| Forfatter |
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Så må man se sig ramt igen - denne gang af - den for mig helt ukendte - Carla Bruni. Modtog cd'en No Promise med hende idag, hvor hun fortolker digtere som Emily Dickinson, Dorothy Parker og William Butler Yeates - og hold op hvor er det smukt! Musikken er utrolig enkel, og Carla Bruni stemmer selv i med hendes klassiske guitar i flere tilfælde. Men det som virkelig har fanget mig, er Carla's stemme som hermed har indtaget min absolut første plads hvad kvindestemmer angår, og henvist Sara K og Diana Krall til henholdsvis 2 og 3 pladsen. Hun har en lidt hæs, stille og meget sårbar stemme, som virkelig bare er kræs - det hele kommer til at fremstå personligt, og ægte - og selvom denne cd kun vare en god halv time, har jeg hørt den 4 gange i streg, uden pause, og det tror jeg ikke er sket før med nogen som helst kunstner! Det er musik som er skabt til de roilige aftner, med en god rødvin, og levende lys. Hvis man vil forkæle damen, så er dette her som skabt til formålet. Jeg vil ikke gå ind i det tekniske, for mener seriøst, at dette vil kunne skabe stemning, og glæde på alle anlæg. Men kunne virkelig godt tænke mig at hører denne skive på et sæt elektrostater, tror det ville være absolut kræs  Hendes hjemmeside: http://www.carlabruni.comLive video af det første nummer på skiven: http://www.youtube.com/watch?v=fjEgZ4KrBs4 <-- knap så god kvalitet! 1½ minut promo af samme nummer: http://www.youtube.com/watch?v=tEJrR9PgZ-M <- fin kvalitet
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder slet ikke tosset. Lige da sangen startede tænkte jeg Dido, det er bestemt ikke negativt fra min side af. Men utrolig beroligende stemme, det er helt sikkert, man bliver helt væk i den. Hun kommer på listen over kunstnere der skal prøves i den nærmeste fremtid.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hende kunne man da godt hygge sig med en aften  . Musikken er lidt for Lasse & Mathilde for mig  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal måske ikke sætte den på for at forkæle damen - Carla Bruni er tidligere såkaldt "Supermodel" i Naomi Campbell og Claudia Schíffer-klassen, så måske kunne damen føle sig en lille smule truet 
Men tak for tippet, vil helt sikkert give det et lyt - og så gør det jo ikke noget at hun er pæn at se på samtidig med hun synger godt 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Man skal måske ikke sætte den på for at forkæle damen - Carla Bruni er tidligere såkaldt "Supermodel" i Naomi Campbell og Claudia Schíffer-klassen, så måske kunne damen føle sig en lille smule truet 
Men tak for tippet, vil helt sikkert give det et lyt - og så gør det jo ikke noget at hun er pæn at se på samtidig med hun synger godt 
Mvh Jonas |
|
|
Det behøver man jo ikke nævne for hende vel :D __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hende kunne man da godt hygge sig med en aften . Musikken er lidt for Lasse & Mathilde for mig  |
|
|
Må da nok indrømme at lige Lasse og Mathilde var ikke blandt de kunstnere som jeg tænkte på, mens jeg lyttede til den her cd - kan sgu ikke helt følge dig i den der Acer  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En supermodel med hæs sovekammerstemme, der synger hviskesange, lige ind i ens ene øre.   Og så er hun allerede helt forpustet, og har næsten ingen luft til at synge.  Vi må håbe at der ikke kommer noget, der er lige så krævende, som det der synges i Bubbers talentprogram, fredag aften.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
En supermodel med hæs sovekammerstemme, der synger hviskesange, lige ind i ens ene øre. Kan man næsten tillade sig at bede om mere? 

Og så er hun allerede helt forpustet, og har næsten ingen luft til at synge.  Vi må håbe at der ikke kommer noget, der er lige så krævende, som det der synges i Bubbers talentprogram, fredag aften.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Spencer skrev:
En supermodel med hæs sovekammerstemme, der synger hviskesange, lige ind i ens ene øre. Kan man næsten tillade sig at bede om mere? 

Og så er hun allerede helt forpustet, og har næsten ingen luft til at synge.  Vi må håbe at der ikke kommer noget, der er lige så krævende, som det der synges i Bubbers talentprogram, fredag aften.
|
|
|
|
|
|
Jeg napper hende her i stedet, selvom hun synger falsk et par gange: http://www.youtube.com/watch?v=j6toyTNf-UMHun er faktisk også lidt kønnere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snublede lige over Gaffa's anmeldelse af skiven - kan kun erklære mig dybt enig - og så kan jeg se, jeg skal have fat i hendes forrige album - hvor hun synger på fransk - common guys. Ex-supermodel, der hvisker hæse franske sange til en - det kan da ikke blive meget mere hyggeligt
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Plissken skrev:
Spencer skrev:

|
|
|
|
|
|
Jeg napper hende her i stedet, selvom hun synger falsk et par gange:
http://www.youtube.com/watch?v=j6toyTNf-UM
Hun er faktisk også lidt kønnere. 
|
|
|
Når det kommer til netop det nummer du nævner der, så er jeg noget gladere for denne version her: http://www.youtube.com/watch?v=osnUB9bUm-E__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hun kan jo sådan set ikke gøre for at hun ser ud som hun nu gør - jeg tror da klar jeg vil give hendes cd et lyt - havde i ikke skrevet det havde jeg ikke været klar over at hun havde været formel 1 model - folk kan jo nogen gange med selv de færreste tilgængelige vokale midler komme langt hvis de har drive og talent og det virker da som om hun har talentet upåagtet hendes grimme udseende
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |