Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Clapton - mudret bas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har en fed DVD med Clapton: Live in Hyde Park, men jeg syntes nogen gange der er en "mudret" og upræcis bas. Det bliver værre hen igennem koncerten. Er det et l**te-anlæg jeg har eller er der bare dårlig lyd på den DVD ? When Hell frezes over med Eagels er bare helt uden den den mudrede bas - tror det må være noget med optagelsen. 
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Acer]Jeg har en fed DVD med Clapton: Live in Hyde Park.

Sjovt du siger det - jeg har selvsamme skive og der er ikke noget der mudder her, men det skal siges at jeg et par gange  har hørt samme skive i andre sammenhænge hvor den lød ganske forfærdeligt. Mon ikke at der er forskellige produktionsbatches? bare en formodning.

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Heller ingen mudren her,faktisk er der særdeles god lyd og kanon billede på den koncert. 

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Har også DVD'en og bassen er rigtig god!!!

Specielt "I shot the sheriff". Fede trommer og bas!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

billedet er skam godt nok, skarpt osv. men lyden er af og til "mudret" og upræcis i bassen. Har købt DVD'en ved dvddoo og den første jeg fik var der fejl på så min ps2'er ikke kunne afspille den - så den blev bytte uden vrøvl...fint nok

Men jeg er noget utilfreds med lyden - nogen numre er gode og klare, andre mudrede...træls...som om der er kommet vand i basguitaren og trommesættet. Isæt Layla i starten er lidt mudret halvvejs inde i nummeret....har i bemærket det ? Selvom det er en ps2'er (ved godt det er en elendig DVD'er men den skal erstattes med en ordentlig DVD når skillingerne er der) så er lyden helt ren på bla. Corrs Live from Royal Albert Hall (fed koncert  de er så søde de piger). Så det er ikke afspilleren det er galt med. Bor nogen af jer omkring Horsens og vil i give min skive et lyt ?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår overhovedet ikke dine kritikpukter på den dvd skive, den har noget af den højeste kvalitet du kan opdrive på dvd koncerter både billede og lydmæssigt, så det må altså være dit anlæg der er noget galt med.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hmmm... -kan dit anlæg, eller for den sags skyld din DVD-afspiller ikke følge med/spille de toner, som er på DVD kan det nogle gange lyde ad HT!

Kan enten skyldes at dit anlæg/DVD ikke kan nå dybt nok i bassen, du har tunge(langsomme basenheder), din forstærker er ikke i stand til at sætte igang og stoppe enhederne hurtigt igen (mudret bas), tonerne (Hz) ligger helt uden for hvad dit anlæg er i stand til.

"Eksperter": Ret mig, hvis jeg er forkert på den!, men det er mit umiddelbare gæt? , mit "mudder" forsvandt i hvertfald da jeg fik nyt/bedre anlæg

Mvh Krikstar

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt en H/K AVR 8500 så skal der sættes fut i Claptons spade.....jeg må se om det hjælper. Men det kan sgu godt være at store tunge CV basser, en halvklam gammel Denon reciever og en lunken ps2'er ikke lige er de optimale betingelser for Claptons koncert. Jeg kunne jo prøve at tage skiven med ned til den nærmeste HiFi-klub og sætte den på og høre om der er noget mudren der   

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej - Bare et tillægs spørgsmål, er der nogle af jer der skal ind og se han i parken den 17 april ?

TUB 61

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

....hmmm...da jeg ændrede audio opsætningen af DVD fra dts til pcm stereo lyder det pludseligt rent nok - tror sgu det er den PS2 der driller mig

dts signalet bliver åbenbart forringet igennem tv'et (kører rgb fra ps2'en ind i tv'et og audiosignal ud til forsærkeren). Så nu lyder min DVD godt igen - og self. kanon på AVR 8500'eren  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes