| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en fed DVD med Clapton: Live in Hyde Park, men jeg syntes nogen gange der er en "mudret" og upræcis bas. Det bliver værre hen igennem koncerten. Er det et l**te-anlæg jeg har eller er der bare dårlig lyd på den DVD ? When Hell frezes over med Eagels er bare helt uden den den mudrede bas - tror det må være noget med optagelsen.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Acer]Jeg har en fed DVD med Clapton: Live in Hyde Park.
Sjovt du siger det - jeg har selvsamme skive og der er ikke noget der mudder her, men det skal siges at jeg et par gange har hørt samme skive i andre sammenhænge hvor den lød ganske forfærdeligt. Mon ikke at der er forskellige produktionsbatches? bare en formodning.
MVH
Morten
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heller ingen mudren her,faktisk er der særdeles god lyd og kanon billede på den koncert. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også DVD'en og bassen er rigtig god!!!
Specielt "I shot the sheriff". Fede trommer og bas! __________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
billedet er skam godt nok, skarpt osv. men lyden er af og til "mudret" og upræcis i bassen. Har købt DVD'en ved dvddoo og den første jeg fik var der fejl på så min ps2'er ikke kunne afspille den - så den blev bytte uden vrøvl...fint nok 
Men jeg er noget utilfreds med lyden - nogen numre er gode og klare, andre mudrede...træls...som om der er kommet vand i basguitaren og trommesættet. Isæt Layla i starten er lidt mudret halvvejs inde i nummeret....har i bemærket det ? Selvom det er en ps2'er (ved godt det er en elendig DVD'er men den skal erstattes med en ordentlig DVD når skillingerne er der) så er lyden helt ren på bla. Corrs Live from Royal Albert Hall (fed koncert de er så søde de piger). Så det er ikke afspilleren det er galt med. Bor nogen af jer omkring Horsens og vil i give min skive et lyt ?
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår overhovedet ikke dine kritikpukter på den dvd skive, den har noget af den højeste kvalitet du kan opdrive på dvd koncerter både billede og lydmæssigt, så det må altså være dit anlæg der er noget galt med. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... -kan dit anlæg, eller for den sags skyld din DVD-afspiller ikke følge med/spille de toner, som er på DVD kan det nogle gange lyde ad HT!
Kan enten skyldes at dit anlæg/DVD ikke kan nå dybt nok i bassen, du har tunge(langsomme basenheder), din forstærker er ikke i stand til at sætte igang og stoppe enhederne hurtigt igen (mudret bas), tonerne (Hz) ligger helt uden for hvad dit anlæg er i stand til.
"Eksperter": Ret mig, hvis jeg er forkert på den!, men det er mit umiddelbare gæt? , mit "mudder" forsvandt i hvertfald da jeg fik nyt/bedre anlæg 
Mvh Krikstar
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt en H/K AVR 8500 så skal der sættes fut i Claptons spade.....jeg må se om det hjælper. Men det kan sgu godt være at store tunge CV basser, en halvklam gammel Denon reciever og en lunken ps2'er ikke lige er de optimale betingelser for Claptons koncert. Jeg kunne jo prøve at tage skiven med ned til den nærmeste HiFi-klub og sætte den på og høre om der er noget mudren der
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - Bare et tillægs spørgsmål, er der nogle af jer der skal ind og se han i parken den 17 april ?
TUB 61
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|