Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Heavy-rocker fundet død (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Den kendte Quiet Riot-vokalist Kevin Dubrow er fundet død i sit hjem i Las Vegas.
Det fortæller nyhedsbureauet AP.

27. november 2007, 18:35 Af HANS JENSEN haj@bt.dk

Heavy-rockeren var en af frontfigurerne i 80’ernes store band. Han blev bare 52 år. Årsagen til Kevin Dubrows død er ifølge AP ukendt.

Det var en nabo, der kontaktede politiet søndag. En ambulance og redningsfolk kom hurtigt til stedet, men kunne med det samme erklære Dubrow for død.

- Jeg kan ikke med ord beskrive, hvordan jeg har det nu. Hvordan jeg føler. Nu vil jeg sørge over min bedste ven i fred, siger Quiet Riots trommeslager Frank Banali.

Politiets talsmand Jose Montoyoa siger til AP, at der ikke er mistanke om noget kriminelt i forbindelse med idolets død.

Det er bare et år siden, at Heavymetal-bandet lancerede albummet ”Rehab”, som måske er mest kendt for sin version af ”Cum On Feel The Noize fra 1983.

Den skive var med i albummet ”Metal Health”, som var den første Heavymetal-plade, der strøg til tops på Billboard-listen i USA.
Kevin Dubrow udgav i øvrigt en soloindspilning i 2004 – nemlig ”In For The Kill”.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

måske er jeg bare lidt grøn/dum på det her punkt, men hvilket band snakkes der om?

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

>Mathias, måske grøn, sikkert ikke dum, men blind ;-)

Den kendte Quiet Riot-vokalist Kevin Dubrow er fundet død i sit hjem i Las Vegas.
Det fortæller nyhedsbureauet AP.

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Det er altid trist når talentfulde musikere dør i en for tidlig alder, kender dog ikke det omtalte band men vil da give det et lyt...
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 November 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
Det er altid trist når talentfulde musikere dør i en for tidlig alder, kender dog ikke det omtalte band men vil da give det et lyt...

Spild af tid. Monotont pudelhår rock.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Quiet Riot blev bl.a. kendt på deres cover-version af Slade-nummeret "Cum on feel the noize".

http://www.youtube.com/watch?v=KW2J_UZ8lQU

...og dig DKsoulman, du er bare latterlig som sædvanligt - hvorfor spilder du hele tiden tid på at besvare ting som du alligevel syntes er dårligt? Brug du istedet tiden på det som du syntes er godt, men så er der måske ikke så mange tråde du kan kommentere på eller hvad? Jeg er efterhånden træt af dine negative kommentarer.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Quiet Riot er næppe verdens mest kendte band.
Men Quite Riot blev dannet af Kevin DuBrow og en senere nok så kendt guitarist hos Ozzy: Randy Rhoads, og har også haft besøg af Rudy Sarzo opå bas en overgang.

Uden at fornærme nogen kan man nok godt sige at de aldrig rigtig slog igennem for alvor, men er man til 80'er heavy kan man roligt give dem et skud. Helt dårligt er det ikke

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 28 November 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer nok ikke til at savne puddelrock epoken. Stramme læder/latex bukser og en gigantisk hårpragt. Der opstod ss. de første ozonhuller pga. hårlakken. Og musikken? Den blev heldigvis godt og grundigt pensioneret af bla. Guns n Roses mv. (ialt fald iflg. et udmærket portræt-program på VH1 (tror jeg) af hele puddelrock historien.
Det mest ynkelige var sgu at se disse halvgamle mænd klemme sig ned i deres gamle outfit og være "unge" igen.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 November 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

Quiet Riot blev bl.a. kendt på deres cover-version af Slade-nummeret "Cum on feel the noize".

...og dig DKsoulman, du er bare latterlig som sædvanligt - hvorfor spilder du hele tiden tid på at besvare ting som du alligevel syntes er dårligt? Brug du istedet tiden på det som du syntes er godt, men så er der måske ikke så mange tråde du kan kommentere på eller hvad? Jeg er efterhånden træt af dine negative kommentarer.

Nå ja. Ikke desto mindre har manden jo ret. En masse staffage og ellers jævnt kedeligt.
Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
Silent Knight skrev:

Nå ja. Ikke desto mindre har manden jo ret. En masse staffage og ellers jævnt kedeligt.

...og du har ikke fattet en skid! Det handler ikke om musikken er god eller ej, men om at manden konstant blot kommer med dårlige kommentarer - gå tilbage og se hvor mange gange DKsoulman har kommet med dumme kommentarer, når jeg har postet noget - tror sgu efterhånden at han har noget personligt imod mig, men han har åbenbart ikke nosser til at sige det direkte, men hygger sig i det sikre med at komme med dårlige kommentarer hver gang jeg poster noget.
Totalt dårlig stil.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 November 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Det afhænger vel af om man lytter til musik med det formål at have det sjovt eller ej. Hvis det er morskaben man går efter, så er 80'ernes puddelrock /heavy, absolut en garant for en fed fest.

Om man så synes at man er blevet for gammel til den slags og kun sidder med en John Denver greatest, eller man forsøger at lytte sig yngre med Rihanna's nyeste lokalradio-drøn, er vel en smagssag. Jeg foretrækker krøller og skrigende guitarer.

Uanset hvad bør man have respekt nok for en kunstner, ukendt eller ej, til at afholde sig fra nedladende indlæg overfor andres smag. En fremførelse ala: "Han var den og den, og de spillede det og det, men må nok indrømme det ikke lige falder i min smag. Men jeg synes da du skal give det et lyt", havde nok været mere diplomatisk overfor alle parter, samt måske have givet andre en lyst til at investere i lidt nyt musik. For det er vel stadig det der er drivkraften ? Uanset om det er hårlakken der giver huller i ozonlaget, eller dieselbiler der giver rygerlunger.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

UNDSKYLD - Silent Knight

Det var bare min primitive måde at beskrive musikken på, og måske jeg glemte en

Men her et link hvor man kan nyde Quiet Riot foran gud ved hvor mange menesker.

http://www.youtube.com/watch?v=dVsXOoOZVZo&feature=relat ed

Og thumps up til Saga. Jeg savner da af og til de plader med dem jeg havde på vinyl "back then"

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 November 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:
soka skrev:
Silent Knight skrev:

...og du har ikke fattet en skid! Det handler ikke om musikken er god eller ej, men om at manden konstant blot kommer med dårlige kommentarer - gå tilbage og se hvor mange gange DKsoulman har kommet med dumme kommentarer, når jeg har postet noget - tror sgu efterhånden at han har noget personligt imod mig, men han har åbenbart ikke nosser til at sige det direkte, men hygger sig i det sikre med at komme med dårlige kommentarer hver gang jeg poster noget.
Totalt dårlig stil.

Nej du tavse ridder. Jeg har nok ikke fattet en skid..

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 November 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
DKsoulman skrev:

Det afhænger vel af om man lytter til musik med det formål at have det sjovt eller ej. Hvis det er morskaben man går efter, så er 80'ernes puddelrock /heavy, absolut en garant for en fed fest.

Om man så synes at man er blevet for gammel til den slags og kun sidder med en John Denver greatest, eller man forsøger at lytte sig yngre med Rihanna's nyeste lokalradio-drøn, er vel en smagssag. Jeg foretrækker krøller og skrigende guitarer.

Uanset hvad bør man have respekt nok for en kunstner, ukendt eller ej, til at afholde sig fra nedladende indlæg overfor andres smag. En fremførelse ala: "Han var den og den, og de spillede det og det, men må nok indrømme det ikke lige falder i min smag. Men jeg synes da du skal give det et lyt", havde nok været mere diplomatisk overfor alle parter, samt måske have givet andre en lyst til at investere i lidt nyt musik. For det er vel stadig det der er drivkraften ? Uanset om det er hårlakken der giver huller i ozonlaget, eller dieselbiler der giver rygerlunger.

Jep. Krøller og skrigende guitarer er også lige mig. Jimi og Jimmy og Carlos og Frank og dem (næsten) allesammen  Men er det ikke lidt tyndhudet, når vi ikke må give udtryk for, hvis der er noget musik vi bare ikke kan lide?

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
Rysz skrev:
DKsoulman skrev:

Jep. Krøller og skrigende guitarer er også lige mig. Jimi og Jimmy og Carlos og Frank og dem (næsten) allesammen  Men er det ikke lidt tyndhudet, når vi ikke må give udtryk for, hvis der er noget musik vi bare ikke kan lide?

For min skyld kan du godt give udtryk for musik du ikke kan li', så længe det er sagligt, men når en bestemt person konstant nedrakker bestemte forummedlemmers musiksmag, bli'r det bare for meget. Hvis min musiksmag er så forfærdelig i hans øjne, hvorfor så i det hele taget kommentere det? Hvorfor så ikke bare holde mund og kommentere det musik han syntes er så fantastisk?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

så nu har han jo sagt undskyld - kiss and make up og lad os komme videre

Jeg havde aldrig hørt om hverken bandet eller sangeren - jeg kom vist en gang til at se noget af en video med twisted sister - de havde også krøllet hår.

Jeg undrer mig bare over at de i avisen blev nødt til at skrive "den kendte" det tder da lidt på at han har forbigået en del menneskers opmærksomhed.

Nu vil jeg prøve at lytte til nogle klip på nettet - så kan jeg jo i fremtiden sige - "nej kender du ikke "Quiet Riot" -

længe leve mangfoldigheden

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt huske Quiet Riot.Og det er korrekt at de er mest kendte for deres 'Come on,feel the noise' som er en gammel Slade-klassiker som faktisk holder idag.Men selv om jeg var til alverdens heavy-rock dengang,så slog de aldrig helt an her i huset....Jeg havde endda to cd'er med dem,men de samlede mest støv.Det med at Randy Rhoads var med i starten,det anede jeg ikke.Tak for info

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 November 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Det hele siger vel lidt sig selv  Det nummer de blev mest kendt, på er et de har "stjålet" og bare kopieret

Og så er det vel ikke ligefrem en sensation at en "rock"sanger fra den tid bliver fundet død  Der ER vel grænser for hvor mange år, man kan være i live med kroppen fyldt med stoffer

Det kunne måske være "interessant" hvis det var en person i et band, der var på helt toppen eller rigtig kendt, men deres tid (hvis den er værd at snakke om), er vist så længe siden at hans død er det eneste "populære" 

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

Jo det er tyndhudet, hvis man ikke må give udtryk for sin smag. Det er heller ikke det jeg anfægter. Jeg sætter spørgsmåltegn ved; "det er f.... noget l**t, gå udenom". Jeg mener godt man kunne argumenetere sagligt for sit synspunkt. Om man så kender det eller ej.

Jeg har personligt større indsigt i ældre kunstnere end de nye, men det betyder ike, at de nye er deciderede dårlige. Jeg bryder mig ofte bare ikke om spillestillen. Vi har hver sin smag og det bør respekteres.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 November 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Yes. Men nu er det DKsoulmans indlæg du i første omgang reagerer på, og han skriver ikke som du citerer. Tværtimod er han ultra præcis i sin analyse. Quiet Riot spiller monoton pudelrock, hverken mere eller mindre. Og så behøver argumentet jo ikke være længere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes