Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: ZZ Top - Live in Texas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Der var en pakke med posten her i eftermiddag - og det var intet mindre end den længe ventede ZZ Top - Live in Texas!

Lige bortset fra Fandango skiven er der mig bekendt ikke udgivet noget live med ZZ Top, men jeg kan love at hvis du er fan, så skal Live in Texas ses og ikke mindst høres. Det er en hel speciel oplevelse at se de gamle mænd mestre deres nedsmeltning af blues rock. Der er en 19 minutters special, hvor de snakker om gamle dage omkring et pokerbord , samt en kort backstage video der viser lidt om opsætningen. Desuden fortæller Gibbons guitarbygger lidt + lidt kommentarer fra de teknikkere de har ansat.

konen skrev:

Det er fannerme for mærkeligt det der!

For udenforstående så kan det unægteligt godt se sådan ud, når mænd med langt skæg står foran en kæmpe storskærm iført cowboy hat og guitar. På underlig vis fylder de faktisk scenen godt ud med deres små bevægelser og nik, ja og katte lyde! Yaooooser! Selve track listen er jo helt vidunderlig fyldt med hvad der nærmest lige så godt kan kaldes en greatest hits ting. Lyden kan hives ud i PCM stereo - PS3'eren skriver 2 kanaler 48khz, 2.3 Mbps. Fik jeg nævnt at det er bluray udgaven?

Billedet herunder siger vist det meste om det visuelle ... enormt farverigt, nøjagtigt som musikken

Hvad koster den så? 9£+1£ fragt her...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Den glæder jeg mig virkelig til at se. I den grad noget jeg har set frem til at se længe, især efter de på lidt mystisk vis aflyste koncerten i Kolding sidste år.

Lyder som rigtig klassisk ZZ Top med snak omkring et pokerbord som ekstra materiale.

Har været stor fan af bandet i mange år. Har altid godt kunne lide, at det var superkompetent bluesbaseret rock med et kæmpe strejf af weirdness. Teksten til my heads in Mississippi og især den ultra mærkværdige Heaven, Hell or Houston er bare et par eksempler på deres mærkværdigheder.

Den er forøvrigt anmeldt i nyeste af bladet Classic Rock, hvor den får 9/10

Appropos ZZ Top har jeg læst at selveste Rick Rubin skal producere ZZ Tops næste studiealbum

I even like the chicken... if the sauce is not too blue...

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Lige en opdatering på ZZ Top.... Og et nyt bundniveau for såkaldt journalistisk på TV2s hjemmeside. Her lagde jeg mærke til en overskrift, der hed "American Idols band vil tilbage". Da jeg læste nyheden viste det sig, at det drejede sig om ZZ Top.

Er det, at de var med i et afsnit af American Idols nu virkelig det, de er mest kendt for hos det lidt yngere publikum og ikke den geniale musik og fabelagtige image, de har langt for dagen i snart 40 år ?? Hvis førstnævnte står det sgu godt nok ikke for godt til med musikkulturen....

http://vip.tv2.dk/article.php/id-12862490.html

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hej !

Kan huske at trommeslageren blev kaldt "mr.beard" ........den eneste uden skæg

Bond

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes