| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i også opdaget at på mange HD film er ekstra material i normal SD format, eller at ekstra material er med i en normal DVD ?
Så at kalde det for en HD udgivlse er en sag med problem, for dette gælder kun for selv film og ikke for ekstra material
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg personligt ligeglad med extra materiale på film, men at udgi en High Def. film og så lægge en extra skive i, til extra materiale i dvdformat er squ ikke iorden  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke fremgår af kasetten at ekstramaterialet ikke er i HD-kvalitet....ja så lyder det som salg under falske præmisser.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men står det ikke altid bag på coveret i det lille skema, hvilken opløsning ekstramaterialet er i?
Personligt har jeg lidt svært ved at se problemet, men det er nok også fordi der kun er en
håndfuld film jeg nogensinde har set ekstrameriale på.
Synes i hvert fald det væsentligste er, at filmen er i god kvalitet
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Men står det ikke altid bag på coveret i det lille skema, hvilken opløsning ekstramaterialet er i?
Personligt har jeg lidt svært ved at se problemet, men det er nok også fordi der kun er en
håndfuld film jeg nogensinde har set ekstrameriale på.
Synes i hvert fald det væsentligste er, at filmen er i god kvalitet |
|
|
Nu dækker "en film i god kvalitet" jo over mere end blot at være i HD-format...men som sagt..hvis det ikke fremgår af coveret at ekstramaterialet er i SD-kvalitet...ja så kan køber ikke andet end at forvente at alt materiale er i HD-kvalitet....deraf salg under falske præmisser. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo filmen, der er i HD... At ekstramaterialet i de fleste tilfælde er i SD synes jeg ikke er noget problem. Når du købte en alm. DVD med DTS-lyd, brokker du dig så også over, at der kun er stereo på ekstramaterialet?
De meste ekstramateriale på især genudgivelserne af bagkataloget er jo taget fra DVD'erne. Jeg tror simpelthen ikke, at der findes en HD master af langt hovedparten af det.
At kalde det falske præmisser synes jeg er vildt og blodigt overdrevet. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejede 2-disc udgaven af Blade Runner igår, og der er ekstramaterialet også på dvd. Personligt betyder det ikke alverden for mig, da det er yderst sjældent jeg gider at se det.
Bryder mig f.eks ikke om at se hvordan div. sfx bliver lavet, synes noget af magien ved filmen går tabt. Vil heller blive i troen om det er "rigtigt" det jeg ser . __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld at jeg lige stjæler lidt plads i din tråd 
Men hvor kan man se hvad der er udgivet på Blue Ray, samt kommende titler.
Hvad findes der af musik på Blue Ray? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver de udgivet på samme tid region A & B eller er udgivelses datoen kun for den amerikanske region? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det en amerikansk side, så det er nok deres egne udgivelses datoer de skriver. Men der er da en del film der udgives på all region, f.eks kan man bestille 3:10 to Yuma fra USA nu, og den er ikke kommet i bifferne i DK endnu. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
På de fleste DVD'er er ekstra materialet i væsentligt lavere kvalitet end filmen selv. Tror eksempelvis heller ikke jeg har set en DVD endnu hvor ekstra materialet har været tekstet. Og hvis det nu engang ER den kvalitet det er optaget i så batter det jo ikke meget at upscalere til HD. Så vil det blot fylde meget mere men stadig se ud af det samme. Så personligt ser jeg ikke noget problem i af have extras på DVD.
__________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da være ligemeget om ekstra-materialet er HD  , det er vigtigt at bruge pladsen til selve filmen.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme her. Filmen er det væsentlige, ekstra materialet er jo bare et supplement.
|
| Til top |
|
| |