"Klassisk Guitar" er et stort og spændende område, hvor jeg dog ikke er en udpræget ekspert.

To af de store klassiske guitarister er John Williams og Juliam Bream, som du f.eks. kan søge mere om på www.yahoo.com etc. Men der er en 10-15 andre gode spændende klassiske guitarister, der også kan give musikelskere oplevelser f.eks. kan nævnes Tilman Hoppstock, Pepe Romero, Norbert Kraft, Carlos Bonnell, Davis Russell, Göran Söllscher og Jason Vieaux. 
Der er også et par "afdøde gamle mestre", som jeg ikke vil komme nærmere ind på her (f.eks. Narcisco Yepes).

Her er er par gode CD'ere, som du kan overveje eller måske låne på dit lokale bibliotek:
Julian Bream guitar: værker af bl.a. Albeniz, Granados, Rodrigo, RCA Navigator 74321 17903-2
Jason Vieaux guitar: Guitar Kecital m. værker af Barrios, Bustamente, Pujol etc., Naxos 8553449
John Williams guitar: Rodrigo Guitar Concierto de Aranjuez, Sony Classical SK 48480
Norbert Kraft guitar: Villa-Lobos, ,Castelnuovo-Tedesco, Naxos 8 550729
Du vil kunne finde en massevis af spændende indspilninger på YAHOO - f.eks. ved at søge på ovennævnte guitarister. 
Se: http://www.guitarist.com/cg/cg.htm

Hvis du har lyst til at høre andre klassiske værker (uden guitar), så bør du f.eks. gå på biblioteket og låne lidt forskellige værker. Jeg startede selv i sin tid op med Beethovens og brahms violinkoncerter og klaverkoncerter, Beethoven 6. symphony (vælg den med Karl Böhn på Deutsche Grammophon). Og sidst men ikke mindst Mozartz klaverkoncerter - f.eks. start med nr. 15, 16, 20, 21, 22 og 23. Philips har en en billig og hamrende god serie (Philips DUO) med Alfred Brendel og St. Martin in the Fields med dirigenten Sir Neville Marriner.

Mange hilsner
Charlotte