Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vega Kbh - 2 for 1.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hermed et "tip" - jeg skal prøve i nedenstående at leve op til mit brugernavn...

Jeg overværede Cæcilie Norbys koncert i Vega (www.vega.dk) igår - desværre blev dette en meget blandet fornøjelse for publikum, og det var bestemt ikke kunstnernes skyld.

Sagen er den at Vega nu kører "dobbeltkoncerter"  - dvs. samtidige koncerter i henholdsvis lille og store Vega sal.

Desværre lader lydisoleringen meget tilbage at ønske - stille passager ell. "intim nærlytning" blev fuldstændigt ødelagt af nabosalens koncert som lydmæssigt trængte ind og forstyrrede oplevelsen.

Overskriftens: 2 koncerter for 1`ens pris var Cæcilie Norbys egen spydige kommentar til Vega`s lydfilosofi.

Hvis i overvejer en koncert i Vega, hvor nærlytning kan komme på tale, vil jeg derfor foreslå jer at kigge på deres kalender og se om der tillige er en samtidig koncert andetsteds i huset  - i så fald så gør jer selv den tjeneste at høre musikken på et andet spillested.

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Sådan er det jo desværre, GUD er grøn, og hans navn starter med $    
Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

@nonnegativ
Var der også til koncerten, og giver dig helt ret!

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at jeg ikke er alene i min vurdering - jeg syntes at det var så skuffende at musikelskerne herinde burde advares.
Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hey hey drenge og piger.

De har alle dage haft dobbeltkoncerter, jeg har dog ikke hørt at musikken fra Store Vega har generet gæster i Lille Vega.

I stedet for at male en hvis herre på væggen, burde man da i stedet gøre spillestedet opmærksom på det givne problem. Så man som musik-elsker kan nyde sin givne kunster og kun denne

Til de ærgelige koncerter gæster, paster jeg et link, som jeg da kraftig vil opfordrer til at bruge konstruktuivt

http://www.vega.dk/Kontakt.aspx

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Som @nonnegativ selv er inde på, så gjorde Cæcilie selv opmærksom på det på scenen. Mon ikke det hint blev fanget af Vega?

Kan godt være de alle dage har haft dobbeltkoncerter, og jeg har da været til den del derinde, men første gang jeg har hørt den anden koncert så tydeligt som denne gang.

Når først big bandet spillede, var der ingen problemer, men under de stille numre, virkede det meget generende med skrig og skrål fra den anden koncert.

Man kan selvfølgelig tage sine forbehold, og kun komme til de koncerter, hvor man har valgt den koncert ud af en dobbeltkoncert, der er mest lydtryk på...

Arh, det ændre nu ikke mine koncertvaner Bare lidt ærgeligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes