Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvor mange skal se Iron Maiden på fredag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hey

Ville lige af nysgerrighed høre, hvor mange der skal ind og se Iron Maiden i Valbyhallen her på fredag? Skal self selv derind, men måske der også var andre herinde med god smag  

Ej, spøg til side, er bare nysgerrig efter om der er andre der også har hang til den slags?

M.v.h.

Tylle

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Ville gerne, hvis jeg ellers kan skaffe billetter ... der blev jo udsolgt, hurtigere end jeg kunne nå at sige "elendig akustik i Valby-Hallen". For det er der jo!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Ville gerne, hvis jeg ellers kan skaffe billetter ... der blev jo udsolgt, hurtigere end jeg kunne nå at sige "elendig akustik i Valby-Hallen". For det er der jo!

Det er der, men så er det jo godt at det ikke er dér de spiller... *S*

Jeg skulle have været afsted, men efter et indbrud har jeg mistet billetterne, så jeg må blive hjemme i stedet for, og håbe på at dem som skal afsted herinde fra, smider en masse billeder

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 06 November 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du? Det ER da i Valby Hallen ...

Mht. stjålne billetter, så snak med billetlugen, de bør kunne spærre via stregkoden, så den ikke kan bruges ved indgangen - du kan så få erstatningsbilletter.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Hvad mener du? Det ER da i Valby Hallen ...

Mht. stjålne billetter, så snak med billetlugen, de bør kunne spærre via stregkoden, så den ikke kan bruges ved indgangen - du kan så få erstatningsbilletter.

Så er det da blevet lavet om?!

Eller giver de to koncerter i Danmark. De billetter som jeg fik for lææænge siden var da i Ålborg mener jeg, men nu kommer jeg da i tvivl

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 06 November 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Der er 2 koncerter i DK, den i Ålborg og den på fredag i Valby-Hallen, som Tylle også åbner tråden her med ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

jeg skal høre dem i Ålborg torsdag, YEARH!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det bliver bare halvt så fedt som Metallica var - så bliver det for cool

... som en afmine venner sagde: "At tage til Iron maiden koncert er lidt som at bolle en grim pige - fedt, men man fortæller det ikke til vennerne"

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Der er 2 koncerter i DK, den i Ålborg og den på fredag i Valby-Hallen, som Tylle også åbner tråden her med ...

Oki det viste jeg ikke, må indrømme efter at jeg mistede billetten så har jeg ikke fulgt ret meget med i det. Der jo ingen grund til at dreje en kniv rundt i et åben sår jo

Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Sendt: 06 November 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ind og se dem fredag i Valby hallen  Glæder mig som et lille barn da det er første gang jeg skal se dem. Har været stor fan af dem de sidste 16 år, så håber det lever op til forventningerne. Har læst på deres hjemmeside at de vidst spiller hele deres nye plade fra start til slut, og tager så en 4-5 gamle klassikere bagefter. Ved ikke om det er helt samme set list de kører med i Dk. Havde faktisk håbet de ville spille mere af de gamle numre, og så et par fra den nye plade, som jeg helt sikkert syntes er fed, markant bedre end Dance of Death...

Maiden rules.

Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er selvfølgelig på plads i 2450SV-hullet. På trods af at det er en rædsom betonkasse, det næsten er umuligt at lave tålelig lyd i.

mvh Klaus

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Det KAN lade sig gøre at lave god lyd i Valby-Hallen. Lydmanden fra Roxy Music fik sidst de var her, hallen til at lyde som en natklub. Men ok, det var jo også lidt blødere takter end IM kommer med ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Benjaminx skrev:

Jeg skal ind og se dem fredag i Valby hallen  Glæder mig som et lille barn da det er første gang jeg skal se dem. Har været stor fan af dem de sidste 16 år, så håber det lever op til forventningerne. Har læst på deres hjemmeside at de vidst spiller hele deres nye plade fra start til slut, og tager så en 4-5 gamle klassikere bagefter. Ved ikke om det er helt samme set list de kører med i Dk. Havde faktisk håbet de ville spille mere af de gamle numre, og så et par fra den nye plade, som jeg helt sikkert syntes er fed, markant bedre end Dance of Death...

Maiden rules.

Det med at de spiller hele deres nye plade tegner bestemt ikke godt   Synes den er rigtig dårlig i forhold til de gamle de har lavet, så håber da at det kun er et ondt rygte. Men det må vi jo se og høre på fredag

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Benjaminx skrev:

Maiden rules.

Det med at de spiller hele deres nye plade tegner bestemt ikke godt   Synes den er rigtig dårlig i forhold til de gamle de har lavet, så håber da at det kun er et ondt rygte. Men det må vi jo se og høre på fredag

Jeg kan desværre kun bekræfte dette rygte.

Jeg var til I.M. i gigantium i Ålborg.. så har du ikke hørt den nye plade og skal til koncerten i aften.... SÅ TAG FRI NU og få den købt så du kan få noget ud af koncerten.

De spillede først 5 fra den nye plade hvorefter Bruce sagde at fordi vi var så fede o fordi vi sikkert allerede havde købt pladen ville de spille hele pladen.... efter en time og 10 minutter kom det førte nummer jeg kendte: "fear of the dark" som til gengæld fik max-gas og salen gik amok, herefter fulgte et par andre ældre numre, men alt i alt kendte jeg 4 numre fra hele koncerten...... Jeg er mildest talt skuffet

De numre jeg kendte var:
"fear of the dark"
"2 minutes to midnight"
"Iron maiden"
"The Evil men do"

Jeg lyder måske bitter... et er fordi jeg er er det

Anmeldelse fra Nordjyske Stiftstidende

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Tylle skrev:
Benjaminx skrev:

Maiden rules.

Jeg kan desværre kun bekræfte dette rygte.

Jeg var til I.M. i gigantium i Ålborg.. så har du ikke hørt den nye plade og skal til koncerten i aften.... SÅ TAG FRI NU og få den købt så du kan få noget ud af koncerten.

De spillede først 5 fra den nye plade hvorefter Bruce sagde at fordi vi var så fede o fordi vi sikkert allerede havde købt pladen ville de spille hele pladen.... efter en time og 10 minutter kom det førte nummer jeg kendte: "fear of the dark" som til gengæld fik max-gas og salen gik amok, herefter fulgte et par andre ældre numre, men alt i alt kendte jeg 4 numre fra hele koncerten...... Jeg er mildest talt skuffet

De numre jeg kendte var:
"fear of the dark"
"2 minutes to midnight"
"Iron maiden"
"The Evil men do"

Jeg lyder måske bitter... et er fordi jeg er er det

Anmeldelse fra Nordjyske Stiftstidende

HVIS du er skuffet, så er du ikke den eneste der er det skulle jeg hilse og sige. Har lige snakket med en god ven som var afsted og hun var ikke overbevist.

Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Er lige kommet hjem efter Valby oplevelsen. Ganske kort syntes jeg deres nye plade er ganske ok, og kan godt forstå de spiller den, de havde ikke behøvet spille den fra A-Z, men det valgte de nu denne gang. Der var bare ekstrem forskel på stemningen da de startede på introen på Fear of the dark efter over en time med det nye stuff. Syntes lyden var rigtig ringe derude, kunne dårligt høre Bruce´s vocal og for meget bas/ dybde. Men de gav den gas, så er sgú glad for jeg fik en chance for at se dem, er sikker på jeg også skal se dem næste gang de kommer til DK.
Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jernjomfruen levede ikke op til egen høje standard. Publikum var høfligt med på de nye numre, men taget lettede først under de 5 bonusnumre:

Fear Of The Dark
Iron Maiden
The Evil That Men Do
2 Minutes To Midnight
Hallowed Be Thy Name

Det nye album er sådan set ikke dårligt, det er bare langt fra så godt som alt guldet i Iron Maidens bagkatalog. En 4-5 numre fra det nye album havde været mere passende. Jeg føler ikke at jeg helt fik valuta for pengene.

mvh Klaus

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:

Det nye album er sådan set ikke dårligt, det er bare langt fra så godt
som alt guldet i Iron Maidens bagkatalog. En 4-5 numre fra det nye
album havde været mere passende. Jeg føler ikke at jeg helt fik valuta
for pengene.

Der er vi 100% enige

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

jeg var også i Valby i går og deler lidt den samme holdning da jeg helt klart også manglede lidt af de gamle numre.

Alt ialt var jeg nu godt tilfreds med koncerten, og sytes den skive holder 95%.

Sad helt nede bagved da Fear off the dark startede og publikums reaktion var 100% klar - DET VAR DET DE KOM EFTER, føj det var et flot syn

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Stod (self) helt oppe foran under hele koncerten, men det kunne jeg da godt have sparet mig. Sikke en dårlig oplevelse, den første times tid var forfærdelig og der var alt få af de gamle numre til at redde den aften! Så alt i alt en elendig koncert

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes