Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Den nye Nightwish sanger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Puha, kan det blive værre?

Har hørt en del live klip på youtube med den nye sanger og føj hvor er det dårligt.

Fatter simpelthen ikke at de har valgt sådan en amatør til deres nye sanger, der er altså ikke mange der kan matche Tarja's stemme og når de så vælger en der lyder så gennemsnitlig og almindelig som den nye sanger Anette kan man kun ryste på hovedet over det.

Hvad pokker har de tænkt på? De lyder ihvertfald ikke specielt meget som Nightwish længere, men som et Nightwish wannabe kopiband og heller ikke mere end det.

Det minder lidt om Iron Maiden i midt-slut halvfemserne hvor de var uden Bruce Dickinson og måtte tage til takke med en halvdårlig erstatning i form af Blaze Bayley og vi ved alle hvordan det gik, mildest talt ikke godt.

Jeg er mildest talt dybt, dybt skuffet.

RIP Nightwish

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

føler det samme. I de videoer hopper hun jo rundt, danser og smiler som en anden paris hilton.........suk......... alt for poppet en sangerinde....

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
føler det samme. I de videoer hopper hun jo rundt, danser og smiler som en anden paris hilton.........suk......... alt for poppet en sangerinde....

Hvis hun så bare kunne synge ordentligt, men nej.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

De har vel været nødt til at forny sig, men det er desværre ikke blevet til det bedre.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
De har vel været nødt til at forny sig

Øh hvorfor? De var på højdepunktet af deres karriere da de smed Tarja ud så fornyelse havde de vist ikke ligefrem brug for.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Nu ved vi vel ikke så meget om hvilke kandidater der ellers har været - men hvis Anette er toppen af poppen, så har resten godtnok ikke været meget bevendt.

Jeg vil dog til hendes forsvar sige at hun synger en hel del RENERE end Tarja, men til gengæld uden hendes nerve og vildskab.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Jeg vil dog til hendes forsvar sige at hun synger en hel del RENERE end Tarja, men til gengæld uden hendes nerve og vildskab.

Anette synger tydeligere men det er ikke fordi Tarja ikke også kan gøre det, det kan bare være svært at høre alle ordene helt klart i den opera agtige stil som Tarja synger i. Men så prøv at høre numre hvor hun synger normalt, så er det lige så rent og tydeligt som Anette.

Tarja er dog på alle mådet en bedre sanger, hendes rækkevidde er bedre, hendes stemme har mere energi og fylde mens Anette lyder presset og tit slet ikke kan synge numrene ordentligt, tag feks et af live klippene hvor hun synger Wishmaster Live, det lyder godt nok ringe.

Anette lyder mest som en lille pige der med sin spæde pige stemme prøver at synge som de voksne, stemmen er alt for spinkel, lys og uden kraft.

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Clifton skrev:

Øh hvorfor? De var på højdepunktet af deres karriere da de smed Tarja ud så fornyelse havde de vist ikke ligefrem brug for.

Så vidt jeg har læst mig til så blev hun smidt ud af bandet efter at hun i en længere periode havde haft lidt svært ved at indordne sig, så de gjorde vel hvad de var nød til at gøre. Nightwish bliver dog aldrig det samme uden hende.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 17 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Bassøe skrev:

Clifton skrev:

Så vidt jeg har læst mig til så blev hun smidt ud af bandet efter at hun i en længere periode havde haft lidt svært ved at indordne sig, så de gjorde vel hvad de var nød til at gøre. Nightwish bliver dog aldrig det samme uden hende.

Ja det hørte jeg også noget om!..HUn skulle være uenig i noget, hvor alle de andre var enige, også var der vidst også noget med pengene!:..Men altså jeg syntes stadig Annette synger udmærket, men klart Tarja er bedre!..Men når de synger "i radioen/mp3 og lign" så syntes jeg det lyder forholdvis ens, men der er nok også justeret en del på tonerne!.

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
RogueAgent skrev:

Anette synger tydeligere men det er ikke fordi Tarja ikke også kan gøre det, det kan bare være svært at høre alle ordene helt klart i den opera agtige stil som Tarja synger i. Men så prøv at høre numre hvor hun synger normalt, så er det lige så rent og tydeligt som Anette.

Med "renere" mente jeg ikke bare "pænere", men at Tarja i nogen tilfælde synger decideret falsk, specielt på mange liveoptagelser, men også enkelte studieoptagelser (pitch-correction på de senere plader..?). Det har jeg endnu ikke hørt med den nye - men jeg har så heller ikke set/hørt nogen liveoptrædender endnu...

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Bassøe skrev:
RogueAgent skrev:

Med "renere" mente jeg ikke bare "pænere", men at Tarja i nogen tilfælde synger decideret falsk, specielt på mange liveoptagelser, men også enkelte studieoptagelser (pitch-correction på de senere plader..?). Det har jeg endnu ikke hørt med den nye - men jeg har så heller ikke set/hørt nogen liveoptrædender endnu...

Ok, det har jeg så ikke hørt endnu, på hverken plader eller live optagelser.

Karlsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg oplevede Nightwish live i KB-hallen for 3-4 uger siden, og jeg må desværre tilslutte mig kritikken af hende.

Ikke nok med, at hun i bund og grund er en popsanger, der slet ikke formår at give sangene det touch af klassisk/opera som Tarja kunne, så var hun også decideret dum at høre på mellem sangene! Hun opførte sig som en lillepige og spillede alt for meget på sin seksualitet, som da hun introducerede Sahara med, at hun "følte sig dirty...men uhanej, det skulle hun jo nok ikke have sagt, for nu troede vi jo nok alle sammen, at hun tænkte på sex..." Vor herre bevares!

Til top Vis Karlsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlsson

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt nok ikke den største Nightwish superfan

Men kender dog godt foreskellen på de to sangere, og ja det er helt anderledes med Anette!

Det er blevet mere poppet, det er jo både godt og skidt!

Men vi har bare så meget pop/rock så det er vel blevet lidt mere kedeligt!

Men tror i ikke i vender jer til den nye stemme, og måske finder noget godt i forandringen???

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Men tror i ikke i vender jer til den nye stemme, og måske finder noget godt i forandringen???

Det er, hvad jeg har gjort. Jeg har ikke set hende live, så jeg kan ikke udtale mig om den visuelle side. Jeg har så hørt pladen en del gange nu, og . . . i starten lød det lidt fladt. Men efter et par gennemlytninger kom der en hel del mere med, og nu synes jeg, at hun gør det ganske godt. Nej, det er ikke det samme som Tarja, og det bliver det heller aldrig mere (nok ). Så i stedet for at sammenligne vil jeg foreslå, at man lytter med en indstilling af nysgerrighed, som var det et helt nyt band.

Musikken er IMHO endog mere imponerende end tidligere.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Oceanborn -> repeat -> jul -> 

Men ja, det er sgu svært når et band skifter front m/k.

En side note til Blaze, så må man dog give ham at han gik ind i det med liv og sjæl. Det var ikke hans skyld at evnerne ikke rakte langt nok for Iron Maiden. Havde de tilbudt mig jobbet havde jeg sgu sagt ja! Ohwell! nu får vi jo ægte 666 til sommer.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Oceanborn -> repeat -> jul -> 

Men ja, det er sgu svært når et band skifter front m/k.

En side note til Blaze, så må man dog give ham at han gik ind i det med liv og sjæl. Det var ikke hans skyld at evnerne ikke rakte langt nok for Iron Maiden. Havde de tilbudt mig jobbet havde jeg sgu sagt ja! Ohwell! nu får vi jo ægte 666 til sommer.
´

Oceanborn er bare det bedste Nightwish album.

Ja, han gik ind i det med liv og sjæl men som du selv siger så rakte evnerne slet ikke til bare tilnærmelsesvis at kunne udfylde Dickinsons sko. Men det så lige meget nu når Dickinson er tilbage.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja det bliver bare så godt til sommer - Det gamle Iron Maiden på retro tour .. tror sgu at det kommer til at stikke genforeningensturen, selv om det bliver svært. Skal sent glemme 10000 tossede tyskere i Hamburger Sportshalle. Som en tysker i Øl køen med ægte tysker hår sagde til mig "Verdamt gut ne?" hvor til jeg kun kunne svare "Super geil!" 

Hvad har hun egentligt lavet før? altså den nye NW sanger.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hehe, ja det bliver bare så godt til sommer - Det gamle Iron Maiden på retro tour .. tror sgu at det kommer til at stikke genforeningensturen, selv om det bliver svært. Skal sent glemme 10000 tossede tyskere i Hamburger Sportshalle. Som en tysker i Øl køen med ægte tysker hård sagde til mig "Verdamt gut ne?" hvor til jeg kun kunne svare "Super geil!" 

Hvad har hun egentligt lavet før? altså den nye NW sanger.

Haha, . Iron Maiden er bare kongen af old school metal, ikke så meget pis og dikkedarer, bare ren rå metal som i de gode gamle 80'ere.  Der er ikke så meget marketing og hype som man ser ved andre nyere metal bands men alligevel formår de at fylde det ene stadion efter det andet år efter år med hungrende metal fans. Det er det ikke mange metal grupper der kan længere.

Mener hun har sunget i nogle andre grupper inden da men skal ikke kunne sige hvilke.

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at udsmidningen af Tarja, lugter lagt væk af mænd der er bange for en pige med ben i næsen, og er langt dygtiger end de nogensinde bliver tilsammen.

Da Tarja røg, røg Nghtwish med

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Nightwish dem kendte jeg ikke noget til, før jeg hørte denne:

http://www.youtube.com/watch?v=2hwIcYnuIBg&feature=relat ed

så var jeg solgt, f u c k hvor er det godt .

Men hvis Tarja ikke er med mere, så er det sgu lige meget......

Btw: Er der nogen der har lagt øre til deres Blu-Ray udgivelse ?

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes