Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 10 November 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var til I.M. i gigantium i Ålborg.. så har du ikke hørt den nye plade og skal til koncerten i aften.... SÅ TAG FRI NU og få den købt så du kan få noget ud af koncerten.
De spillede først 5 fra den nye plade hvorefter Bruce sagde at fordi vi var så fede og fordi vi sikkert allerede havde købt pladen ville de spille hele pladen.... efter en time og 10 minutter kom det førte nummer jeg kendte: "fear of the dark" som til gengæld fik max-gas og salen gik amok, herefter fulgte et par andre ældre numre, men alt i alt kendte jeg 4 numre fra hele koncerten......
De numre jeg kendte var:
"fear of the dark"
"2 minutes to midnight"
"Iron maiden"
"The Evil men do"
Anmeldelse fra Nordjyske Stiftstidende
anmeldelse
Ved godt jeg har pastet dete iondæg to gange, men jeg synes det er rimeligt vigtigt at være forberedt til denne koncert... jeg fik desværre ikke meget ud af den __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 10 November 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg var til I.M. i gigantium i Ålborg.. så har du ikke hørt den nye plade og skal til koncerten i aften.... SÅ TAG FRI NU og få den købt så du kan få noget ud af koncerten.
De spillede først 5 fra den nye plade hvorefter Bruce sagde at fordi vi var så fede og fordi vi sikkert allerede havde købt pladen ville de spille hele pladen.... efter en time og 10 minutter kom det førte nummer jeg kendte: "fear of the dark" som til gengæld fik max-gas og salen gik amok, herefter fulgte et par andre ældre numre, men alt i alt kendte jeg 4 numre fra hele koncerten......
De numre jeg kendte var: "fear of the dark" "2 minutes to midnight" "Iron maiden" "The Evil men do"
Anmeldelse fra Nordjyske Stiftstidende anmeldelse
Ved godt jeg har pastet dete iondæg to gange, men jeg synes det er rimeligt vigtigt at være forberedt til denne koncert... jeg fik desværre ikke meget ud af den  |
|
|
Hvorfor mener du ikke at du ikke at du fik meget ud af det?
- Fordi du ikke kender det nye album...?
Jeg har ligget søvnløs hele natten fordi jeg ikke kom afsted
Jeg har det nye album og jeg synes bestemt at det er et godt album, men som en af mine venner fortalte mig pr. sms i aftes efter koncerten så var hun skuffet fordi de ikke spillede "Number of the beast". Jamen hallo, den plade er 24 år gammel, hvilke bands spiller numre er 24 år gamle til en koncert
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke for at skrive noget grimt om I.M. Jeg skriver indlægget, men for måske at kunne forberede andre der skal afsted i aften til koncerten. Jeg er overbevist om at det havde været en hel del federe hvis man havde kendt den nye plade.
Jeg tror der er en del I.M. fans derude der slap roret omkring 90 ved "seventh son" (88) og som måske har købt "Edward the great"-opsamlingen som ikke indeholder meget fra efter ´88 der havde forventet at det var dette repetoire der ville blive spillet. Selvfølgeligt skal det nye også spilles, men helt ærligt... IMs storhedstid var i 80érne
I Know.. tag en tudekiks
Jeg ville personligt gerne have vidst det inden... så havde jeg købt og skamlyttet den nye plade inden jeg mødte op... hvilket præcist er min anbefaling her
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Det er ikke for at skrive noget grimt om I.M. Jeg skriver indlægget, men for måske at kunne forberede andre der skal afsted i aften til koncerten. Jeg er overbevist om at det havde været en hel del federe hvis man havde kendt den nye plade.
I Know.. tag en tudekiks
Jeg ville personligt gerne have vidst det inden... så havde jeg købt og skamlyttet den nye plade inden jeg mødte op... hvilket præcist er min anbefaling her |
|
|
Bare rolig, det er heller ikke fordi jeg er en muggen superfan (superfan er jeg nok) at jeg skriver som jeg gør, kom bare til at tænke på, at jeg tror der er mange som er taget til koncerten som ikke "kender" bandet udover "Number of the beast" og derfor er blevet eller bliver skuffet. Og i den forbindelse kom jeg bare lige til at tænke på, at denne skive er 24 år eller måske ældre end mange af dem som tager til koncerterne og at man ikke kan forvente (efter min mening) at et band spiller nogle så gamle numre. Til alle andre som skulle få øjene op for bandet kan jeg klart anbefale at man køber nogle af deres andre albums, både den før og efter deres "mainstream" album... Der er efter min mening basis for 2 døgns intensiv god musik, hvis man får fingre i alle deres albums.
Hvordan så "Eddie" forresten ud denne gang?
PS. man behøver ikke have lang slasket hår og røde hash øjne for at være superfan af "maiden", så kom bare igang med at lytte til en gang god musik med indholdsrige tekster.Specielt "Eddie´s archive-6cd´s-Limited edition boxset" synes jeg kan anbefales for nysgerrige sjæle.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eddie var en 4m lang tynd grå mand med lysende øjne... et oplivende moment __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gaffas anmeldelse__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det da en sørgelig omgang. Det synes jeg mildt sagt ikke lyder specielt godt, det må jeg indrømme. Faktisk forstår jeg godt at de ikke bare falder for det sikre og spiller det som de er "kendt" for, men prøver at lancerere deres nye album. Det er jo som regl det en koncert turné skal gøre godt for, men derfor kunne de efter anmeldelserne godt have taget sig lidt sammen, selvom de efterhånden er omkring 50 flere af dem...
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hvor er det da en sørgelig omgang. Det synes jeg mildt sagt ikke lyder specielt godt, det må jeg indrømme. Faktisk forstår jeg godt at de ikke bare falder for det sikre og spiller det som de er "kendt" for, men prøver at lancerere deres nye album. Det er jo som regl det en koncert turné skal gøre godt for, men derfor kunne de efter anmeldelserne godt have taget sig lidt sammen, selvom de efterhånden er omkring 50 flere af dem... |
|
|
Begge anmeldelser er desværre ramt meget godt efter min ringe mening
Det KUNNE have været råfedt... men det var det ikke - god nat, og sov godt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er jeg selv kæmpe rock-fan specielt af AC/DC... Og jeg synes personligt at et band som har været "store" i mange år og haft mange hits gennem tiden bør belønne publikum ved at spille nogle af disse hits og så krydre det med et par nye (som eksempelvis AC/DC gør det).
Jeg ville personligt være mega skuffet hvis jeg ikke hørte numre som "Let there be rock", "Dirty Deeds","Higway To Hell", "TNT" osv. til en AC/DC koncert (selvom disse numre er ældre end mig selv ;-)
God weekend
Venligst
DADDY DJ
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DADDY DJ skrev:
Hej
Nu er jeg selv kæmpe rock-fan specielt af AC/DC... Og jeg synes personligt at et band som har været "store" i mange år og haft mange hits gennem tiden bør belønne publikum ved at spille nogle af disse hits og så krydre det med et par nye (som eksempelvis AC/DC gør det).
Jeg ville personligt være mega skuffet hvis jeg ikke hørte numre som "Let there be rock", "Dirty Deeds","Higway To Hell", "TNT" osv. til en AC/DC koncert (selvom disse numre er ældre end mig selv ;-)
God weekend
Venligst
DADDY DJ |
|
|
Takker - og lige over
Du rammer meget præcist den flade fornemmelse jeg sidder med. Som gutten fra Gaffa skriver: "Maiden kunne få taget til at lette, hvis de ville. Det ville de ikke."
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 10 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.kinagrill.dk/__________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|