Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ny Cale/Clapton (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

The Road to Escondido - ny skive fra de 2 garvede strengeekvilibrister i fællesskab. En virkelig god nyhed, nu har Clapton lænet sig op af den Cale´ske stil i årevis og undervejs har de ikke engang forsøgt at skjule deres fælles platform i musikken. Tilmed er der gode gæstemusikere og i det hele taget lyder det til at denne skive bliver "årets". Så det var sørme på tide de fandt sammen, men resultatet er allerede her i Vores musikstue dømt til at være genialt.

Anmeldt her: http://www.whereseric.com/news/2006/09/guitar-legends-jj-cal e-eric-clapton-cd-release-the-road-to-escondido.html

Hele molevitten kan lyttes her:

http://chocoreve.blogspot.com/2006/10/eric-clapton-jj-cale-r oad-_116137417119551461.html

- det svinger i den grad!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Ej hvor fedt! det var gået min næse forbi ... køb køb!

Hvor meget vil du sige den læner sig op af Claptons to seneste solo udspil? (Reptile+Back Home)

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hrmand:Jeg sidder og hører første nummer og det lyder rigtigt fedt.Jeg er mest til J.J.Cale.Men hvis han kan sparke liv i Clapton så er det absolut positivt.
Kender du J.J.Cale albummet:'Really' fra 1972?Det er et totalt fedt album.1000 tak for oplysningen om dette album og for linket

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Så er den bestilt!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Hvor meget vil du sige den læner sig op af Claptons to seneste solo udspil? (Reptile+Back Home)

Håber jeg sgu' ikke den nærmer sig de to!
Købt den for J.J. Cale's skyld...

Mvh.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 03 November 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Z: Jeg vil sige, at det næsten ikke minder om de 2 foregående, for hvis du lytter via linket vil du nok give mig ret i, at det nærmest er JJ Cale med Clapton som gæst. Men det er umiskendelig Clapton, når han får lov at fyre en solo ... i det hele taget virker albummet som næste step i den tilbagelænede stil, Cale er kendt for.

Nej, Tante - Really er desværre ikke på hylden.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er så klart til Cale.Clapton faldt i dyb søvn for mange år siden.Hrmand,du skal på shoppetur.Du MÅ eje 'Really'.Jeg fandt den i Folkekirkens Nødhjælp's butik her i byen formedelst 5 kr på vinyl

Nu er jeg nået til nr 7 på Cale/Clapton og jeg mener at det er et Cale-album med Clapton som gæst.Og det gør ikke noget at det er sådan.Hold da k*ft,Cale swinger dælme!! Cale spiller utroligt effektfuldt på den guitar,og nogle gange er det næsten uden at røre strengene.......det er lækkerier.Den kommer til at grovhitte weekenden over,her i huset.

Overraskende iøvrigt,at lyden er så god,direkte fra nettet.Det er den ellers sjældent,synes jeg

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 03 November 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg slipper nok ikke med en femmer, da vinyl er droppet forlængst her ... men jeg har denne last med at gå i bagkataloget, når de gode gamle rører på sig igen. Sidst Cale udgav en skive, røg f.eks. "5" med i posen fordi den stod ved siden af ... og fordi jeg kun huskede den for noget godt fra vinyl-tiden.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

The Road to Escondido - ny skive fra de 2 garvede strengeekvilibrister i fællesskab. En virkelig god nyhed, nu har Clapton lænet sig op af den Cale´ske stil i årevis og undervejs har de ikke engang forsøgt at skjule deres fælles platform i musikken. Tilmed er der gode gæstemusikere og i det hele taget lyder det til at denne skive bliver "årets". Så det var sørme på tide de fandt sammen, men resultatet er allerede her i Vores musikstue dømt til at være genialt.

Anmeldt her: http://www.whereseric.com/news/2006/09/guitar-legends-jj-cal e-eric-clapton-cd-release-the-road-to-escondido.html

Hele molevitten kan lyttes her:

http://chocoreve.blogspot.com/2006/10/eric-clapton-jj-cale-r oad-_116137417119551461.html

- det svinger i den grad!

Den har jeg glædet mig rigtig meget til. Har forudbestilt den hos CD-wow for 1 måned siden. JJ-Cale's seneste  "To Tulsa and back" er også helt forrygende!! Jeg vidste ikke man kunne smuglytte. Det vil jeg fluks gøre!!

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Zorglub skrev:

Håber jeg sgu' ikke den nærmer sig de to!
Købt den for J.J. Cale's skyld...

Mvh.

Nu er smag og behag jo meget forskellig!! Jeg synes personligt at Reptile er en fremragende skive!! , men den er jo ikke i den stil som Clapton vil spille med sammen med Cale. Jeg kan jo godt lide når musikere prøver flere musikalske nuancer af. Det er Reptile et godt eksempel på.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Milu skrev:
Zorglub skrev:

Håber jeg sgu' ikke den nærmer sig de to! Købt den for J.J. Cale's skyld... Mvh.

Nu er smag og behag jo meget forskellig!! Jeg synes personligt at Reptile er en fremragende skive!! , men den er jo ikke i den stil som Clapton vil spille med sammen med Cale. Jeg kan jo godt lide når musikere prøver flere musikalske nuancer af. Det er Reptile et godt eksempel på.

Nemlig smag og behag!

Mvh.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Hvad sagde jeg?Det album grovhitter!!! Jeg må eje det album.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Hvad sagde jeg?Det album grovhitter!!! Jeg må eje det album.

Uha ja det er godt!!!!!!!! Kan slet ikke vente til den dukker op i postkassen. Kandidat til årests album!!!!

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 04 November 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Så må vi hellere få et billede af den:

(nåh, det dur ikke med dem fra Axel Music)

Skal lige undersøge om den fås i digi-pack før jeg bestiller, men ellers kan det kun gå for langsomt.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Så må vi hellere få et billede af den:

Skal lige undersøge om den fås i digi-pack før jeg bestiller, men ellers kan det kun gå for langsomt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Nu er det søndag formiddag og jeg er igang med min daglige dosis Cale igen Jeg har ikke ret meget Cale.Et slidt bånd med Cale-'Best of' og en lp-'Really' og så dette link til Cale/Clapton.Jeg skal ha' meget mere med Cale og helst på vinyl.Jeg kan dog godt leve med Cale/Clapton på cd Superfedt album!!

Sidder lige og finder ud af at 'Cocaine' er et Cale nummer.......Men det var Clapton der hittede for vildt dengang(1977) med sangen.Har altid undret mig over at nummeret var på Cale's 'Best of'.Selv 'After Midnight' er et Cale nummer.Det anede jeg ikke,da jeg indtil nu kun har hørt det med Clapton og har troet at det var et ægte Clapton nummer.Der kan man bare se......

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Nu er det søndag formiddag og jeg er igang med min daglige dosis Cale igen Jeg har ikke ret meget Cale.Et slidt bånd med Cale-'Best of' og en lp-'Really' og så dette link til Cale/Clapton.Jeg skal ha' meget mere med Cale og helst på vinyl.Jeg kan dog godt leve med Cale/Clapton på cd Superfedt album!!

Sidder lige og finder ud af at 'Cocaine' er et Cale nummer.......Men det var Clapton der hittede for vildt dengang(1977) med sangen.Har altid undret mig over at nummeret var på Cale's 'Best of'.Selv 'After Midnight' er et Cale nummer.Det anede jeg ikke,da jeg indtil nu kun har hørt det med Clapton og har troet at det var et ægte Clapton nummer.Der kan man bare se......

Jamen dog jamen dog. Det var da vist på tide fet gik op for dig!  J.J Cale har været en stor inspiration for mange kunstnere. Derfor har jeg også glædet mig sindsygt meget til dette album, hvor de spiller sammen. Santana har også spillet Cale numre. Hanne Boel har også bl.a "Cajun Moon"

CALE ER FOR SEJ!!!!

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Heldigvis har jeg lige fået besked fra CD-wow om at den nye skive er afsendt. Så har jeg den nok tirsdag eller onsdag!!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja,du må ikke spørge mig hvorfor jeg ikke har mere med Cale.For han holder da HELE vejen Men bedre sent end aldrig. Jeg er ikke så go' til Clapton,men J.J.Cale er altså den ægte vare-Respekt! Det der cd-wow,er det udenlansk? Må vist lige tjekke.For der kommer jo alskens gebyrer på når man køber i £ eller $.Det fordyrer jo sådan en skive........ Ellers må jeg bevæge mig ind i en rigtig pladeforretning derude i virkeligheden

Jeg har nok tabt den sidste rest for Clapton,efter at ha' rå-hørt dette album.Cale er kongen og Clapton er bare med. Det svageste nummer er 'Three Little Girls',skrevet af Clapton-Gaaaaaab.Godt at der er så meget RIGTIG Cale på dette album.Cale rykker og sparker r*v,det gør Clapton mildest talt ikke.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket cd-wow.Og jeg undrer mig.Hvorfor er der en cd til 89 kr og en cd til 128 kr?Nogen der ved hvad forskellen er?Jeg køber den(billige),så snart jeg kender forskellen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes