Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Musik Vejledning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige have mig et par nye cd'er, med nogle af dem jeg kender... - skal lige have lidt hjælp.

Jeg har Supertramp - Even In The Quietest Moments, vil meget gerne have noget mere Supertramp. Er der et par skiver der er bedre end andre?

Leonard Cohen, jeg har I'm Your Man, igen bare lige et par skiver der er hans bedste?

Mark Knopfler. Jeg har alt med Dire Straits, og ved slet ikke om jeg skal have noget med ham. Jeg er vild med numre som "News" "My Parties" "Wild West End" "Six Blade Knife" "Romeo And Juliette" "Telegraph Road" "Why Worry" "Where Do You Think You're Going?" så hvis han er forsat noget med den stil (lidt tilbagelænet og virker faktisk rimelig tidløst) så vil jeg meget gerne have et par albums anbefalet... Hvis det er en anden stil han er fortsat med, så vil jeg lige vente lidt, har i forvejen en liste med lidt andre cd'er jeg skal have.

-Jeg spørger til Knopfler fordi jeg faktisk synes Dire Straits har lavet meget der var middelmådigt, højst. -og de har også lavet noget der bare stinker af 80'erne, og det gider jeg heller ikke høre på. Walk of Life, Industrial Disease er glimrende eksempler på numre der er alt for 80'er agtige og overhovedet ikke holder idag... Making Movies albummet er et eksempel på middelmådigheden. Tunnel of Love og Romeo and Juliette er fantastiske (intet mindre) men resten er ikke noget jeg har tænkt mig at købe mere af, hvis det kan undgåes...

Jeg skal igang med noget nyere musik på et tidspunkt, men mit krav for en cd jeg skal købe, er at den kan købes til en 50'er, og når man skal købe musik der er gammelt nok til at kunne købes til den pris kræver det ret indgående kendskab eller at de bliver nævnt konstant, som dem jeg har nævnt.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 April 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej Steffeng.

I min bog er/var supertramp suveræne, og jeg mener at du bør lytte til disse:

1970 - Supertramp
1970 - Indelibly stamped
1974 - Crime of the century (Nok deres bedste)
1979 - Breakfast in America
1980 - Paris (FEDT dobbelt live album)
1985 - Brother where you bound

Hygge

Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 24 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Steffeng:Du kan roligt købe de skiver som 'alpape' allerede har nævnt.Den er go' nok,det er Supertramp's allerbedste.Dem bliver du aldrig træt af De to fra 1970 kan være lidt svære at 'komme ind i',men bare hold ud,de vokser som du får hørt dem et par gange

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Supertramp : Crime of the Century og Breakfast in America.

Leonard Cohen : Køb bare løs, der er ingen kiksere. Skal det være i stil med den du har, skal du dog nok starte med The Future og Ten New Songs.

Mark Knopfler : Glem ham, du bliver bare skuffet. Idag er han ikke bare tilbagelænet, han er direkte kedelig. Især hans nyeste.

Det var så bare min mening, andre er sikkert vildt uenige.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007
Sendt: 24 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Når du nu godt kan lide Supertramp, burde du måske nok lige lytte på disse album med Marillion:

Fugazi
Misplaced childhood

Med den musiksmag kender du dem nok allerede

Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape

PEN67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 April 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Må jeg foreslå Prefab Sprout? De fleste kender dem nok fra radiohittet Cars and Girls, men de har lavet 2 albums, jeg vender tilbage til igen og igen: Steve Mcqueen og Jordan The Comeback. Begge albums er superfede, men vidt forskellige. Steve Mcqueen er nok deres mest succesfulde og helstøbte album.
Til top Vis PEN67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PEN67

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Tusind tak, jeg har allerede strikket en indkøbsseddel sammen, så lige så snart min løn tikker ind, bliver der masser af Cohen og Supertramp

(Der er tilbud på en del Cohen-cd'er til 3 for 100 på CDON)

Forslagene på alternativer er iøvrigt noteret, der blev ikke lige plads den her gang, men som jeg plejer at handle, skal det nok komme. - tak for dem i hvert fald

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Ang Cohen, så er Ten New Songs Og The Future rigtig gode bud. Især sidstnævnte er meget i stil med I'm Your Man, så den går du ikke helt fejl af.

Men men, du må endelig ikke snyde dig selv for bagkataloget. Det er en noget anden stil (meget akustisk, med blød stemme og finger-guitarspil) men især debuten Songs Of Leonard Cohen og Songs From a Room er helt fænomenale plader. Køb køb køb

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes