Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Problemer med at skaffe nye LP’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne høre om der er andre der deler den fornemmelse, at pladeselskaberne gør det svært for en at skaffe de albums man gerne vil have på ny vinyl. Der er flere forskellige LP'er jeg gerne vil have - og jeg foretrækker at købe nyt. Mange af de brugte jeg får fat i er ikke behandlet godt - fyldt med ridser og et tykt støv lag og ligger stadig i et pap- eller papir-inlay osv. Problemet er, at rigtig mange der burde være tilgængelige enten er udsolgt eller ikke udgivet endnu. Kunne man forestille sig at pladeselskaberne foretrækker at tilgodese samlerne og dermed satse på meget begrænsede oplag eller er det fordi de ikke regner med at få pladerne solgt? Eller er det bare mig der er meget uheldig?

Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette. Nu håber jeg ikke der er censur på beskidte ord i dette forum, men for at sige det lige ud er det skide irriterende, at man som normal vinylelsker (der ikke samler som sådan) skal have sådant et besvær med at skaffe nye LP'er. Er nye LP'er kun for de typer der køber 2 af hver fra starten og lader den ene blive i indpakningen? Jeg ville ønske at jeg kunne købe LP'er som jeg kan købe CD'er. Og jeg er ikke typen der foretrækker special editions. Den oprindelige standard-udgave af et album i form af en reissue, evt. på 180 g er helt fint for mig. 

Jeg vil f.eks. meget gerne have Pink Floyds' The Wall og Kashmir's Zitilites. Sidstnævnte ved jeg har været udgivet på LP - det gør det ekstra irriterende for mig, for jeg kunne forestille mig at der først kommer en reissue om 10 år eller noget.
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg synes da faktisk mere og mere kommer på både cd og LP. jeg kan som regel finde det jeg skal bruge.
Mht. til F.eks. the wall skal man bare holde lidt godt øje med en fin version af den brugt. Evt. på nettet.

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Vi er enige om at der kommer flere og flere LP'er på markedet og jeg håber da at det kommer til at køre lige så glat som med CD-udgivelser - selvfølgelig i mindre oplag.

Jeg er i øjeblikket i gang med at anskaffe mig en ny pladespiller - ikke mindst fordi jeg regner med at der er ved at komme et "LP-boom" - jeg tager selv mere og mere afstand til mp3-downloads - ikke mindst fordi kvaliteten er grim. Jeg nyder rigtig meget at slippe lidt væk fra den overdigitaliserede verden ved at sætte en plade på. Ikke fordi jeg hader digitale ting - bestemt ikke - men alt med måde.

Men er det bare et spørgsmål om tid - eller prøver pladeselskaberne bevidst at gøre køb af nye LP'er til en samlermani af en art? De kunne ellers tjene meget på typer som mig der bare køber løs når jeg kan få fat i det rigtige...

Og angående The Wall, så vil jeg gerne betale f.eks. 200-300 kr for en splinterny udgave hvis det er det. Jeg har lånt albummet af en ven der har det i en (meget) slidt tilstand. Meget hyggeligt med alle de ridser og hvad der ellers er, men han skal snart have den tilbage og så tænkte jeg at jeg burde kunne skaffe den ny. Der er rigtig mange af Pink Floyds albums der er blevet genudgivet på vinyl for nylig, kan jeg se. Så jeg håber at det er fordi de ikke udgiver det hele samtidig men kun én om måneden eller lign. Det er bare irriterende - jeg er ikke Pink Floyd fan, men The Wall tiltaler mig bare rigtig meget på en eller anden måde.
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Stereo studio kan skaffe de fleste hjem hvis man spørger, mener jeg da vi kunne da jeg arbejdede der.

Og ellers lave http://www.classicrecords.com plader, fx the wall osv. en masse af den slags.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes