed var flot , alle detaljer kom med og jeg nød koncerten i fulde drag der på 5 række midt for.

Håber jeg engang i fremtiden får set dem endnu engang og vil med glæde igen rejse langt for at opleve dem for de var alle pengene værd      

Hilsen tub61

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

YES ?  gab

Jeg kan kun lide albummet med Owner Of A Lonely Heart, (kommicielt eller ej) I min unge dage hørte jeg en del "Symfonisk rock" det gider jeg ikke mere. OK selvfølgelig Pink Floyd (The Wall er overfed) Og så Moody Blues, selv om de nok er lidt uden for nummer her.

Mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes