| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver de mon nogensinde hævi metal igen?
Metallica har op til (i mine øjne/ører) THE BLACK ALBUM, leveret kvalitets metal til folket. Jeg er ikke en gammel forstokket metal-fan, som HADER "blød" musik, næh jeg er bare bange for Metallica ikke kan lave "rigtig" heavy metal, som de kunne i gamle dage.
Jeg synes der var nogle fine numre på LOAD og RELOAD, men så kom skuffelsen over alle skuffelser. St. Anger Hold kæft noget bras!!! ALT Metallica er væk på den plade. Latterlige tekster, og ikke en eneste Hammett solo, som jeg betragter som en gud på guitar 
Hvad ville du iøvrigt kalde musikstilen på St. Anger?? Metal? Det synes jeg bestemt ikke..
Jeg ved det godt. Jeg har før været ude med riven, overfor St. Anger plader, men jeg er altså dybt bekymret for Metallica. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Metallica har op til (i mine øjne/ører) THE BLACK ALBUM, leveret kvalitets metal til folket. Jeg er ikke en gammel forstokket metal-fan, som HADER "blød" musik, næh jeg er bare bange for Metallica ikke kan lave "rigtig" heavy metal, som de kunne i gamle dage.
Jeg synes der var nogle fine numre på LOAD og RELOAD, men så kom skuffelsen over alle skuffelser. St. Anger Hold kæft noget bras!!! ALT Metallica er væk på den plade. Latterlige tekster, og ikke en eneste Hammett solo, som jeg betragter som en gud på guitar 
Hvad ville du iøvrigt kalde musikstilen på St. Anger?? Metal? Det synes jeg bestemt ikke..
Jeg ved det godt. Jeg har før været ude med riven, overfor St. Anger plader, men jeg er altså dybt bekymret for Metallica.
|
|
|
Øv hvorfor skulle du lige tage ordene ud af munden på mig
Jeg har det helt på samme måde med deres albums, alt inden St.Anger var god musik, men siden er det da gået galt for dem. Personligt ser jeg det lidt som om at de er blevet et "allemands band" som forsøger at gøre det så godt som muligt for så stort et publikum som muligt i deres bestræbelser på at sælge så meget som muligt til "Hr og fru Danmark" og det er bare ikke lykkedes ret godt desværre.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, .
Metallica til og med The Black Album er noget af det bedste metal nogensinde, så kom Load og Reload, der var nogle få gode numre på, men rigtigt godt blev det aldrig.
Havde store forhåbnigner til St.Anger men blev slemt skuffet, det er nok en af de værste "metal" udgivelser nogenside.
Teksterne er simple, musikken er simpel og så er det optaget/produceret helt ad helvede til. Især trommerne lyder godt nok forfærdeligt. Jeg undrer mig virkelig over hvad fanden de tænkte på under indspilningen af dette ynkelige/rædselsfulde/talentløse album. 
Der er efterhånden kun et metal band tilbage, som der bortset fra nogle få svage albums, konsekvent har leveret kvalitets metal igennem de sidste 25 år, dette band er Iron Maiden.
Lidt sørgeligt, at et band som Metallice kan komme så langt ud, tror aldrig de vil genvinde fordums styrke. Slut firserne til midt halvfemserne var deres storhedstid.
RIP Metallica. 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
rockforlife skrev:
|
Jeg ved det godt. Jeg har før været ude med riven, overfor St. Anger plader, men jeg er altså dybt bekymret for Metallica.
|
|
|
Øv hvorfor skulle du lige tage ordene ud af munden på mig
Jeg har det helt på samme måde med deres albums, alt inden St.Anger var god musik, men siden er det da gået galt for dem. Personligt ser jeg det lidt som om at de er blevet et "allemands band" som forsøger at gøre det så godt som muligt for så stort et publikum som muligt i deres bestræbelser på at sælge så meget som muligt til "Hr og fru Danmark" og det er bare ikke lykkedes ret godt desværre.
|
|
|
Jeg er nu ikke af den opfattels, at de ligefrem prøver at blivet et "menigmandsband" Men Metallica har jo i rigtig mange år, været en særdeles effektiv pengemaskine, som alle andre. Hold kæft mand, man kan bestille noget så latterligt som METALLICA RINGETONER, på deres egen hjemmeside (mod betaling selvfølegelig). Det er kraftedme liiiiiiige en tand for poppet.
At James og Lars har fået det bedre med hinanden, har ikke gjort noget godt for musikken. Man skal helt være sur og tvær, for at lave RIGTIG METAL!! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som så mange andre var jeg også skuffet over Load og Reload, ihvertfald på cd.
Når man hører nogle af numrene live, kunne de faktisk godt minde om "klassisk" Metallica, ihvertfald i mine øre (sidst jeg så dem og hørte f.eks. Bleeding me, kunne man godt have bildt mig ind at det var et gammelt nummer).
Men håber da at de vender tilbage med en "Brave New World", forhåbentlig med en producer der kan fange magien i studiet. __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror sgu de har fået det for godt, hvis i forstår  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg helt lyst til, at høre Metallica som i de "gamle" dage.
På med Live in San Diego 92. 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Nu fik jeg helt lyst til, at høre Metallica som i de "gamle" dage.
På med Live in San Diego 92. 
|
|
|
Jeg sad og lyttede til ... And justice for all Og så var det jeg kom til at savne de tider, hvor man hævi var hævi, og ikke alt mulig andet som i dag. Selvom det også KAN være cool nok.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt og aldeles enig.
Jeg har selv: Master of puppets, Ride the lightning, And justice for all.... og the black album. Jeg er selv af den mening af de allerede ved det sorte album var faldet af på den. I min verden er And justice for all... deres reference album. Load - reload -s&m og st. anger har jeg lyttet til. Men jeg har nægtet at købe dem.
Men som alle andre bliver lars, james, kirk og ham den nye jo også ældre så det er vel meget naturligt at de udvikler sig. Tror ikke vi får mere af samme skuffe som And justice for all.. Desværre.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg er fuldstændig enig i at Metallica var bedst til og med det sorte album med puppets og justice som toppen af kransekagen, men så stopper enigheden os. Jeg har aldrig fundet mig til rette med load og reload (selvom et par af numrene fungerer godt live) men at sige at de sælger ud og er blevet et alle mands band mener jeg ikke. Hvis der er noget der er finpudset og appelerer til en bredere målgruppe så er det sorte album efter min opfattelse. Jeg syned faktisk Metallica har formået at udvikle sig konstant henover samtlige år hvilket jeg ser som en stor kvalitet hos et band. I min verden er det ynkeligt når bands holder fast i det gamle sikre bare for at please sine fans og af frygt for at fejle. Dette betyder at jeg stadig har fuldt respekt for det band der har fyldt mest i "musikverden" og så må load, reload og S&M bare blive stående på hylden og vige pladsen for et af de andre albums. Mht. til St. Anger så synes jeg faktisk det er et fedt album på sin egen måde. Det er møgbeskidt med fuld fart over feltet Hvis det ikke er Hæwi mæddal så ved jeg sq ikke hvad det er...
Mht til ringetoner osv.... tjahh det er vel poppet, og hvad så? Det gør sq ikke fade to black til et nummer skrevet af take that
Sjovt tråden lige kommer nu - sad sammen med en god ven i weekenden og nød en kop god øl eller fem og ud på de sene nattetimer kom der os gang i nogle af de gode gamle metallica numre - det var sq ren nostalgi med minder om vores gamle band hvor vi bl.a. spillede metallica 
Bo
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
|
Hej med jer
Jeg er fuldstændig enig i at Metallica var bedst til og med det sorte album med puppets og justice som toppen af kransekagen, men så stopper enigheden os. Jeg har aldrig fundet mig til rette med load og reload (selvom et par af numrene fungerer godt live) men at sige at de sælger ud og er blevet et alle mands band mener jeg ikke. Hvis der er noget der er finpudset og appelerer til en bredere målgruppe så er det sorte album efter min opfattelse. Jeg syned faktisk Metallica har formået at udvikle sig konstant henover samtlige år hvilket jeg ser som en stor kvalitet hos et band. I min verden er det ynkeligt når bands holder fast i det gamle sikre bare for at please sine fans og af frygt for at fejle. Dette betyder at jeg stadig har fuldt respekt for det band der har fyldt mest i "musikverden" og så må load, reload og S&M bare blive stående på hylden og vige pladsen for et af de andre albums. Mht. til St. Anger så synes jeg faktisk det er et fedt album på sin egen måde. Det er møgbeskidt med fuld fart over feltet Hvis det ikke er Hæwi mæddal så ved jeg sq ikke hvad det er...
Mht til ringetoner osv.... tjahh det er vel poppet, og hvad så? Det gør sq ikke fade to black til et nummer skrevet af take that
Sjovt tråden lige kommer nu - sad sammen med en god ven i weekenden og nød en kop god øl eller fem og ud på de sene nattetimer kom der os gang i nogle af de gode gamle metallica numre - det var sq ren nostalgi med minder om vores gamle band hvor vi bl.a. spillede metallica 
Bo
|
|
|
selvfølgelig skal bands udvikle sig, men jeg har stor respekt for dem der holder samme stil hele vejen f.eks. AC/DC i stedet for alle de bands der starter med at spille hård rock, og få år efter går over i noget værre poppet skidt for at blive mere folkevenlige og tjene flere penge, men det er desværre det der sker oftest.. hør blandt andet noget gammelt kashmir hvor de virkelig giver den gas, i modsætning til idag
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self:
det er jo det fede ved musik - at vi ikke alle har samme smag og vi hver især kan have fede oplevelser med musikken. Kashmir var faktisk et eksempel jeg overvejede at inddrage i ovenstående som et positivt eksempel på et bands udvikling. Så vi blir nok aldrig helt enige kan jeg fornemme Jeg har været med hele vejen med Kashmir og synes samtlige albums er fede på hver deres måde. Jeg synes det var for plat at Kashmir i lang periode havde total berøringsangst overfor de gamle sange når de spillede live- men de er de da heldigvis ved at komme sig over. Fedt med Jamie Fame Flame på Roskilde  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så godt som helt enig med alle herinde.
Jeg synes dog at det sorte album var toppen af kransekagen. Det var det album hvor der blev skåret ind til benet og hvor al "overflødig" fedt var fjernet. At det var et yderst velproduceret album gør da heller ikke så meget.
Jeg synes faktisk at Load var et ret vellykket album. Måske ikke lige hvad fansene havde forventet? Men dejligt sejt svingende og med masser af fede numre IMO.
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
|
Hej med jer
. Mht. til St. Anger så synes jeg faktisk det er et fedt album på sin egen måde. Det er møgbeskidt med fuld fart over feltet Hvis det ikke er Hæwi mæddal så ved jeg sq ikke hvad det er...
|
|
|
Ganske enig -
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Metalica er kun godt i kraft af en forandring. Der er ikke meget ved at sige alt efter "The black album" er noget l**t. LOAD og RELOAD har heller ikke været de bedste albums. Men er man Metalica-fan, så ved man at det var netop efter "The black album" at de fik en alvorlig nedtur. Man må tage det sure med det søde. St. Anger er rigtigt tungt, men lydkvaliteten er nu ikke noget jeg falder på halen over.
Nu har de fået Robert t. på bass, og han er såmen en af de rigtige tunge drenge. Om det det giver et fedt album, det må tiden vise. Efterhånden tror jeg heller ikke at de kan komme i gear. Lars Ulrik er såmen også den mindst motiverende jeg har hørt......jagter nærmest Hetfieldt til at performe...og helt blind overfor sit eget ego.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod af Metallica-bølgen da REload kom.Den sagde mig intet.Glædede mig til St.Anger og blev meget skuffet.Synes Metallica er gået een vej,og det er ned.Men så er det vel nok godt at der findes et band der ved hvad det drejer sig om,nemlig Megadeth.Det band holder bedre fast i de gamle dyder og har bevaret stilen.Der er ikke meget 'fims' over Dave Mustaine.Han er vred,og han lyder som om han mener det!Heavy rock af den gamle skole  Så nyd de gamle Metallica albums,men konverter allerede idag til Megadeth
Jeg synes at det er så flot at selvom Dave Mustaine blev strittet ud af Metallica efter deres første album,så lavede han da bare sit eget 'gude'-band.Og rokker og ruller bedre end Metallica-drengene idag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg stod af Metallica-bølgen da REload kom.Den sagde mig intet.Glædede mig til St.Anger og blev meget skuffet.Synes Metallica er gået een vej,og det er ned.Men så er det vel nok godt at der findes et band der ved hvad det drejer sig om,nemlig Megadeth.Det band holder bedre fast i de gamle dyder og har bevaret stilen.Der er ikke meget 'fims' over Dave Mustaine.Han er vred,og han lyder som om han mener det!Heavy rock af den gamle skole Så nyd de gamle Metallica albums,men konverter allerede idag til Megadeth
Jeg synes at det er så flot at selvom Dave Mustaine blev strittet ud af Metallica efter deres første album,så lavede han da bare sit eget 'gude'-band.Og rokker og ruller bedre end Metallica-drengene idag  |
|
|
Jaaaaa, Megadeth. Countdown To Extinction er den bedste plade fra deres side. Men Megadeths lyd, synes jeg stinker for hårdt. Specielt på de helt gamle plader. Tænk man kan få Countdown To Extinction på Mobile Fidelity  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nok en forkærlighed for Megadeth.Alle var til Metallica dengang,bare ikke mig.Jeg var til Megadeth og er det den dag idag.Selvom jeg har en 4-5 cd'er med Metallica.Og hører dem
Megadeth er bare mere stabile=fede.De skal ikke prøve alt muligt,lidt a la Status Quo.De gør også det de er bedst til og bliver ved med det.Respekt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg har nok en forkærlighed for Megadeth.Alle var til Metallica dengang,bare ikke mig.Jeg var til Megadeth og er det den dag idag.Selvom jeg har en 4-5 cd'er med Metallica.Og hører dem Megadeth er bare mere stabile=fede.De skal ikke prøve alt muligt,lidt a la Status Quo.De gør også det de er bedst til og bliver ved med det.Respekt  |
|
|
Ja, det der med fornyelse, bare for fornyelsens skyld, behøver de ikke gøre for min skyld. Vil man have fornyelse, kan man jo bare sætte et andet band på stereoen.
Danske D-A-D er et godt eksempel på et band, som også absolut SKULLE fornye sig, næsten for en hver pris. Det resulterede også i en masse bras (men heldigvis også noget godt) Hvis jeg lige skal afslutte DAD, så har de da i det mindste oppede sig meget, og lavet den bedste plade siden 1991   __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
St. Anger ville have været et fedt album, hvis de havde droppet ALT fra
studiet og i stedet udgivet soundtracket fra den medfølgende DVD
direkte, med alle Lars's småfejl osv. De fleste af numrene stinker i
den grad på plade, men holder for vanvittigt live. Behøver jeg sige
andet end Roskilde 2003???
Jeg ser som altid frem til et kommende Metallica-album, efterhånden er
de jo længere om at lave en ny plade end selv U2. og mig bekendt er der
ingen i Metallica der har et job ved siden af med at rejse rundt og
frelse Verden. men jeg tvivler bare på om de nogen siden kan genfinde
fordums storhed. Jeg synes efterhånden metallica skyylder en hel del,
og de skal altså levere noget i samme kaliber som Master of Puppets for
at bringe min urin over 37 grader.
-Ang DAD så er de Shubidua med distortion på geddaren!!!! De har ikke
lavet noget der var værd at bruge 5 sekunder på siden Helpyourselfish
fra 1995. DAD i dette årtusind er anti-rock'n'roll, de er Midtfyn,
kolonihavehygge og Grøn Koncert!
mvh klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |