| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
I modsætning til den af Mastervol oprettede tråd, synes jeg det er værd at prøve at inspirere lidt i stedet for. Her kan du skrive om det bedste af det bedste du er faldet over.
Jeg lægger ud:
Eksempler på godt håndværk: Patricia Barber: Mythologies Companion Verse
Lynni Treekrem Haugtussa
Diverse kunstnere Sange fra 1. sal Flere sange fra 1. sal
Diana Krall Live in Paris (vurderet som liveoptagelse) Desværre ikke alle numre, men enkelte skiller sig ud - prøv "Case of you"
Sara K Closer than they appear
Dick Hymann "Plays Fats Waller"
Autentiske optagelser: Chesky har lavet mange jazz optagelser, der er særdeles autentiske.
John Moulder & Ken Hall "Spirit talk" Guitar for viderekommende - lige i øjet.
og mange flere
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maget god iden, men hvis man kunne også skrive CD, SACD, DVD-Audio og LP best. nummer på, fordi at der er forskelg på de samme udgivlser
rund omkring i verden
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hugh Masekela : Hope (TRICD82020 fra Triloka Records)  Kari Bremnes : Svarta Bjørn (FXCD 200 fra Kirkeligt kulturverksted http://www.kkv.no/)  Ellers der også Kraftwerks plader.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Hugh Masekela : Hope
(TRICD82020 fra Triloka Records)

Kari Bremnes : Svarta Bjørn
(FXCD 200 fra Kirkeligt kulturverksted http://www.kkv.no/)

Ellers der også Kraftwerks plader.
|
|
|
Damen forneden har jeg en ordentlig stribe med. Hugh Masekela er bestilt, jeg kender optagelsen og den er bare for fed. Og så er der bare ikke nogen der skal fortælle mig, at fordi optagelsen er god, så duer musikken ikke  . I øvrigt scorede jeg et par stykker mere, som han har lavet, lyden aner jeg intet om, men jeg finder ham fascinerende. Hvis du ellers opfører dig hæderligt, så kan du måske få lov at røre ved dem en dag
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
KvK:
Jeg er helt enig når du siger at Diana Krall er fedt, især "A Case Of You", den skiller sig positivt ud fra de andre på CD'en som jo i forvejen ikke er dårlige.
Jeg ved ikke helt med Sange fra 1. Sal. Alle siger at det er helt vildt godt, men flere numre er nu ret dynamiskt komprimerede. Men generelt godt produceret, men ikke perfekt masteret.
Ellers er Eric Clapton "Unplugged" faktisk virkelig god. Selvom det er en MTV production, er lyden meget dynamsisk, detaljeret og naturlig. Der er ikke nogen pumpet bas her, men kun den der skal være! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
KvK:
Jeg er helt enig når du siger at Diana Krall er fedt, især "A Case Of You", den skiller sig positivt ud fra de andre på CD'en som jo i forvejen ikke er dårlige.
Jeg ved ikke helt med Sange fra 1. Sal. Alle siger at det er helt vildt godt, men flere numre er nu ret dynamiskt komprimerede. Men generelt godt produceret, men ikke perfekt masteret.
Ellers er Eric Clapton "Unplugged" faktisk virkelig god. Selvom det er en MTV production, er lyden meget dynamsisk, detaljeret og naturlig. Der er ikke nogen pumpet bas her, men kun den der skal være!  |
|
|
Sange og flere sange er sindsygt komprimerede, men de er fantastisk godt skruet sammen. De er absolut ikke naturlige, men de er inciterende. Krall er dygtig, det er hendes lydteknikere osse. Case of you er bare flot. Joni Mitchell må trods alt være lidt stolt. Diana er nice. Man tænker dog mest på hende som fru Costello  . Men sikke da en live plade. Prøv osse Patricia Barber, hun er et usædvanligt talent. Begavet, intelligent og prof.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun bifalde samtlige ovenstående, og derudover tilføje:
Kresten Osgood & Hvad er Klokken - frimærkesamling,
Knut Reiersrud - Soul of a Man,
Norah Jones - Come Away With me.
Lysdal - Matter Of Time.
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriica Barbers Cafe Blue på Vinyl 2½ lp i boks det er meget flot lyd Holly Cole Romantically Helpless på Vinyl ?? Gram Norah Jones Not to Late på 200 gram Vinyl
Coltrane "blue Train" og "Alove supreme" måske er de bare så fede måske er lydtekknikken standard
Keith Jarret "The Köln Koncert" på ECM Vinyl er en flot live optagelse
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige SA´s valg af optagelser er måske nok lidt til en side. Ud af dem der er nævnt, kan jeg lige præcist nævne 0 der er oppe at ringe. Men jeg kan dog sagtens finde noget der er lækkert. Loffe er f.eks ++ og jeg har nys erfaret, at den kan købes hos Pladekisten igen nu.
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Lige SA´s valg af optagelser er måske nok lidt til en side. Ud af dem der er nævnt, kan jeg lige præcist nævne 0 der er oppe at ringe. Men jeg kan dog sagtens finde noget der er lækkert. Loffe er f.eks ++ og jeg har nys erfaret, at den kan købes hos Pladekisten igen nu. [/QUOTE] Sandt - med undtagelse af RATM har jeg heller aldrig hørt dem de nævner - de "rater" jo også kun fåtal med topkarakter i lyd - men højttalerproducenter tester vel lydmæssigt både gode og dårlige cd´er for at skabe den bedste allround højttaler. Vel ligesom producere tester deres musik på gode anlæg og papanlæg fra Bilka.... Men lidt interessant alligevel syntes jeg... Mine personlige favoriter er Mew med "Frengers", Dave Matthews Band med "Under the table and dreaming" og Stings "Brand new days". Derudover Kings Of Convenience´s "Riot on an empty street" hvis det skal være akustisk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint der lampemand  Jeg vil lige indsparke, at jeg genkender din avatar som coveret til "Tha lamb lies down on Broadway". Nu ved jeg ikke om du har en lampebutik, men titlen er altså "The LAM B lies down on Broadway" Du kan i øvrigt læse lidt om den scizofrene historie bag den skive her http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lamb_Lies_Down_on_Broadway
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ - tak for linket - har godt nok læst 2 biografier med det gamle Genesis, men cool med flere inputs. Ved godt den er gal med den lampe der - har fået det at vide et par gange herinde før - det var blot en simpel tastefejl da jeg for 1,5 år siden oprettede mig og man kan jo ikke ændre det med mindre man spørger admin og det har jeg ikke lige taget mig sammen til... Vil for øvrigt lave mit navn om til R-A-E-L hvis det kan lade sig gøre... jeg spørger
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-A-E-L skrev:
Vil for øvrigt lave mit navn om til R-A-E-L hvis det kan lade sig gøre... jeg spørger
|
|
|
 Edit: Og når du nu ikke kan komme ind, så prøv med dit NYE! brugernavn  (ja det er sket før)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, tillykke med dit nye nick, R-A-E-L aka Lamp lies down...
|
| Til top |
|
| |
R-A-E-L Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da fast - det er sørme effektivt 
Til nysgerrige / uvidende sjæle er R-A-E-L hoved(koncept)personen i LamB Lies Down On Broadway- albummet. Håber jeg staver rigtigt denne gang
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt behøver en optagelse for mig ikke være perfekt, for jeg synes det alligevel er fedt. Jeg har ikke noget imod dårlige optagelser/mastereringer, bare det er dårligt på den fede måde.
Hvad der er dårligt på den fede måde, er selvfølgeligt en smagssag.
Men før så omtalte Tina Dickows IN THE RED, synes jeg er lækker i sin komprimeret stil. Den dyneeffekt der er på denne plade, synes jeg kæder musikken fint. Jeg nyder den plade
RHCPs STADIUM ARCADIUM synes jeg (i modsætning til californication) også er dårlig på den fede måde. Rigtig rå opytagelse, (som jeg kunne forestille mig RIGTIG grim på aludomer ) som igen passer fedt til musikken.
System Of A Downs optagelser passer også fint til musikken.
Ellers må jeg sige, at i min CD samling er der ikke mange audiophile plader __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock: Den bedste CD jeg har ift. musik er også den jeg mener har den teknisk bedste side.
Tom Waits - Small Changes: Optaget live i studiet direkte til to spor.
Metal: Tool - Leteralus. Komplekst og forførende
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roxy music - Avalon
Deres indtil videre sidste album lavet for 25 år siden. Medlemmerne (Bryan, Andy og Phil) havde her i starten af 80'erne udviklet en slags paranoid perfektionisme og denne drøm af et album er hvad dette heldigvis udviklede sig til.
Det bliver spændende at høre hvordan Roxy Music lyder i dag, nyt album skulle være klar i 2009!!!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Roxy music - Avalon
Deres indtil videre sidste album lavet for 25 år siden. Medlemmerne (Bryan, Andy og Phil) havde her i starten af 80'erne udviklet en slags paranoid perfektionisme og denne drøm af et album er hvad dette heldigvis udviklede sig til.
Det bliver spændende at høre hvordan Roxy Music lyder i dag, nyt album skulle være klar i 2009!!!
|
|
|
Release party'et slulle eftersigende slås sammen ed ældresagens 50års jubilæum  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |