Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: The fastest salsa in town? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

For længe siden ville jeg købe den der Manu Chao plade (som jeg ikke kan huske hvad hedder). Det fik jeg aldrig gjort.

Igår faldt jeg over en anden Manu Chao plade: Radio Bemba Sound System - og købte den. Det var lidt af et wild shot- alle tekster på coveret er på spansk - omend enkelte numre har engelske titler.

Det viste sig at være en liveplade optaget i 2002 - måske nogen hørte dem på Orange Scene i Roskilde?

Salsa, lidt reggae og ska spillet i et rasende tempo blandet med hvad jeg vil skyde til at være spanske revulotionære sange - jeg forstår ikke meget af det

Såvidt jeg kan høre, udlede af coveret og huske fra Roskilde er der tale om et ret stort orkester. Masser af blæsere, mindst en guitar, keyborad, bas og trommer og vist også noget scratch. Og ofte synger/råber de alle med på omkvædet - det lyder som om de vil af med præsidenten - NU!
Beat og tempo skiftes nærmest uden man lægger mærke til det før det er for sent. Trombone-solo, forvrængede guitarer og harmonika hører til dagens orden. Der spilles på off-beat, det svinger der ud af og det lyder som om de har det skide skægt. Og så er det hele krydret med noget der kunne være annonceringer over en højttaler i et kæmpe sydeuropæisk stormagasin.
Jeg sidder bare og hopper i sofaen.

Køb den og få en anderledes oplevelse.
Route 66 har den på vinyl.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 07 December 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg så Manu Chao på Roskilde i 2002... Er den plade udelukkende en optagelse der fra?

Til den koncert var der i alt fald mange musikere. Det fedeste - eller det jeg bedst kan huske ;-) - var den leadguitarist Manu Chao havde med. Han spillede, noget utraditionelt, sine soloer, riffs og temaer på spansk guitar - og det gjorde han godt!!! Det var sindssyg fedt!

Dog husker jeg koncerten som værende en anelse monoton, i kraft af at lydbilledet hele tiden var det samme... Samme rytmer, samme rundgange, samme udtryk. Variation var vist ikke det der var mest af.

Men dette er jo også komplet ligegyldigt hvis man bare er lidt småskæv, og lader sig selv flyde ud i musikken

Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 07 December 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

j_gerd skrev:
Jeg så Manu Chao på Roskilde i 2002... Er den plade udelukkende en optagelse der fra?

Jeg ved det ikke. Det står vist ikke på coveret. Der er helt klart mikset en del på den.
j_gerd skrev:

Til den koncert var der i alt fald mange musikere. Det fedeste - eller det jeg bedst kan huske ;-) - var den leadguitarist Manu Chao havde med. Han spillede, noget utraditionelt, sine soloer, riffs og temaer på spansk guitar - og det gjorde han godt!!! Det var sindssyg fedt!

Ja, han er ret cool. Mestrer både den spanske og den elektriske
j_gerd skrev:

Dog husker jeg koncerten som værende en anelse monoton, i kraft af at lydbilledet hele tiden var det samme... Samme rytmer, samme rundgange, samme udtryk. Variation var vist ikke det der var mest af.

Det finder jeg sikkert ud af når den første begejstring har lagt sig. Det jeg flipper mest over er at de spiller så afsindig godt.

Det giver et naturligt afbræk i lytningen at have den på to skiver vinyl - måske en lang CD vil være i overkanten.
Elvira fik nok efter 1½ side. Jeg kunne klare mere

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Torben Brandt
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

En fed skive!!!

Jeg købte min udgave på vinyl i Pladekisten - En rigtig fed skive..... 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes