| Sendt: 07 December 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
For længe siden ville jeg købe den der Manu Chao plade (som jeg ikke kan huske hvad hedder). Det fik jeg aldrig gjort.
Igår faldt jeg over en anden Manu Chao plade: Radio Bemba Sound System - og købte den. Det var lidt af et wild shot- alle tekster på coveret er på spansk - omend enkelte numre har engelske titler.
Det viste sig at være en liveplade optaget i 2002 - måske nogen hørte dem på Orange Scene i Roskilde?
Salsa, lidt reggae og ska spillet i et rasende tempo blandet med hvad jeg vil skyde til at være spanske revulotionære sange - jeg forstår ikke meget af det
Såvidt jeg kan høre, udlede af coveret og huske fra Roskilde er der tale om et ret stort orkester. Masser af blæsere, mindst en guitar, keyborad, bas og trommer og vist også noget scratch. Og ofte synger/råber de alle med på omkvædet - det lyder som om de vil af med præsidenten - NU!
Beat og tempo skiftes nærmest uden man lægger mærke til det før det er for sent. Trombone-solo, forvrængede guitarer og harmonika hører til dagens orden. Der spilles på off-beat, det svinger der ud af og det lyder som om de har det skide skægt. Og så er det hele krydret med noget der kunne være annonceringer over en højttaler i et kæmpe sydeuropæisk stormagasin.
Jeg sidder bare og hopper i sofaen.
Køb den og få en anderledes oplevelse.
Route 66 har den på vinyl.
/vilmann
|