| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden har bandet jo udgivet et hav af forskellige fortolkninger af deres sange, er det gået op for mig den sidste tid-For ikke at snakke om andre bands som har lavet forskellige fortolkninger af deres sange... Men hvilke synes i er de sjoveste?
Jeg har selv lige fået fat i en udgivelse der hedder "Acoustic metal" som jeg ikke havde hørt før, den er lavet og udgivet af dem, men alle sangene er acoustiske... Lyder lidt sjovt med "Creeping death", men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg synes det er en fed ting, eller om det er noget skrammel... Prøv den!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For slet ikke at tale om Metallica's cover versioner
cover version liste__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sygeste må afgjort være www.beatallica.com... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron horse - Fade to bluegrass: Bluegrass cover af metallica sange
Så er der så de mere seriøse cover-albums som: A tribute to the four horsemen Metallica assault Metal militia 1-3 Apocalyptica - Plays Metallica by four cellos Motörhead har lavet cover af både Enter sandman og Whiplash - Bestemt værd at høre, hvis man er til metal.
Beatallica er allerede nævnt. En p***egod james hetfield vocal efterligning. Det er ikke rigtig cover, det er en beatles/metallica sammenblanding. Meget underholdende.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
Iron horse - Fade to bluegrass: Bluegrass cover af metallica sange
Så er der så de mere seriøse cover-albums som: A tribute to the four horsemen Metallica assault Metal militia 1-3 Apocalyptica - Plays Metallica by four cellos Motörhead har lavet cover af både Enter sandman og Whiplash - Bestemt værd at høre, hvis man er til metal.
Beatallica er allerede nævnt. En p***egod james hetfield vocal efterligning. Det er ikke rigtig cover, det er en beatles/metallica sammenblanding. Meget underholdende.
|
|
|
Apocalyptica har jeg selv, synes faktisk ikke den er så tosset, omend den er alternativ. Men det virker da lige som om jeg skal på "jagt" efter noget af det som i skriver om, tror ikke jeg har hørt ret meget af det... det kunne ellers være skægt 
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset hvis det er de "sjove" udgivelser du vil have fat i, så må du nok ty til diverse P2P services som bittorent og limewire, for det meste af det er ikke til at købe i forretninger. De seriøse covers, Metal Militia, A tribute To The Four Horsemen osv. er til at bestille hos de fleste CD-forhandlere. Der er også lavet en del industrielle covers. Jeg aner ikke hvad man skal kalde den genre. Hedder det bare industrial? Men dem synes jeg bestemt ikke om, men det er nok mest fordi jeg ikke bryder mig om genren. Cover 'em all - An industrial tribute to Metallica Razed in black - An industrial ... (Mener at der er flere albums i denne serie) Men tag og lyt til BeatallicA - De gør et stort nummer ud af at derres udgivelser skal være gratis, så man kan hente hele albums fra deres hjemmeside, og deres sange har en stor undeholdningsværdi - Både for Beatles og MetallicA fans.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
rattanhuset hvis det er de "sjove" udgivelser du vil have fat i, så må du nok ty til diverse P2P services som bittorent og limewire, for det meste af det er ikke til at købe i forretninger. De seriøse covers, Metal Militia, A tribute To The Four Horsemen osv. er til at bestille hos de fleste CD-forhandlere.
Der er også lavet en del industrielle covers. Jeg aner ikke hvad man skal kalde den genre. Hedder det bare industrial? Men dem synes jeg bestemt ikke om, men det er nok mest fordi jeg ikke bryder mig om genren.
Cover 'em all - An industrial tribute to Metallica Razed in black - An industrial ... (Mener at der er flere albums i denne serie)
Men tag og lyt til BeatallicA - De gør et stort nummer ud af at derres udgivelser skal være gratis, så man kan hente hele albums fra deres hjemmeside, og deres sange har en stor undeholdningsværdi - Både for Beatles og MetallicA fans.
|
|
|
Det er lykkedes mig at få fat i nogle af "Betallica" tingene, slet ikke så tosset omend det er anderledes...
Hvad der er endnu mere anderledes, men efter min mening super genialt er "Fade to bluegras" albummet... Det er simpelthen for fedt. Ganske vist er det temmelig anderledes end hvad man forventer af metallica ting, men at der er nogle som har lavet det synes jeg bare vidner om metallica´s musikalitet og at det kan laves til angre genre langt fra det som det er tænkt som fra starten af... uha jeg bliver i godt humør af det album, sidder og smiler over hele 5 øren 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ud fra denne liste kunne man jo næsten få indtryg af det spørgsmål som de stiller "Metallica as af cover band" kunne have noget på sig. Viste faktisk ikke at så mange af de numre som jeg kender så godt fra deres "hånd" var cover versioner af andres ting. Nogle af tingene kendte jeg fra andre bands, men bestemt ikke alle. og dem som jeg kendte har jeg aldrig hørt metallica spille... stort set. Men der kan man bare se, det er godt der er plads til at blive klogere 
|
| Til top |
|
| |
nielspf Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte Apocalypse i Helsingfors i 1999 i en pause på et seminar. Det var meget spændende - en kammer-kvartet mener jeg, af kropsstærke ædru finner, som iført kjolesæt trakterede deres instrumenter - først med klassisk musik - siden med Metallica
Som du kan forstå, var denne oplevelse så stærk, at jeg ikke tror andre grupper når den indenfor mit Metallica univers. Desværre fik jeg ikke deres musik med hjem på blivende medium, men din tråd inspirerer til indkøb.
Samme oplevelse fik jeg ved at høre Edgar Winther group "engang" i 70'erne, de indledte heavy/metal-alderen, men genhør af min lp fra dengang lever ikke op til minderne - så jeg er spændt på at modtage Apocalypse på CD :-)
__________________ mvh niels
|
| Til top |
|
| |
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apocalyptica hedder de. Og de er udgivet på vinyl. Fin skive i øvrigt.
__________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en skam at Apocalyptica's "Plays Metallica by Four Cellos" lyder så dårlig som den gør, for musikken er virkelig god! Dette blev der rettet op på på deres "Inquisition Symphony" album, det indeholder 4 Metallica sange, ('For Whom the Bell Tolls', 'Nothing Else Matters', 'Fade to Black' og 'One')... derudover er der nogle egne numre, og et par andre covernumre (1x Faith No More, 1x Pantera og 2x Sepultura) - alt i alt et suverænt album!
|
| Til top |
|
| |