| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ligesom så mange andre var til Metallica koncert igår og UHA det var godt.. lyden var god(på det store arial) stemningen, og folket var i top humør og var med hele vejen!!
De spillede jo ALLE de gode numre fra mest før Black album og det passer jo os fint?? ikk?
Var ved at tabe min øl da de begynde at spille Orion fra master of puppets! det er sjædent man hører den live! det var så godt! men synd propper sprang da de spillede For whom the bell tools!!
Eneste minus ved den koncert var at de"rammer" man købte til sine fem øl i pap gik istykker så man tabte dem!! vi mistede jeg ved ikke hvor mange pga pappet blev vådt og så smuttede de ud!!!
Men alt i alt syntes jeg det var en total fed koncert!!! og tænk det lamme ekstra blad gav den KUN 3 stjerne!!! jeg ville have givet den top!! (selvom de der var ti min uden lyd kunne vi jo godt leve med, det var jo ikk metallicas skyld!)
Kom gerne med jeres mening om den koncert!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var en rigtig fed koncert, kan kun være enig, men havde håbet på de havde hat lidt flere nyere snage, men det er nok grundet min alder  Men helt sikkert noget man skal høre igen hvis/når de kommer til danmark igen. Og ja ekstra bladet de vil jo bare være på tværs  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Storbjerg skrev:
Ja det var en rigtig fed koncert, kan kun være enig, men havde håbet på de havde hat lidt flere nyere snage, men det er nok grundet min alder Men helt sikkert noget man skal høre igen hvis/når de kommer til danmark igen. Og ja ekstra bladet de vil jo bare være på tværs |
|
|
Ja det fordømte ekstra blad, man kan da ikke bruge deres anmeldelser til noget som helst!
Fedt den måde man kunne mærke Larses stortromme i brystkassen!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det var da en kæmpe oplevelse - ingen tvivl om det!
Jeg var så heldig at stå 20 meter fra scenekanten og lige midtfor. Lyden var - eller rettere blev - fantastisk der. Det var en værre gang mudder til at starte med, men det blev gradvist bedre, og henomkring halvvejs gennem seancen faldt det hele ligesom i hak. Jeg ved ikke hvad EB har ment med at Lars Ullrich skulle være faldet af på den. I have no complaints what so ever! 
Men mht. til sceneshowet, var der sgu ét eller andet, der smagte lidt kedeligt. Der var kæmpe forskel fra fx "One" med sit spektakulære pyro-brag og "Battery" med lysshow for alle pengene til andre numre (husker ikke lige hvilke), hvor lyset stod stille, og kun de 4 modig fyre, som sad fastspændt oppe under teltdugen og førte spots'ne, lavede noget. Hetfield bevæger sig heller ikke så hurtigt rundt på scenen som før i tiden.  Til gengæld var der en utrolig 'hyggelig' stemning på scenen - de 4 snakkede med hinanden under instrumentalstykkerne, og lavede generelt en del pis med hinanden - det var fedt at se.
Lydfolkene skulle have nogle lussinger - dér synes jeg sgu, at det var slapt. Selvfølgelig var der den uannoncerede pause, som alle efterhånden må have hørt om, men de var også for længe om at ramme den gode lyd. Og indimellem forsvandt Hetfields vokal næsten helt. Men det kan jo have været et lokalt problem, der hvor vi stod?
Ellers synes jeg, at 'tallica drengene viste en stor respekt - eller nærmest ydmyghed - overfor publikum, da de talte til 'undersåtterne' hen mod slutningen. Det føltes godt  Den musikalske performance fra bandet, kunne jeg ikke have været mere tilfreds med. Det var en rendyrket fornøjelse at lægge ører og mellemgulv til Men showmanship efterlyses. Der var dog lige denne: Hetfield: "I need you to count down for us. Like this; one! - two! - three! - four!" Publikum: "ONE! - TWO! - THREE! - FOUR!" Hetfield: "one! - two! - three! - four!" Publikum: "ONE! - TWO! - THREE! - FOUR!" Hetfield: "en! - to! - tre! - fire!"
Og mht. til "ølrammerne" fik vi altid 2 rammer lagt sammen til én. Vi må have haft en erfaren bartender 
Buch
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange var der på Vesterengen til koncerten, jeg var der ikke men varmer op til The Police samme sted senere på året.  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hvor mange var der på Vesterengen til koncerten, jeg var der ikke men varmer op til The Police samme sted senere på året.  |
|
|
Sytes at folk snakkede omkring 54000 menesker, og det er da en del Varme op for The Police, det bliver da stort, hvilket band spiller du i? og på hvad? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
Jamen det var da en kæmpe oplevelse - ingen tvivl om det!
Jeg var så heldig at stå 20 meter fra scenekanten og lige midtfor. Lyden var - eller rettere blev - fantastisk der. Det var en værre gang mudder til at starte med, men det blev gradvist bedre, og henomkring halvvejs gennem seancen faldt det hele ligesom i hak. Jeg ved ikke hvad EB har ment med at Lars Ullrich skulle være faldet af på den. I have no complaints what so ever! 
Men mht. til sceneshowet, var der sgu ét eller andet, der smagte lidt kedeligt. Der var kæmpe forskel fra fx "One" med sit spektakulære pyro-brag og "Battery" med lysshow for alle pengene til andre numre (husker ikke lige hvilke), hvor lyset stod stille, og kun de 4 modig fyre, som sad fastspændt oppe under teltdugen og førte spots'ne, lavede noget. Hetfield bevæger sig heller ikke så hurtigt rundt på scenen som før i tiden. Til gengæld var der en utrolig 'hyggelig' stemning på scenen - de 4 snakkede med hinanden under instrumentalstykkerne, og lavede generelt en del pis med hinanden - det var fedt at se.
Lydfolkene skulle have nogle lussinger - dér synes jeg sgu, at det var slapt. Selvfølgelig var der den uannoncerede pause, som alle efterhånden må have hørt om, men de var også for længe om at ramme den gode lyd. Og indimellem forsvandt Hetfields vokal næsten helt. Men det kan jo have været et lokalt problem, der hvor vi stod?
Ellers synes jeg, at 'tallica drengene viste en stor respekt - eller nærmest ydmyghed - overfor publikum, da de talte til 'undersåtterne' hen mod slutningen. Det føltes godt Den musikalske performance fra bandet, kunne jeg ikke have været mere tilfreds med. Det var en rendyrket fornøjelse at lægge ører og mellemgulv til Men showmanship efterlyses. Der var dog lige denne:Hetfield: "I need you to count down for us. Like this; one! - two! - three! - four!"Publikum: "ONE! - TWO! - THREE! - FOUR!"Hetfield: "one! - two! - three! - four!"Publikum: "ONE! - TWO! - THREE! - FOUR!"Hetfield: "en! - to! - tre! - fire!"
Og mht. til "ølrammerne" fik vi altid 2 rammer lagt sammen til én. Vi må have haft en erfaren bartender 
Buch |
|
|
Ok i havde så en Abillet!
Vi stod ved B og ca midt for der hvor der var en højt mere der vendt bagud!! Der var lyden ok næsten hele tiden.. kan ikk nikke genkende til at Hetfields vokal forsvandt??
De andre gange der blev hentet øl der fik også dobbelt rammer:-)
Nej syntes ikke lars er faldet af på den.. slet ik... vi ska jo også tænke på at de bliver jo altså ikk yngre!!! De gjorde det altså totalt godt på nær lydfolkene!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hvor mange var der på Vesterengen til koncerten, jeg var der ikke men varmer op til The Police samme sted senere på året.  |
|
|
57000 mennesker! Du gik glip af noget!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Storbjerg skrev:
piobyte skrev:
|
|
Sytes at folk snakkede omkring 54000 menesker, og det er da en del Varme op for The Police, det bliver da stort, hvilket band spiller du i? og på hvad? |
|
|
Ok.. som nævnt tidligere.. hva band spiller du i?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja damn den koncert var god, det er min første Tallica koncert og nok ikke den sidste, der var gang i den hele vejen, især senere hen da folk rigtigt var kommet i stemning og lyden var faldet mere på plads. Sceneshowet ved "One" var helt vildt, f**k det var vildt at se, lyden og effekterne passede perfekt.
Thumbs up! 
Og så synes jeg heller ikke vi skal glemme Volbeat, som virkeligt levere en god opvarmning også, deres cd'ere er helt klart værd at købe til dem af jer der ikke har gjort det endnu.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Ja damn den koncert var god, det er min første Tallica koncert og nok ikke den sidste, der var gang i den hele vejen, især senere hen da folk rigtigt var kommet i stemning og lyden var faldet mere på plads. Sceneshowet ved "One" var helt vildt, f**k det var vildt at se, lyden og effekterne passede perfekt.
Thumbs up! 
Og så synes jeg heller ikke vi skal glemme Volbeat, som virkeligt levere en god opvarmning også, deres cd'ere er helt klart værd at købe til dem af jer der ikke har gjort det endnu. |
|
|
Du har fuldstændigt ret!! Volbeat er ej at forglemme!! de var bare gode!! har begge deres albums!!
Ja one var vildt godt... sikkert nogle HUG man fik i maven og de slag!! så fedt!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
Jeg ved ikke hvad EB har ment med at Lars Ullrich skulle være faldet af på den. I have no complaints what so ever!  |
|
|
Det er bare Thomas Treo der som sædvanligt rakker ned på alle der har mere end 10 medlemmer i fanklubben. At han kritiserer en stor koncert er så sikkert som amen i kirken, og har intet at gøre med hvad der foregår på scenen.
Jeg var godt tilfreds, men var vist ikke i en tilstand hvor jeg kan sige noget seriøst om performance eller lyd... Men at dømme efter tømmermænd og ømt bentøj i dag, så var det som dét skulle være... Et ekstratog sydpå ville dog have klædt DSB noget, 600,- for en taxa til Horsens er jo også en slags penge...
Hvis jeg alligevel skal være lidt seriøs: Jeg synes lyden gik lidt op og ned i lydstyrke under koncerten, det virkede lidt som om de var nervøse for at lyden skulle gå igen. Sammensætningen af numrene var stort set som jeg ville have det, jeg havde dog håbet på Last Caress i stedet for Whiplash som næstsidste, men det er nok bare mig... Derudover er jeg enig i at det virkede lidt spøjst at have fuldt blæs på fyrværkerien til One, når resten var stort set uden sceneshow af betydning - men hellere god performance fra musikerne end fedt sceneshow.
Iøvrigt masser af plads til tilskuerne, jeg stod ca. samme afstand som til Genesis i Herning (dvs. tæt på hegnet i B-området), og dette var langt mindre crowded end i Herning - hvilket formentligt skyldes at udsynet længere bagude er langt bedre på Vestereng, så folk ikke på samme måde tvinges til at masse fremad. Synd at sygehuset sætter en stopper for flere koncerter derude.
Mnemic var ikke lige mig, men respekt for headbanging-stilen!  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det var en ret så god koncert, synes bare lyden var lidt skinger igang imellem hehe.. Det eneste minus var at nogle ikke kunne beherske sig, en p***ede midt i det hele, en anden blev ved med at fægte med arme og ben, så man fik et par klaps her og der, ellers blev der gået til luftguitaren hehe..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
buggybuch skrev:
Jeg ved ikke hvad EB har ment med at Lars Ullrich skulle være faldet af på den. I have no complaints what so ever!  |
|
|
Det er bare Thomas Treo der som sædvanligt rakker ned på alle der har mere end 10 medlemmer i fanklubben. At han kritiserer en stor koncert er så sikkert som amen i kirken, og har intet at gøre med hvad der foregår på scenen.
Jeg var godt tilfreds, men var vist ikke i en tilstand hvor jeg kan sige noget seriøst om performance eller lyd... Men at dømme efter tømmermænd og ømt bentøj i dag, så var det som dét skulle være... Et ekstratog sydpå ville dog have klædt DSB noget, 600,- for en taxa til Horsens er jo også en slags penge...
Hvis jeg alligevel skal være lidt seriøs: Jeg synes lyden gik lidt op og ned i lydstyrke under koncerten, det virkede lidt som om de var nervøse for at lyden skulle gå igen. Sammensætningen af numrene var stort set som jeg ville have det, jeg havde dog håbet på Last Caress i stedet for Whiplash som næstsidste, men det er nok bare mig... Derudover er jeg enig i at det virkede lidt spøjst at have fuldt blæs på fyrværkerien til One, når resten var stort set uden sceneshow af betydning - men hellere god performance fra musikerne end fedt sceneshow.
Iøvrigt masser af plads til tilskuerne, jeg stod ca. samme afstand som til Genesis i Herning (dvs. tæt på hegnet i B-området), og dette var langt mindre crowded end i Herning - hvilket formentligt skyldes at udsynet længere bagude er langt bedre på Vestereng, så folk ikke på samme måde tvinges til at masse fremad. Synd at sygehuset sætter en stopper for flere koncerter derude.
Mnemic var ikke lige mig, men respekt for headbanging-stilen!  |
|
|
Ja sikkert som mnemic kunne rolle med deres hoveder!!!
Sætter sygehuset stopper for koncerter derude? siden hvornår er det blevet besluttet?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Synes også det var en ret så god koncert, synes bare lyden var lidt skinger igang imellem hehe.. Det eneste minus var at nogle ikke kunne beherske sig, en p***ede midt i det hele, en anden blev ved med at fægte med arme og ben, så man fik et par klaps her og der, ellers blev der gået til luftguitaren hehe..
|
|
|
Bare skub igen og giv den gas... det var jeg nød til et par gange!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et udklip af nummert ONE hvor der bliver fyret lidt krudt af!!!
http://www.youtube.com/watch?v=hR6YkY-MnBE&mode=related&sear ch=
Ham Thomas fra EB er så LAM i hovedet!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gode gamle Lars:
http://www.youtube.com/watch?v=zdGbtWEI01c&mode=related&sear ch=
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Sætter sygehuset stopper for koncerter derude? siden hvornår er det blevet besluttet?
|
|
|
Jeg kan ikke lige sætte kilde på, men ifølge flere af de lokale har det været oppe i medierne at kommunen har lovet at der efter i år ikke længere afholdes koncerter på Vestereng, fordi det er problematisk for hjertepatienterne. Om det indbefatter Grøn Koncert, som jeg tror sygehuset har affundet sig med fordi overskuddet går til muskelsvindfonden, ved jeg dog ikke. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
don dario skrev:
| Sætter sygehuset stopper for koncerter derude? siden hvornår er det blevet besluttet? |
|
|
Jeg kan ikke lige sætte kilde på, men ifølge flere af de lokale har det været oppe i medierne at kommunen har lovet at der efter i år ikke længere afholdes koncerter på Vestereng, fordi det er problematisk for hjertepatienterne. Om det indbefatter Grøn Koncert, som jeg tror sygehuset har affundet sig med fordi overskuddet går til muskelsvindfonden, ved jeg dog ikke. |
|
|
Problematisk for hjerte patienter??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
don dario skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke lige sætte kilde på, men ifølge flere af de lokale har det været oppe i medierne at kommunen har lovet at der efter i år ikke længere afholdes koncerter på Vestereng, fordi det er problematisk for hjertepatienterne. Om det indbefatter Grøn Koncert, som jeg tror sygehuset har affundet sig med fordi overskuddet går til muskelsvindfonden, ved jeg dog ikke.
|
|
|
Jeg synes det er iorden, hvis man dropper Vestereng for fremtiden som koncertplads da jeg mener at det er yderst problematisk at afholde den slags store arrangementer i umiddelbar nærhed af et sygehus, hvor der ligger mere eller mindre dødsyge mennesker... At de skal høre på den slags kl. l**t om aften/natten, synes jeg ikke er rimeligt. Men jeg håber så bare at det bliver muligt i fremtiden at finde et andet og bedre egnet sted til koncerter, da en by som Århus ikke kan undvære et ordentligt koncertsted!.
Ang. koncerten i aftes, så synes jeg at det var en blandet fornøjelse. Det første band some gik på var efter min mening noget crap af væreste skuffe... Min kusine på 4 år kunne have lavet lige så meget larm som dém og så endda have fornøjelet familien! 
Volbeat kendte jeg med skam ikke, men jeg må sige at jeg blev positivt overrasket, de er da for fede, god musik.... 
Det som jeg kom for at opleve og som jeg havde givet over 600 kr for at opleve.... METALLICA, skuffede fælt synes jeg. Måske jeg havde maven for fuld af forventninger, det ved jeg ikke, men jeg er nærmest vokset op med dem og har "fuldt dem" udgivelsesmessigt siden "Killèm all" i 83 eller hvornår det nu var den kom, så derfor havde jeg nok sat meget store forventninger op... Nu skulle jeg endelig SE mine "helte".... Apropo SE... der hvor jeg stod kunne jeg ikke se en skid, og deres "storskærme" virkede ikke større end mit 50" tv, så det var ret så som så med dét..... Og så den der "bagbeklædning" som de havde valgt som "den store skærm" i bag dem på scenen hvor de havde valgt at klaske en halv dårlige MTV videoer på i stedet for deres sceneoptræden... Kritisabelt!
- Havde jeg ville se video med dem, var jeg taget hjem og klasket en på dvd´n eller slået over på mtv... Jeg havde ikke valgt at betale 6-700 kr for det i alle tilfælde!
Ang. setlisten, synes jeg dog, at de stortset havde holdt sig til det som jeg gerne ville høre, det gode gamle og holdt sig fra meget af deres mainstream fis der er kommet frem fra deres side på de sidste albums, det synes jeg var dejligt at opleve omend jeg er sikker på, at mange tilskuerne ikke kendte mange af numrene fra den tid, men bare skulle ud og se dem fordi "det skal man" når de nu er i byen.
Synes i alle tilfælde at det var påfaldende så mange der var derude, som jeg ikke ville forestille mig var til metal... Det flød jo med folk i habitjakker og "strithår"... hmm... skræmmende! 
Det mest positive ved det hele synes jeg var folks væremåde.... 54000 mennesker og ikke skyggen af ballade eller noget i den stil, det synes jeg sg er flot...Selvfølgelig var der tumper derude, det kan ikke undgåes, men jeg er overrasket positivt over at det hele gik så stille og roligt som det var tilfældet. 
|
| Til top |
|
| |