| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har genopdaget den gode gamle Jazz fra slutningen af 60'erne, og søger derfor gode råd om fede indspilninger fra denne periode.
Navne som Stan Getz, Lester Young, Charlie Parker, Ben Wbster .... de stroe klassikere.
Hvad er erfaringerne med de digetale remasterings.... ryger stemningen til fordel for en hifirigtig lyd ... eller kan det bruges!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Sir! Jeg har vinyler, CD'ere, og remastered Cd'er. Synes det går udmærket. Prisen på remastered 60'er jazz er sjældent mere end 69kr, så det koster ikke vildt at prøve sig frem. Vinylen er bedst, så CD og så remastered - men kun en tommelfingerregel, kvaliteten svinger meget så du kan finde noget hvor listen er modsat.
Men Verve, IMP, Concorde er generelt ret gode. På nettet er det også billigt f.eks. Disconforme, Chrochet.
og PS: det hedder "All that MEAT and no potatoes!"
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lyttede til min nyindkøbte John Coltrane/Duke Ellington vinyl i går. Den er fra 1962 og på Impulse.
Det er en rigtig god skive.
Ellingtons smukke melodier udsat for Coltrane's suveræne sax. Coltrane's spiller behersket og afdæmpet og fantastisk flot på denne indspilning. The Duke er styrende på klaveret, minimalt uden de store armbevægelser men utroligt effektivt.
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere syntes, at Fred Astaire var et flødeøre, men efter dronningen på borgen fandt nogle gamle LP'er frem fra mørket, er det helt forrygende hvor mange af hans gamle numre, der rykker....
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Charlie Parker falder lidt udenfor tidsrammen, da han døde i 55, men der er rigtig meget godt at hente. Specielt denne:
Jazz At Massey Hall fra 1953 (af nogle udnævnt til den bedste koncert overhovedet). Parker har nogle super-musikere med sig - Charles Mingus (Bas), Dizzy Gillespie (trumpet), Max Roach (Trummer) og Bud Powell (klaver).
Lydkvaliteten lider under at denne koncert egentlig ikke skulle have været optaget, men Mingus gjorde det alligevel på sin medbragte båndoptager.
Apropos flødeører så kan Pery Como's We Get Letters og Tony Bennett generelt anbefales.
mvh
__________________ Med venlig hilsen
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
er man til guitar så charlie byrd og joe pass.
til piano så oscar peterson, ellington eller lidt "vildere" errol garner og earl hines.
sax webster, coleman hawkins, lester young, gerry mulligan og johnny hodges.
vocal billie holiday, ella fitzgerald, dinah washington, sarah vaughn og selvfølgelig louis armstrong.
der er naturligvis mange flere, men man skal jo slutte et sted.
originale er bedst!!
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Please - Count Baise. Har lyttet meget Ellington/Peterson - og det er skrupdejlig. Men ved tangenterne er Basie måske endnu bedre, man hører ham bedst i mindre ensembler, i big band drukner klaveret lidt. Til gengæld er soundet fra bandet i højeste kategori. Er temmelig optaget af Lester Young og Buddy Tate (tenorsax) de er meget inspirerende.
De foregående indlæg "glemmer" spørgsmålet om man kan "høre" gammel jazz på cd? Jeg synes det er ret ok,
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
De foregående indlæg "glemmer" spørgsmålet om man kan "høre" gammel jazz på cd? Jeg synes det er ret ok,
|
|
|
Ja enig, men jeg nyder det allermest på vinyl ;o)
mvh __________________ Med venlig hilsen
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |