Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: 2007 - Et stort Metal år i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Der kommer en masse af de store fra metal-verdnen til DK i år. Det er jeg meget fornøjet med, og ville lige poste det her.
MetallicA
Megadeth
Ozzy
Slayer Desværre på roskilde, som ikke sælger endags-billetter mere.
Hvis der skullle være nogle der er interesserede i at følge med i det metal der bliver spillet i DK, så kan jeg anbefale disse to sider:
Heavymetal.dk
Danishmetal.dk

Kan sige at salget til Megadeth lige er startet, hvis nogle skulle være interesserede, Har lige købt 3 billetter.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Har du ik glemt Pearl Jam i forum

Skal selv til både Metallica og Pearl Jam og så os lige Volbeat i Vega selvom det er en lidt anden liga

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:

Har du ik glemt Pearl Jam i forum

Skal selv til både Metallica og Pearl Jam og så os lige Volbeat i Vega selvom det er en lidt anden liga

Aaaaarrrrggghhh. Pearl Jam er da ikke metal hva  Men hvad. Det har Metallice jo heller ikke været i mange år

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Metallicas nye plade bliver produceret af Rick Rubin. Det lyder da lidt spændende  Bare musikken nu også bliver interessant. St. Anger var i mine ører en kæmpe skuffelse

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ind og se Metallica!! Glæder mig for sygt!!
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Ta' på The Rock d. 13. april og hør fed old school heavy a la Deep Purple og Rainbow.
Det danske band Cornerstone dukker op og til den latterlige pris af 60,- kr + gebyr?????
Cornerstone er et superfedt band og forsangeren Dougie White har sunget for selveste Rainbow og synger ved siden af Cornerstone også for Yngwie Malmsteen.

http://www.cornerstonemusic.dk/

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Pearl Jam har ikek noget med metal at gøre, synes jeg, i mine øjne/ører er det grunge. Volbeat grænser til det. Noget af det de har inde på myspace, lyder faktisk meget som metal.
Jeg synes ikke at det er sandt at MetallicA ikke har lavet metal i mange år. Det er rigtigt at St. Anger ikke minder om noget andet de har lavet, men det er metal, ikke thrash som det gamle, men stadig metal. Det er ikke dårligt, men heller ikke legendarisk. Der er sgu sange på St. Anger som er fede nok. Jeg kan godt li' albumemt. Jeg håber dog ike at de fortsætter St. Anger stilen.

Jeg tror ikke at de gør det. Jeg læste et interview med Lars Ulrich, og han fortalte at de sidste mange måneder, have de spillet hele puppets albummet mange, mange MANGE gange, og de gerne ville gefinde den gamle stil og ånd -  Så jeg tror at det bliver godt, rigtig godt.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Pearl Jam har ikek noget med metal at gøre, synes jeg, i mine øjne/ører er det grunge. Volbeat grænser til det. Noget af det de har inde på myspace, lyder faktisk meget som metal.
Jeg synes ikke at det er sandt at MetallicA ikke har lavet metal i mange år. Det er rigtigt at St. Anger ikke minder om noget andet de har lavet, men det er metal, ikke thrash som det gamle, men stadig metal. Det er ikke dårligt, men heller ikke legendarisk. Der er sgu sange på St. Anger som er fede nok. Jeg kan godt li' albumemt. Jeg håber dog ike at de fortsætter St. Anger stilen.

Jeg tror ikke at de gør det. Jeg læste et interview med Lars Ulrich, og han fortalte at de sidste mange måneder, have de spillet hele puppets albummet mange, mange MANGE gange, og de gerne ville gefinde den gamle stil og ånd -  Så jeg tror at det bliver godt, rigtig godt.

Jeg indrømmer gerne, at mit syn på/opfattelse af hvad der er HÆVI METAL, har rødder tilbage fra de hårde firsere.

Ganske kort mener jeg at Metal grundlæggende kun var noget man lavede i firserne:

Metallicas 4 førsteplader er hævi metal som jeg opfatter det. Det gamle Testament "the new order" er et klassisk eksempel på "rigtig" hævi metal. Det samme gælder Metallicas "ride the lightning" og "master of puppets" Pantera er også et godt eksempel på ægte hævi. Til tider noget af det mest rendyrket nogensinde lavet

Jeg forbinder metal med:

Den pumpende guitar, den skrigende vokal (ikke den tøsestemme ham fra Dream Theater har) De smukke harmoniske guitar mellemspil, og selvfølgelig GUITAR SOLOEN  Som St. Anger er blottet for, til trods for de har Kirk Hammett, som er en guitarkonge af de store

Trash kunne være: Sepultura, Slayer, Illdiposted, Death osv.

St, Anger er en blanding af: Amatør thrash, tilsat nogle talentløse tekster  og en gammel slidt vokal  som ikke kan mere

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

I min bog, der er det gamle metallica (læs: de fire første) Heavy/thrash, Heavy thrash Metal, om man vil. Det rigtige/oprindelige Heavy Metal, det var det som Motörhead og Black Sabbath lagde ud med, tilbage i '70'erne. Så kom The New Wave Of British Heavy Metal, som inkluderede Judas Priest, Iron Maiden og sådan nogle. Så i starten af '80'erne kom den hurtige/thrashede metal rigtig i gang, med bands som Metallica, Megadeth, Slayer, Exodus, Testament, Anthrax og sådan nogle blev det den dominerende form for metal. Pantera kører samme stil, men kom først rigtig frem i 1990 med Cowboys From Hell. De havde lavet noget inden, men det var nærmere Power Metal, og det er ikke noget de er/var videre stolte af.

Hvis du mener at metal kun var nonget man lavede i '80'erne, så vil jeg da anbefale dig at lytte til:

Slayer: God Hates Us All - SOm udkom 11 september 2001
Slayer: Christ illusion

Exodus: Tempo Of The Damned
Exodus: Shovel Head Kill Machine

Lamb Of God: Sacrament
Lamb Of God: Ashes Of the Awake

Megadeth: The System Has Failed
Megadeth;  Countdown To Extinction

Testament:  Low

Kreator: Enemy Of God

Venom: Metal Black

Meldrum: Loaded Mental Canon

Judas Priest: Angel Of Retribution

Jeg synes at alle de ovennævnte er gode Metal-albums. En del af dem er også enogle af de mere kommercielle, men det er ofte de nyere udgivelser der bliver betegnet som kommercielle.

Enig at det er en synd af de store, at der ikke er soloer på St. Anger.

Trash Metal = affalds metal - Thrash Metal = Den form for metal der startede i 80'erne, med hurtige riffs, soloer og al det der nu kendetegner den genre.

Hævi Mætal - Det er da det Red Warszawa spiller, hehe...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Denne plader er nutidig firserhævi plade. Skøøøøøønt : http://www.rockdetector.com/artist,2305.sm

Og en af det helt sore kult plader fra samme gruppe: http://www.rockdetector.com/discography,2305.sm;jsessionid=8 8E7EBDB60D6EC1042962E74FD0E3AAA#recordings16423

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
I min bog, der er det gamle metallica (læs: de fire første) Heavy/thrash, Heavy thrash Metal, om man vil. Det rigtige/oprindelige Heavy Metal, det var det som Motörhead og Black Sabbath lagde ud med, tilbage i '70'erne. Så kom The New Wave Of British Heavy Metal, som inkluderede Judas Priest, Iron Maiden og sådan nogle. Så i starten af '80'erne kom den hurtige/thrashede metal rigtig i gang, med bands som Metallica, Megadeth, Slayer, Exodus, Testament, Anthrax og sådan nogle blev det den dominerende form for metal. Pantera kører samme stil, men kom først rigtig frem i 1990 med Cowboys From Hell. De havde lavet noget inden, men det var nærmere Power Metal, og det er ikke noget de er/var videre stolte af.

Hvis du mener at metal kun var nonget man lavede i '80'erne, så vil jeg da anbefale dig at lytte til:

Slayer: God Hates Us All - SOm udkom 11 september 2001
Slayer: Christ illusion

Exodus: Tempo Of The Damned
Exodus: Shovel Head Kill Machine

Lamb Of God: Sacrament
Lamb Of God: Ashes Of the Awake

Megadeth: The System Has Failed
Megadeth;  Countdown To Extinction

Testament:  Low

Kreator: Enemy Of God

Venom: Metal Black

Meldrum: Loaded Mental Canon

Judas Priest: Angel Of Retribution

Jeg synes at alle de ovennævnte er gode Metal-albums. En del af dem er også enogle af de mere kommercielle, men det er ofte de nyere udgivelser der bliver betegnet som kommercielle.

Enig at det er en synd af de store, at der ikke er soloer på St. Anger.

Trash Metal = affalds metal - Thrash Metal 0 Den form for metal der startede i 80'erne, med hurtige riffs, soloer og al det der nu kendetegner den genre.

Hævi Mætal - Det er da det Red Warszawa spiller, hehe...

Ja du har ret. Jeg er bare en stakkels gammel nostalgiker, som savner de tider hvor jeg havde musikken som livsstil. Men når det så er sagt, så savner jeg det aligevel ikke. Men det er fedt at tænke tilbage på. Langhåret, cowboyvest med Master of puppets rygmærke, ghettoblastere overmalet men navne på HÆVI grupper, koncerter jeg aldrig kunne huske sekondtet af de var slut  tykke tåger af fjolletobak mm. og et liv uden rudekuverter  (men en MASSE tømmermænd)

Jeg ser tilbage på den tid med glæde. I dag er jeg korthåret, og hører ikke særlig meget metal mere. Jeg har altid hørt meget andet end metal, så i dag står den på alt lige fra Lisa Ekdal til det gamle Sepultura

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Skal da klart prøve at  høre Death Angel.
Lyder som mine teenageår, er 20 nu. Livsstils delen er lagt på hylden, men jeg går da stadig til koncerterne, hører musikken og drikker øllene.

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hey

Til alle AC/DC fans kan jeg klart anbefale coverbandet "Back to black". Har hørt dem 7 gange og de har endda spillet privat til min 25 års fødselsdag som jeg holdte sammen med 5 andre...

De er simpelthen for fede.... Se mere på www.backtoblack.dk

God weekend

DADDY DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:

Hey

Til alle AC/DC fans kan jeg klart anbefale coverbandet "Back to black". Har hørt dem 7 gange og de har endda spillet privat til min 25 års fødselsdag som jeg holdte sammen med 5 andre...

De er simpelthen for fede.... Se mere på www.backtoblack.dk

God weekend

DADDY DJ

Åååååååårrhhhh hvad  Jeg har da bare i 1989 fået autografer af James, Lars, Jason og Kirk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes