| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej piger og drenge, mænd, kvinder og andre levende væsner 
Jeg mangler en rigtig lækker/fee testCD med en masse akustisk tingel tangel på.
Stockfisch er tilsyneladende meget hot, og jeg ville høre hvad i ville anbefale?
PFT 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv den der Closer to the music - den er bare go'  . Det er en opsamling, men jeg har allerede bestilt 2 skiver mere hos J fra Stockfish __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle mene, at noget af det bedre de byder på er Sara K
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Chris Jones!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres forslag
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Jeg skulle mene, at noget af det bedre de byder på er Sara K |
|
|
Personligt synes jeg ikke der er så mange af dem der er særligt spændende, rent musikalsk. Men Sara K synes jeg er rigtig god!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| Jeg skulle mene, at noget af det bedre de byder på er Sara K |
|
|
Personligt synes jeg ikke der er så mange af dem der er særligt spændende, rent musikalsk. Men Sara K synes jeg er rigtig god!
Mvh. |
|
|
Sare "K"?? Hvad står det K for?
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan Taylor er ret fed - hælder lidt til det varme.
Happy
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Jones er god. Men hvis det er Sarah K så prøv den nye Hell or High Water.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
|
Chris Jones er god. Men hvis det er Sarah K så prøv den nye Hell or High Water.
|
|
|
Yes, af de 2 kunstnere har jeg lige bestilt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej...
jeg kan foreslå 2 stk som jeg selv bruger som "reference" cd'er..
Sara K. & Chris jones - Are we There Yet?¨
Chris Jones - Roadhouse & Automobiles
Det er to af de bedre hvis du spørger mig.. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen af jer har noget 2hand af disse, som de ville sælge til mig, så smid lige en pm tak
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen er vilde med Sara K på Stockfish, så er det også muligt at skaffe noget med hende på Chesky. www.chesky.com Hun har faktisk lavet en stribe gode skiver på den label. Anbefales kan Hobo og Closer than they apear, de er nok de musikalske højdepunkter.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Jeg hi-jacker lige tråden  Jeg har også selv gået og overvejet at anskaffe mig en cd eller to fra Stockfish, men jeg kender ikke ret mange af kunstnerne. Er der noget blues el. lign. (eksempelvis akustisk guitarmusik) blandt deres udgivelser? Jeg gider ikke have en "reference-cd" liggende, der er fremragende indspillet, hvis jeg ikke synes om musikken, dvs. det skal ikke være sådan en gang easy listening Norah Jones-muzak, for det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til  Nogen forslag?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hvis nogen er vilde med Sara K på Stockfish, så er det også muligt at skaffe noget med hende på Chesky.
www.chesky.com Hun har faktisk lavet en stribe gode skiver på den label. Anbefales kan Hobo og Closer than they apear, de er nok de musikalske højdepunkter. |
|
|
I sammenligning med Stockfish er de dog noget kønsløse, selvfølgelig pga dynamikreduktion. Her er Chesky den usminkede sandhed. Jeg skal da heller ikke kunne afvise at det kan lyde godt på et superdynamisk anlæg. Men jeg er af den opfattelse at musikken er blevet mere tålelig på det nye Stockfish album.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Hejsa! Jeg hi-jacker lige tråden 
Jeg har også selv gået og overvejet at anskaffe mig en cd eller to fra Stockfish, men jeg kender ikke ret mange af kunstnerne.
Nogen forslag?
|
|
|
Du kan jo bare gå ind på deres websted: http://www.stockfish-records.de/
Der har du mulighed for at lytte til deres udgivelser inden du bestiller 
Med hensyn til lydkvalitet synes jeg de ældste udgivelser er de bedste. Der er ikke meget dynamik tilbage i deres nyeste udgivelser. Jeg har en del Stockfisch plader, og den bedste lydkvalitet er på "Pearl Diver" med David Roth på vinyl. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hintet ...
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er godt med dybbas på Sara K's Waterfall, især på nummeret af samme navn som albummet er der nogle heftige anslag __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvis nogen er vilde med Sara K på Stockfish, så er det også muligt at skaffe noget med hende på Chesky.
www.chesky.com Hun har faktisk lavet en stribe gode skiver på den label. Anbefales kan Hobo og Closer than they apear, de er nok de musikalske højdepunkter. |
|
|
I sammenligning med Stockfish er de dog noget kønsløse, selvfølgelig pga dynamikreduktion. Her er Chesky den usminkede sandhed. Jeg skal da heller ikke kunne afvise at det kan lyde godt på et superdynamisk anlæg. Men jeg er af den opfattelse at musikken er blevet mere tålelig på det nye Stockfish album.
|
|
|
Øhhh! Kønsløse??? Cheskyerne er da klasseoptagelser ved siden af de hyperkomprimerede udgivelser fra Stockfish. Stockfish er imponerende skiver, Chesky er langt mere ærlige og ligefremme på godt og ondt dog. Der er faktisk også dynamik på en Chesky skive. For min part må jeg sige, at jeg fider langt større behag ved Cheskyérne, selvom de fejl der så er på dem, fremstår meget tydeligere end på det komprimerede materiale som SF har lavet. Men sagen er jo som regel, at den mest tydeliggjorte indspilning er den der vinder folks opmærksomhed. Det passer også med, at sammenligner man 2 apparater med hinanden, og det ene spiller blot en smule højere end det andet, så foretrækkes det der spiller højest. Så hvis man vil have små ubetydelige detaljer i musikken op på samme niveau, som de kraftigste lyde, så er SF unægteligt bedre i den henseende. Men man skal selvfølgelig ikke være bagstræberisk, idet det faktisk også er en slags kunstnerisk udtryk. Altså en del af "musikken", at det skal være så højt oppe i niveau og så langt fremme i lydbilledet. Man er på den måde vidne til en slags fussion af instrumenter og lydteknik. Den klassiske metode, med at udstyret skal træde tilbage og være 100% anonymt, for at tillade musikeren at udtrykke sig, er ikke en del af SF´s produktionsmål.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pearl Diver har en god lyd på Vinyl men den er næsten Rodger Whitaker kedelig rent musikalsk
Jeg har wtarfalls på både Vinyl og CD og foretrækker klart Vinyl udgaven
Jeg har også Sara Ks andre plade fra hende Chesky tid - det er svært at sammenligne fordi hun rent faktisk udvikler sig lidt hele tiden - Waterfalls og Hell og Highwater er markant andeledes en hendes Chesky Plader
I øvrigt giver hun på albummet Hobo - en fed Cover af det gamle disko his " Brick House"
Jeg var ikke klar over at de overkomprimerede på Stockfish - måske sku man fortælle dem det - det er jo symatiske mennesker der brænder for sagen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |