Emne: Baskatastrofer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder med et album, hvor bassen er aldeles oppustet, og effektivt smadrer lyden, ved totalt at overdøve resten af hvad der foregår. Album: Stina Nordenstam - The World Is Saved.CD'en er 'licenced to V2 Music Scandinavia AB', og rettighederne ejes af dem. Desværre er musikken uundværlig, men får mig for første gang til at overveje,at indsætte en equalizer i det tapeloop, der heldigvis findes på min forforstærker.
Tidligere albums af Stina Nordenstam, lider ikke af denne producers inkompetence - heldigvis. Måske kan albummet bruges på en bassvag discman, hvor basboosteren undtagelsesvis kan frakobles. Jeg har sådan én liggende et sted, og vil gøre dette forsøg, en af dagene. Et opsamlingsalbum med Suzanne Vega, lider af samme oppustethed (husker desværre ikke titlen). MP3 kan ikke engang smadre lyden så meget, som produceren gør mange gange. Måske er det lige så svært at fyre producere, som gamle folkeskolelærere, der kun har vist sig uduelige, men ellers ikke udført noget kriminelt...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor gør man det!
Har "Dumb Angel" pladen fra Stina Stina og som du selv nævner fejler den ikke noget. Måske man skulle have beholdt produceren (eller er det den samme der laver unoder 2. gang?) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Hvorfor gør man det!
Har "Dumb Angel" pladen fra Stina Stina og som du selv nævner fejler den ikke noget. Måske man skulle have beholdt produceren (eller er det den samme der laver unoder 2. gang?) |
|
|
Har lige nærlæst coveret, og fundet en detalje, som er tilføjet. 'The copyright in this sound recording and artwork is owned by A Walk In The Park and is licenced to V2 Music Scandinavia AB.' Sony har altså kun haft en finger med i distributionen, blandt flere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg sidder med et album, hvor bassen er aldeles oppustet, og effektivt smadrer lyden, ved totalt at overdøve resten af hvad der foregår.
Album: Stina Nordenstam - The World Is Saved.
|
|
|
Er det på alle numrene du oplever dette? Jeg husker på ingen måde lyden som værende dårlig på dette album, men nu bliver jeg lige nødt til at sætte den på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Spencer skrev:
Jeg sidder med et album, hvor bassen er aldeles oppustet, og effektivt smadrer lyden, ved totalt at overdøve resten af hvad der foregår.
|
|
|
Er det på alle numrene du oplever dette? Jeg husker på ingen måde lyden som værende dårlig på dette album, men nu bliver jeg lige nødt til at sætte den på 
|
|
|
Der hvor der er stortromme og basguitar, går det galt. Men måske kan det klares med en manuel equalizing med døre og vinduer, der åbnes.  Håber at naboerne kan lide musikken, for den er god. EDIT: Prøv nr. 6 - From Cayman Islands With Love. Den går helt galt, her i hytten.  Umiddelbart ser det ud til et kunne virke, men kompressionen er nok alligevel stærkt medvirkende til den ringe baslyd. Man sidder med en fornemmelse af, at det kunne gøres bedre. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
CD'en er 'licenced to V2 Music Scandinavia AB', og rettighederne ejes af dem.
Desværre er musikken uundværlig, men får mig for første gang til at overveje,at indsætte en equalizer i det tapeloop, der heldigvis findes på min forforstærker.
Tidligere albums af Stina Nordenstam, lider ikke af denne producers inkompetence - heldigvis.
Måske kan albummet bruges på en bassvag discman, hvor basboosteren undtagelsesvis kan frakobles. Jeg har sådan én liggende et sted, og vil gøre dette forsøg, en af dagene.
Et opsamlingsalbum med Suzanne Vega, lider af samme oppustethed (husker desværre ikke titlen). MP3 kan ikke engang smadre lyden så meget, som produceren gør mange gange.
Måske er det lige så svært at fyre producere, som gamle folkeskolelærere, der kun har vist sig uduelige, men ellers ikke udført noget kriminelt...
|
|
|
Godt at se, at der til stadighed er stor opmærksomhed omkring problemet (med komprimerede indspilninger). Gad vide om de udøvende musikere overhovedet er klar over at deres musik bliver smadret på den måde ? Og hvis/når de er klar over det, hvad mon reaktionen fra dem er ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|