Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: "Guldrandede" klassiske indspilninger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har samlet på klassiske CD'ere gennem flere år, læst mange bøger og tidskrifter, kan du hente lidt hjælp hos "Gramophone" på nedenstående website, før du køber en konkret klassik CD.Tongue

Websiten indeholder bl.a. en oversigt og gennemgang af de bedste klassiske CD-indspilninger gennem tiderne. Selv er jeg 85-90% enig med Gramophone i deres liste/valg af de bedste indspilninger. Så måske kan du også få lidt glæde af, at checke deres anmeldelser af de bedste CD-indspilninger, så du undgår at købe indspilninger, som du måske senere fortryder. WinkSmile

Jeg har selv fået stor inspiration og glæde af denne og andre guide's omkring klassiske CD-indspilninger. StarLOL

God fornøjelse. Håber du får lejlighed til at høre et par forrygende indspilninger af dine yndlingsværker/-komponister,som du kan glæde dig over i lang tid fremover. Her er websiten: Sleepy WinkLOL

www.gramophone.co.uk/recrecordings.asp 

Gramophone Magazine       Big smileCryTongueCryLOLCry

Til top Vis nikolaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolaj

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Tak!

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hej Nikolaj.

Jeg er ny inde for den klassiske musik, så måske du kunne hjælpe mig med noget godt klassisk musik, det jeg lige nu godt kan lide at høre af klassisk musik er "klassisk Guitar" jeg har lige købt en ny CD med en "gruppe" der kalder sig for  Stockholm Guitar Quartet CDén hed "Transcriptons" det er en Opus3 indspilning, nuvel, kender du til nogle gode indspilninger med klassisk guitar musik?? Nu hører jeg ikke kun klassisk guitar, men jeg ejer kun 3 cdér med klassisk musik så det er lidt begrænset hvad jeg hører af det, dog lytter jeg meget til en (Svensk)radiostation, som kun spiller klassisk musik, opera er ikke lige min kob te endnu, det kommer vel nok, håber du kan hjælpe mig??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

"Klassisk Guitar" er et stort og spændende område, hvor jeg dog ikke er en udpræget ekspert.LOLCry

To af  de store klassiske guitarister er John Williams og Juliam Bream, som du f.eks. kan søge mere om på www.yahoo.com etc. Men der er en 10-15 andre gode spændende klassiske guitarister, der også kan give musikelskere oplevelser f.eks. kan nævnes Tilman Hoppstock, Pepe Romero, Norbert Kraft, Carlos Bonnell, Davis Russell, Göran Söllscher og Jason Vieaux. Wink

Der er også et par "afdøde gamle mestre", som jeg ikke vil komme nærmere ind på her (f.eks. Narcisco Yepes).Angry

The Magic Box

Her er er par gode CD'ere, som du kan overveje eller måske låne på dit lokale bibliotek:

Julian Bream guitar: værker af bl.a. Albeniz, Granados, Rodrigo, RCA Navigator 74321 17903-2

Jason Vieaux guitar: Guitar Kecital m. værker af Barrios, Bustamente, Pujol etc., Naxos 8553449 

John Williams guitar: Rodrigo Guitar Concierto de Aranjuez, Sony Classical SK 48480Big smile

Norbert Kraft guitar: Villa-Lobos, ,Castelnuovo-Tedesco, Naxos 8 550729LOL

Du vil kunne finde en massevis af spændende indspilninger på YAHOO - f.eks. ved at søge på ovennævnte guitarister. Cry

Se:  http://www.guitarist.com/cg/cg.htmClap

John Williams

Hvis du har lyst til at høre andre klassiske værker (uden guitar), så bør du f.eks. gå på biblioteket og låne lidt forskellige værker. Jeg startede selv i sin tid op med Beethovens og brahms violinkoncerter og klaverkoncerter, Beethoven 6. symphony (vælg den med Karl Böhn på Deutsche Grammophon). Og sidst men ikke mindst  Mozartz klaverkoncerter - f.eks. start med nr. 15, 16, 20, 21, 22 og 23. Philips har en en billig og hamrende god serie (Philips DUO) med Alfred Brendel og St. Martin in the Fields med dirigenten Sir Neville Marriner.LOL

Mange hilsnerWink

Charlotte

Til top Vis nikolaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolaj

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

82. Shin-ichi Fukuda plays 19th Century Guitar
~ by Napoleon Coste, Fernando Sor, Dionysio Aguado (Audio CD)
Avg. Customer Rating: 5.0 out of 5 stars
Usually ships in 2 to 3 days

Er du hurtig, så kan du få en kanon indspilning af Coste og Sor.
dejlig skive lige til en 13 ér
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Charlotte og Kurt.

Mange tak for jeres hjælp, jeg vil suse ned i bixen og se hvad han kan hjælpe mig med

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes