| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, kan det blive værre?
Har hørt en del live klip på youtube med den nye sanger og føj hvor er det dårligt. 
Fatter simpelthen ikke at de har valgt sådan en amatør til deres nye sanger, der er altså ikke mange der kan matche Tarja's stemme og når de så vælger en der lyder så gennemsnitlig og almindelig som den nye sanger Anette kan man kun ryste på hovedet over det.
Hvad pokker har de tænkt på? De lyder ihvertfald ikke specielt meget som Nightwish længere, men som et Nightwish wannabe kopiband og heller ikke mere end det.
Det minder lidt om Iron Maiden i midt-slut halvfemserne hvor de var uden Bruce Dickinson og måtte tage til takke med en halvdårlig erstatning i form af Blaze Bayley og vi ved alle hvordan det gik, mildest talt ikke godt. 
Jeg er mildest talt dybt, dybt skuffet.
RIP Nightwish
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
føler det samme. I de videoer hopper hun jo rundt, danser og smiler som en anden paris hilton.........suk......... alt for poppet en sangerinde....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
| føler det samme. I de videoer hopper hun jo rundt, danser og smiler som en anden paris hilton.........suk......... alt for poppet en sangerinde.... |
|
|
Hvis hun så bare kunne synge ordentligt, men nej. 
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har vel været nødt til at forny sig, men det er desværre ikke blevet til det bedre.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
De har vel været nødt til at forny sig
|
|
|
Øh hvorfor? De var på højdepunktet af deres karriere da de smed Tarja ud så fornyelse havde de vist ikke ligefrem brug for.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved vi vel ikke så meget om hvilke kandidater der ellers har været - men hvis Anette er toppen af poppen, så har resten godtnok ikke været meget bevendt.
Jeg vil dog til hendes forsvar sige at hun synger en hel del RENERE end Tarja, men til gengæld uden hendes nerve og vildskab. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| Jeg vil dog til hendes forsvar sige at hun synger en hel del RENERE end Tarja, men til gengæld uden hendes nerve og vildskab. |
|
|
Anette synger tydeligere men det er ikke fordi Tarja ikke også kan gøre det, det kan bare være svært at høre alle ordene helt klart i den opera agtige stil som Tarja synger i. Men så prøv at høre numre hvor hun synger normalt, så er det lige så rent og tydeligt som Anette.
Tarja er dog på alle mådet en bedre sanger, hendes rækkevidde er bedre, hendes stemme har mere energi og fylde mens Anette lyder presset og tit slet ikke kan synge numrene ordentligt, tag feks et af live klippene hvor hun synger Wishmaster Live, det lyder godt nok ringe.
Anette lyder mest som en lille pige der med sin spæde pige stemme prøver at synge som de voksne, stemmen er alt for spinkel, lys og uden kraft.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Clifton skrev:
|
|
|
Øh hvorfor? De var på højdepunktet af deres karriere da de smed Tarja ud så fornyelse havde de vist ikke ligefrem brug for.
|
|
|
Så vidt jeg har læst mig til så blev hun smidt ud af bandet efter at hun i en længere periode havde haft lidt svært ved at indordne sig, så de gjorde vel hvad de var nød til at gøre. Nightwish bliver dog aldrig det samme uden hende.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Bassøe skrev:
Clifton skrev:
|
|
|
|
|
|
Så vidt jeg har læst mig til så blev hun smidt ud af bandet efter at hun i en længere periode havde haft lidt svært ved at indordne sig, så de gjorde vel hvad de var nød til at gøre. Nightwish bliver dog aldrig det samme uden hende.
Ja det hørte jeg også noget om!..HUn skulle være uenig i noget, hvor alle de andre var enige, også var der vidst også noget med pengene!:..Men altså jeg syntes stadig Annette synger udmærket, men klart Tarja er bedre!..Men når de synger "i radioen/mp3 og lign" så syntes jeg det lyder forholdvis ens, men der er nok også justeret en del på tonerne!.
mvh Zirio
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
RogueAgent skrev:
| Jeg vil dog til hendes forsvar sige at hun synger en hel del RENERE end Tarja, men til gengæld uden hendes nerve og vildskab. |
|
|
Anette synger tydeligere men det er ikke fordi Tarja ikke også kan gøre det, det kan bare være svært at høre alle ordene helt klart i den opera agtige stil som Tarja synger i. Men så prøv at høre numre hvor hun synger normalt, så er det lige så rent og tydeligt som Anette. |
|
|
Med "renere" mente jeg ikke bare "pænere", men at Tarja i nogen tilfælde synger decideret falsk, specielt på mange liveoptagelser, men også enkelte studieoptagelser (pitch-correction på de senere plader..?). Det har jeg endnu ikke hørt med den nye - men jeg har så heller ikke set/hørt nogen liveoptrædender endnu... __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Bassøe skrev:
RogueAgent skrev:
|
|
Anette synger tydeligere men det er ikke fordi Tarja ikke også kan gøre det, det kan bare være svært at høre alle ordene helt klart i den opera agtige stil som Tarja synger i. Men så prøv at høre numre hvor hun synger normalt, så er det lige så rent og tydeligt som Anette. |
|
|
Med "renere" mente jeg ikke bare "pænere", men at Tarja i nogen tilfælde synger decideret falsk, specielt på mange liveoptagelser, men også enkelte studieoptagelser (pitch-correction på de senere plader..?). Det har jeg endnu ikke hørt med den nye - men jeg har så heller ikke set/hørt nogen liveoptrædender endnu...
|
|
|
Ok, det har jeg så ikke hørt endnu, på hverken plader eller live optagelser. 
|
| Til top |
|
| |
Karlsson Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede Nightwish live i KB-hallen for 3-4 uger siden, og jeg må desværre tilslutte mig kritikken af hende.
Ikke nok med, at hun i bund og grund er en popsanger, der slet ikke formår at give sangene det touch af klassisk/opera som Tarja kunne, så var hun også decideret dum at høre på mellem sangene! Hun opførte sig som en lillepige og spillede alt for meget på sin seksualitet, som da hun introducerede Sahara med, at hun "følte sig dirty...men uhanej, det skulle hun jo nok ikke have sagt, for nu troede vi jo nok alle sammen, at hun tænkte på sex..." Vor herre bevares!
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt nok ikke den største Nightwish superfan
Men kender dog godt foreskellen på de to sangere, og ja det er helt anderledes med Anette!
Det er blevet mere poppet, det er jo både godt og skidt!
Men vi har bare så meget pop/rock så det er vel blevet lidt mere kedeligt!
Men tror i ikke i vender jer til den nye stemme, og måske finder noget godt i forandringen???
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Men tror i ikke i vender jer til den nye stemme, og måske finder noget godt i forandringen??? |
|
|
Det er, hvad jeg har gjort. Jeg har ikke set hende live, så jeg kan ikke udtale mig om den visuelle side. Jeg har så hørt pladen en del gange nu, og . . . i starten lød det lidt fladt. Men efter et par gennemlytninger kom der en hel del mere med, og nu synes jeg, at hun gør det ganske godt. Nej, det er ikke det samme som Tarja, og det bliver det heller aldrig mere (nok  ). Så i stedet for at sammenligne vil jeg foreslå, at man lytter med en indstilling af nysgerrighed, som var det et helt nyt band.
Musikken er IMHO endog mere imponerende end tidligere. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oceanborn -> repeat -> jul ->    Men ja, det er sgu svært når et band skifter front m/k. En side note til Blaze, så må man dog give ham at han gik ind i det med liv og sjæl. Det var ikke hans skyld at evnerne ikke rakte langt nok for Iron Maiden. Havde de tilbudt mig jobbet havde jeg sgu sagt ja!  Ohwell! nu får vi jo ægte 666 til sommer.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det bliver bare så godt til sommer - Det gamle Iron Maiden på retro tour .. tror sgu at det kommer til at stikke genforeningensturen, selv om det bliver svært. Skal sent glemme 10000 tossede tyskere i Hamburger Sportshalle. Som en tysker i Øl køen med ægte tysker hår sagde til mig "Verdamt gut ne?" hvor til jeg kun kunne svare "Super geil!"  Hvad har hun egentligt lavet før? altså den nye NW sanger.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hehe, ja det bliver bare så godt til sommer - Det gamle Iron Maiden på retro tour .. tror sgu at det kommer til at stikke genforeningensturen, selv om det bliver svært. Skal sent glemme 10000 tossede tyskere i Hamburger Sportshalle. Som en tysker i Øl køen med ægte tysker hård sagde til mig "Verdamt gut ne?" hvor til jeg kun kunne svare "Super geil!" 
Hvad har hun egentligt lavet før? altså den nye NW sanger.
|
|
|
Haha, . Iron Maiden er bare kongen af old school metal, ikke så meget pis og dikkedarer, bare ren rå metal som i de gode gamle 80'ere. Der er ikke så meget marketing og hype som man ser ved andre nyere metal bands men alligevel formår de at fylde det ene stadion efter det andet år efter år med hungrende metal fans. Det er det ikke mange metal grupper der kan længere. 
Mener hun har sunget i nogle andre grupper inden da men skal ikke kunne sige hvilke.
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at udsmidningen af Tarja, lugter lagt væk af mænd der er bange for en pige med ben i næsen, og er langt dygtiger end de nogensinde bliver tilsammen.
Da Tarja røg, røg Nghtwish med 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightwish dem kendte jeg ikke noget til, før jeg hørte denne:
http://www.youtube.com/watch?v=2hwIcYnuIBg&feature=relat ed
så var jeg solgt, f u c k hvor er det godt .
Men hvis Tarja ikke er med mere, så er det sgu lige meget......
Btw: Er der nogen der har lagt øre til deres Blu-Ray udgivelse ?
|
| Til top |
|
| |