Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Disney DVD vs. Disney Blu Ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Nu håber jeg ikke jeg får én over lapperne, for at skrive dette indlæg her - men kunne ikke rigtig finde ud af om det skulle være her eller under "DVD, HD-DVD, Blu-Ray"...Så jeg tager sgu chancen.

Nu har jeg endeligt fået købt den PS3, så jeg kan se Blu Ray-film.

Men det som jeg egentlig er i tvivl om, det er om der er den store forskel i billedekvaliteten på en alm. Disney-DVD og en Blu Ray-DVD...? For jeg synes at kvaliteten i forvejen på de her animations-DVD'er er utroligt skarpe og flotte i forvejen. Så ville man (med et lidt trænet øje) kunne se den helt store forskel på om afspiller Disney DVD eller Blu Ray-Disney?

Pft

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Skulle faktisk til at lave næsten samme indlæg

Trunten derhjemme samlet på disney film og har vist alle sammen ( dem med numre på siden + pixar)

Vi har ikke en blu-ray afspiller endnu, men planlægger at købe en til sommer.

Og så kan vi jo lige så godt købe filmene på blu-ray når det er. Men det kommer jo an på om billed og lyd er betydeligt bedre end alm. dvd. Kasseterne er jo ikke ens og det er hun ikke glad for, men hvis et meget bedre billede samt lyd kan opveje det, så går det nok

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

PS3 kan opskalere DVD-formatet til 720p eller 1080p, hvilket ikke giver en DVD-film HD-status, men alligevel er et stort step op. Desværre er der ikke et software-hack (af hvad jeg kender til) der omgår den latterlige regionskode, hvorfor alle ens DVD'er, der ikke er REG-2, ikke kan afspilles på en DK-PS3.
For mit vedkommende er der ikke den store gevinst ved at køre Blue-Ray på 32" og nedefter i forhold til en opskaleret DVD. Men det er selvfølgelig også et aspekt at man ikke køber forældet teknologi.

Mvh. Christian
Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo ikke meget opløsning i en Disney tegnefilm, det enste der så skulle gørre en stor forskel er på faver, hvor der så skulle værre mere
farve dybet m.m. Og på de dele af Disney tegnefilm hvor der er bruget CGI (compuer grafik), skulle der gerne værre en noget højer opløsning.

Men hvor bla. japansk manga Tegnefilm, hvor der er mange flere små detalier i billde i forhold til Disney tegnefilm, er HD en fordel.

Dem der var til den sidst messe i København, køret Pioneer en tegnefilm opscalet og hvis på en af de store plasma skærme (hvis nok på en 50"),
og det så god nok flot ud, så hvis det er se dette, kan jeg god forstå dit spørsmål om der ville værre en stor forskel mellem Disney tegnefilm på
DVD og Blu-ray, kun tiden kan svare på dette.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes