| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert prøvet før - men det er ikke helt det samme som bare at nævne sine tre yndlingsplader
Så jeg kaster mig ud i det - hvis jeg skulle strande på en øde ø hvor der mirakløst stod et fungerende anlæg med en pladespiller så ville jeg allerhelst have følgende tre plader med.
Keith Jarret: The Köln Concerts Miles Davis: Kind og Blue Patricia Barber: Café Blue
nu har jeg ikke mere end en 3.000 lp'er og 1000 cd'er fordelt på primært klassisk og jazz - så rock og pop fik ikke den store chance - Jeg er i Jazz humør derfor er der ikke noget klassisk med i denne omgang.
I må meget gerne - hvis i vil bidrage til denne tråd - begrunde jeres valg
Min begrundelse er at 1. Köln koncerten er en fantastisk solopræstation helt uden sidestykke og vil derfor udover den lise det er at lytte til, give en mod på at man nok skal klare det alene på øen -
2. "Kind of Blue er ret "kind of very cool" (selvom det egentlig er bob) - og vil - udover at den er et af de bedste Jazz albums nogensinde - bevare foukus på overlevelse - Miles, Canonball, Train - de ville spille videre indtil der kom en damper forbi og samlede dem op - tja og 3. Barbers Café Blue når hele følelses registret igennem og viser at der til stadighed er udvikling i mennesket og musikken også selvom genren er jazz der havde sin storhedstid for 40-50 år siden
god fornøjelse
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd The Wall (1979) - den bliver jeg aldrig træt af. Kan godt lide lyden, og det er dejligt afvekslende med el og akustisk guitar.
Rod Stewart Every Picture Tells A Story (1971) - Rod Stewart da han var bedst. Folk, rock - El guitar med akustisk guitar, mandolin og violin. Stærke rock sange som titelnummeret, (original Rod sang) og fed cover af That's Alright. Temptations I Know I'm Losing You er skilt af, og samlet igen i Rods helt egen version. Også Amazing Grace får lige en kort alternativ version. Fed ballade Reason To Believe, som er skabt til Rods stemme. Og så Rods egen, Maggie May. Hans bedste, dengang, nu og i fremtiden. Hans koncerter højdepunkt.
De 2 er sikret, snakker vi kun 3 står det sidste valg mellem Fleetwood Mac Rumours - Eagles Hotel California - Supertramp Breakfast In America. Nu, i dag, vil jeg vælge Feetwood Mac. Rumours er nok, i mine øre, det bedste pop album ever.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piece of cake!!
Elvis Presley - No.1
The Clash - London Calling.
The Who - Live at Leeds.
and, and, and, and, and  tror jeg bliver hjemme!
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
- C.V Jørgensen - Tidens Tern
- Tom waits - Swordfishtrambone
- Pink Floyd - Wish you were here
Så tror jeg godt jeg kunne hygge mig et par dage. jeg har valgt C.V fordi den plade er et mesterværk uden lige, smækfyldt med gode indholdsrige tekster og fedt musik der bare holder evigt. Ud over den har den en helt speciel plads hos mig mest pga. sangen Amor og den sidste pil Jeg har valdt Tom Waits fordi den plade er fyldt med meget roligt, men meget specielt musik der gør at man høre noget nyt hver gang man høre pladen, jeg ville gerne have haft hans plade Oprhans med også, men den er mere et best of, så den droppede jeg. Til sidste har jeg en klassikere med Pink floyd, den har jeg valgt fordi jeg aldrig er blevet træt af den, så simpelt er det..
Jeg har lige nu gang i en masse Kai Winding, men jeg har en ide om det mere er en periode, men hvis det var lige nu, ville jeg gerne have en Kai Winding Plade med også __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thelonious Monk: Brillant Corners (superskarp, uforudsigelig, vanvittig melodisk)
Bill Frisell: Is that you? (Frankenstein møder Gershwin)
Brian Eno: Before and after Science (Percy jones, bas, Phil Collins, trommer)
|
| Til top |
|
| |
Hoodlum Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan: Blood on the Tracks
Neil Young: Sleeps With Angels
Yes: Relayer
Doors: Strange Days (hvis en af de tre andre plader skulle knække).
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 en med U2s bedste
2 en med Elvis bedste
3 en med Beatles bedste
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jeg må hellere medbringe en radio for at begrænse mig til 3 plader det er umuligt
The Clash - London Calling (Alternativer: Combat Rock) Pink Floyd - Wish you were here (Alternativer: Dark Side of the Moon, The Wall) The The - Infected (Alternativer: Dusk, Mindbomb)
Andre kandidater Sade - Diamond Life (kanon skåret album) Depeche Mode Diana Krall Doors ....
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: dire straits
2: michael jackson
3: norah jones
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Thelonious Monk: Brillant Corners (superskarp, uforudsigelig, vanvittig melodisk) |
|
|
Herligt med inspiration - den vil jeg gå på jagt efter __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
Sade - Diamond Life (kanon skåret album)
|
|
|
Jeg har 4 af den på vinyl - bare for en sikkerhedsskyld  Hører den ikke så ofte men den bliver aldrig dårligere - et af de få rigtig gode albums fra 80erne __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |