Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Reference DVD. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Til alle der går op i et godt billede/surround lyd!...

Jeg har en god ven hos FAROUDJA-LABS, som jeg nogle gange hjælper, når de skal have udstilling des lige.

Her den anden dag sendte han mig en DVD film som jeg skulle prøve! Filmen hedder BLUE CRUSH og er fra Universal, som filmisk indhold er der desværre ikke så meget at komme efter! Den handler basalt om tre piger der ikke bestiller meget andet en at surfe. Men når det kommer til det tekniske, er denne film noget af det mest imponerende jeg længe har set. Den er filmet helt uden brug af kunstigt lys, og der ved undgår man de skarpe hvide kontraster, og man får meget naturlige farver, der er sener af vand, der kan være noget af det mest komplekst at gengive, da det indeholder alle farver. Den har en dybde i billedet, der når start scenen i SPARTACUS ”hvor man ser bjerge i baggrunden”

Eminente kontraster, og skygger der falder helt naturligt.

Lydsiden er også noget der sætter tingene på prøve, med de mange under vands scener, hvor alle kanaler praktisk talt er ved fuld udstyring ”der er faktisk stæder hvor der leveres ca. 1.2V pr kanal” det kan få lidt dårligere dekodere til at klippe.

Desværre har de Europæiske distributions selskaber, ned prioriteret filmen, så man skal finde den i region 1 for at få det fulde udbytte, hvor den er i DD 5.1; letterbox(1.85:1) anamorpic;

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JLH0/qid =1075722052//ref=sr_8_xs_ap_i3_xgl74/002-6610085-8200050?v=g lance&s=dvd&n=507846

En sand Reference DVD.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

http://www.areadvd.de/dvdreviews/Blue_Crush_DVD.shtml

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Desværre har de Europæiske distributions selskaber, ned prioriteret filmen, så man skal finde den i region 1 for at få det fulde udbytte, hvor den er i DD 5.1; letterbox(1.85:1) anamorpic;

NÅ!!!??? Det passer ikke... Både den danske og svenske (Det er vist den samme  )R2-udgivelse har samme specs.

Så ingen nedprioritering dér.

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:
CPH-R skrev:

NÅ!!!??? Det passer ikke... Både den danske og svenske (Det er vist den samme  )R2-udgivelse har samme specs.

Du har ret i at specs. er de samme! Men der er stor forskel på overførslen. Desuden kan man ikke opnå samme FLESH-TONE med fikset sort i pal, og hastigheden bibeholdes når det er NTSC.

Peter 

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
AV32R skrev:
CPH-R skrev:

Du har ret i at specs. er de samme! Men der er stor forskel på overførslen. Desuden kan man ikke opnå samme FLESH-TONE med fikset sort i pal, og hastigheden bibeholdes når det er NTSC.

Peter 

Nemlig og meget af det bras som Scanbox smider på marked er også elendigt encodet. Jeg holder dog stadig på at 5th Element stadig er en af de bedste reference DVD'er hvad billedekvalitet og encodning angår. Knivskarpt og med en dejlig naturlig farvemætning.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ja, nu skal vi ikke starte en PAL vs. NTSC-diskussion... Jeg anfægtede bare et postulat som ikke holdte vand (Passende udtryk i denne sammenhæng  )

Ang. flesh-tone så er der trods alt også PAL-udgaver der ser bedre ud end NTSC... Skulle jeg mene... Er der overhodet nogen der har sammenlignet R1 og R2...?

Forskel i overførslen? Hvorledes?

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Nemlig og meget af det bras som Scanbox smider på marked er også elendigt encodet.

Det skal Universal DK vek ikke lastes for!???

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Ja, nu skal vi ikke starte en PAL vs. NTSC-diskussion... Jeg anfægtede bare et postulat som ikke holdte vand (Passende udtryk i denne sammenhæng  )

Ang. flesh-tone så er der trods alt også PAL-udgaver der ser bedre ud end NTSC... Skulle jeg mene... Er der overhodet nogen der har sammenlignet R1 og R2...?

Forskel i overførslen? Hvorledes?

Nej PAL vs. NTSC diskutionen, kan vi godt udsætte til en anden gang. Men du har helt ret! der kan være PAL disc der står bedre. Det er ikke alle de Amrikanske selskaber der er lige grundige. Men hvad angår ex. flesh-tone, så kan man på NTSC justere denne, og det giver jo også et andet cut-off på rød! hvilket justerer på grå scalaen"RASTER"

En sidste ting som nok ikke mange tænker over er hastigheden! Med det antal frames der er i NTSC kontra vores PAL system, bevirker det at man sætter hastigheden op med ca. 4% " hvad ville en hard-core analog freak sige til at hans gramofon ikke køre 33 omd men ca. 37 omd" når man vil udråbe til reference NEJ VEL!!..

Desuden har jeg som med en del andre film, denne i begge versioner, da jeg altid køber flere, for at finde det der er mest imponerende til demo.

Peter

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

ctacta skrev:
Nemlig og meget af det bras som Scanbox smider på marked er også elendigt encodet.

Det skal Universal DK vek ikke lastes for!???

Det er da deres logo, de kunne måske som Disney stille lidt større krav?

Peter

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Desuden har jeg som med en del andre film, denne i begge versioner, da jeg altid køber flere, for at finde det der er mest imponerende til demo.

Ja, så undrer det mig da blot endnu mere, at du skrev det med specs'ne... Men lad nu det ligge...

Når jeg skriver om Universal DK, som selv distribuerer BC - hvad har det så med Scanbox at gøre? Det lød i mine ører som om ctacta mente, at det var en Scanbox-udgivelse...

3:2-pulldown er vel heller ikke ligefrem reference...?

Nå, men EOD for mit vedkommende...

Hygge.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes