| Forfatter |
|
Aben Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter utal af forsøg er det endnu ikke lykkedes kærester, mødre m.m at få mig væk fra musik i den tunge ende. Men et bedre og bedre anlæg har efterhånden tvunget mig ud i andre musikgenre. God lydkvalitet på metalskiver er noget der skal ses længere og længere efter. Det musik der som oftest er at finde i drevet er bands som Alice In Chains, Deftones, Atrox (det er der med garanti ikke mange af jer der kender), Psychotic Waltz, Fear Factory, Tool og A Perfect Circle
Er der andre her der ligesom mig ikke er vokset fra det langhårede musik?
Hvad smider i på når der skal lydblæres?
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeaaaaah man!!!
Her i hytten står den på Hed-pe, Deftones, Tool, Sevendust, Incubus, Impotators, System of a Down, Far, Infectious Grooves, Earth Crisis.......
Stiv *** og fåret frem og tilbage. Det lange garn er godt nok røget sig en tur, men ellers bliver det stadig spillet HØJ heavy...Det holder åbenbart aldrig op med at være fedt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne type tråd kommer jævnligt op, og på trods af at jeg både er blevet klippet og blevet 32, er der ikke noget federe end en voldsom dødsmetalkoncert. Der er ikke noget bedre end når samtlige lilletrommeslag føles som et slag i brystet.
Herhjemme høres Rammstein, Tool, Prong (fed tør lyd, og rigtig god metal, kan kun anbefales), Sepultra, Clay People (herlig dyb stortromme), System of a Down, Entombed (skodlyd men fed musik), Impotators (respekt til Vivi de Bap) og meget mere.
Jeg har forsøgt mig med Psycotic Waltz, men jeg kunne sgu ikke blive venner med den tværfløjte.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh ja - Rammstein - dem havde jeg lige glemt - det er for fedt - Koncerten på Orange scene for et par år siden var genial - en af de bedste koncertoplevelser i lange tider.
Og ja, lille Vivi gør samtlige fordomme mod kvindelige trommeslagere til skamme - (Sammen med terry lynn carrington selvfølgelig!) - Hun lyder som en meget stor og meget sur grim mand - og det er altså et kompromis :)
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elsker metal - især når det er rigtigt tung.
Hører for tiden meget Hatebreed.
Genren er Hardcore-metal (med en "Back to basics" attitude)
Bandet lyder som en mellemting mellem Slayer og det gamle Sepultura (med Max på brøl). Men lige så tungt som Tool og Slipknot. Bandet har dog også hentet riff inspiration i dødsmetal genren.
De har netop udgivet "The Rise of Brutality" - en skive der er ond og lige så tung som den forrige.
tag evt. et kik og hør prøver på www.hatebreed.com
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle Black Sabbath plader har fed lyd. Det lyder som et band der spiller og ikke som noget der er klippet sammen af en tilfældig wannbe-heavyrocker.
Jeg har lige lyttet lidt Voivod her til aften - det er heller ikke dårligt, men som sædvanlig i metal-genren er der enormt meget guitar og en noget dæmpet bund. Pudsigt nok lyder deres Pink Floyd covers en del bedre en resten.....
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
asger Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører også en del Heavy, bla. Iron Maiden, Tool, My dying bride (tungt), King Diamond (skrige halsen), og Candlemass bare for at nævne nogle stykker.
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Night Wish, Disturbed, Apocalyptica, Foo fighters (den lidt bløde ende godt nok), Kashmirs version af Welcome To My World, Clawfinger og så lige Metallica, specielt Fuel. Lige for at nævne noget andet.
Men Tool, System of a Down, Fear Factory, Tool og A Perfect Circle bliver der da også spillet en del af.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epicus Domicus Metallicus?
Jeg vil antage at der er rædselsfuld lyd på den, men det er længe siden jar har hørt den.
Jeg må smide den på en dag snart (når Elvira er langt væk)
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh det er jo herligt at se stedet flokkes af metalhoveder

|
| Til top |
|
| |
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, heavy er nu godt! Jeg plejer at fyre Metallica, Rammstein, Rage Against the machine, system of a down og audioslave på..... måske ikk helt heavy, men stille går det ikke for sig  __________________ Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Machine Head (tjek det nye album ud - på mange måder deres bedste!!)
Undrer mig over hvorfor ingen nævner Pantera & RATM? Specielt RATM første album har en ganske god lydkvalitet ligesom Panteras nyere indspilninger er ganske gode...
Men ja, Tool, Sevendust, System Of A Down, Korn og alle de andre førnævnte holder 100%!!
Desværre er der som andre også har kommenteret en tendens til alt for dårlig lyd på langt de fleste (nu)metal/heavy-plader...
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et par navne mere man absolut ikke bør snyde sig selv for
Confessor - Lys skrigerstemme med det mest syrede trommespil jeg længe har hørt. Bandet har kun udgivet en enkelt skive tilbage i starten af 90'erne, men der er nyt på vej igen
Dog Fashion Disco
Mnemic og Invocator - Dansk metal når det er bedst
minus.driver - Undergrundsmusik fra USA. Tror de bliver store http://www.minusdriver.com/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være Pantera skal det være det gamle. Hvad er det nu de hedder? Fra "Cowboys from hell" og så de 2 næste.
Og Invocator skal være "Dying to live" - den er r*vfed.
Første RATM plade holder også stadig 100%
Er der ligeså skoddårligpissel**teagtig trommelyd på den nye machine head som på "Burning Red" eller hvad den hedder. Jeg kan blive så irriteret hver gang jeg sætter den på. Alle numrene er pissefede - guitar, vocal, bass lyder fedt - Men trommelyden er mildt sagt lige til at lukke op og skide i. Tammerne lyder som papkasser, og ikke som et sæt til 100.000. Det ender altid med jeg tager den hurtigt af igen - og så er jeg blevet rigtig godt sur i skralden, og så får de andre heavy plader også lige en tur i maskinen.
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes! Jeg var ikke alene alligevel! 
Ahh, hvor er det fedt at se at man ikke er den eneste der kan lide Metal 
Hjemme hos mig bliver der ofte spillet den mere 80'ede variant såsom Skid Row, W.A.S.P, Iron Maiden, Manowar, Steve Vai, Joe Satriani, Megadeth, Mötley Crüe, Judas Priest, Gamma Ray, Stratovarius und so weiter, men jeg hører også bands som Illdisposed, System of a Down, Cradle of Filth, Saturnus, Anathema, og selvfølgelig Blood of Lucifer (! !).
Juleaften hørte vi faktisk Rage Against the Machine på et OVC/Holfi/Nottingham Analogue anlæg og det lød skidegodt! Lydkvaliteten er godt nok ikke altid så audiofil, men på et godt anlæg er der alligevel meget at hente i de tunge skiver.
Rock on!  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der the og kringle - neeej Uffe - spiller i kinaskak?
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen perfekt, sikke mange metalfolk! Jeg troede også, at man på et tidspunkt 'voksede' fra det, men sådan ser det bestemt ikke ud her, hvor de 26 år (jeg synes, at det er gammelt) banker på døren. Hifi4all er en skøn blanding af ældre folk, der hedder Hans Jensen, unge på 17, der hedder 3XZ34ALLrt3 og så åbenbart lidt fra metallens verden ;)
Korn, hatesphere, hauted, soilwork og diverse sættes på herhjemme. Det er god stil ;)
I øvrigt: Er der nogen, der kan anbefale højttalermærker, der er specielt gode til rock/metal?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er ved det: Judas Priest er tilbage i original lineup. De spiller i Malmø i juni........
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
I øvrigt: Er der nogen, der kan anbefale højttalermærker, der er specielt gode til rock/metal?
|
|
|
Dali Evidence 870 leverer helt sikkert varen. Tag en klikker på det lille www ikon hvis du vil se dem
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt godt om Klipsch, men jeg har desværre ikke selv fået hørt dem endnu. De findes i Aalborg hos Audio concept, hvis nogen er interessede i at høre dem.
|
| Til top |
|
| |