Forfatter |
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker film der drejer sig om overnaturlige mysterier og vil derfor spørge filmelskerne herinde på hifi4all om deres favoritter eller andre film, der er værd at se. Det skal nævnes at jeg ikke bryder mig om voldelige film, meget uhyggelige film hvor man får et chock hvert 2. sekund osv - men en spændende film med et godt mysterium, meget gerne med spøgelser og andet, uden at det er for overdrevet.
Et eksempel på en god film af den type er The Changeling fra 1980 (eller var det 1979?) Selv om der er elendige effekter, så er den fantastisk spændende hele vejen igennem. Den var heller ikke vildt uhyggelig og det overnaturlige var holdt på et "realistisk" plan hvis man kan sige det sådan (imodsætning til mange af Stephen King's historier, f.eks.).
Film som også er rigtig gode, men noget mere specielle og endnu mere urealistiske (efter min mening) er sådan noget som The Ring (1 og 2), Rose Red, 1408 (de to sidste af Stephen King).
Dark Water er OK, men jeg ser den ikke som noget særligt. Så er der de to klassikere "Den Sjette Sans" og "The Others" - virkelig gode film, men jeg synes de er lidt for uhyggelige - jeg foretrækker mindre uhygge og mere "mysterie-spænding" i stedet.
Jeg håber at I fået en ide om hvad jeg søger - det ville være rigtig dejligt med nogle gode forslag.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det altså ikke nu man skal nævne Beetlejuice? Ultimativ spøgelsesfilm, men det er jo en komedie
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Carpenters The Fog! Glem det elendige remake der kom for et par år siden... Peter Jacksons The Frighteners er osse mega fed - på den sjove måde..!
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv... jeg har lige købt The Fog i remake-udgaven til 70 kr. - men jeg har ikke set den endnu. Er den lige til skralderen? For så vil jeg da købe den gamle udgave
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Thing er iøvrigt en kongefilm, nu Carpenter blev nævnt...
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
CASPER det venlige spøgelse 
The haunting
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da nogle udemærkede forslag, det meste i hvert fald, men der må da være en eller flere herinde der kender en god stak "must have" film i den genre?  __________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
- El Espinazo del diablo - Eller "The Devil's Backbone" af Guillermo de Toro
- The Skeleton Key
- The Machinist
- The Blair Witch Project
- Don't Look Now - "Rødt Chock" på dansk
Når du nu ikke brød dig så meget om Dark Water, er jeg nødt til at spørge om du har set den originale japanske version eller den USA'nske remake?
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den amerikanske udgave jeg har set... jeg er ikke i tvivl om at den japanske er bedre... men jeg foretrækker engelsk tale osv, så jeg tror det må vente lidt med den japanske - men den skal da ses på et tidspunkt  Det er sjovt du nævner "The Skeleton Key" for den har jeg lige bestilt her den anden dag - den glæder jeg mig til at se - det så i hvert fald spændende ud, det der stod om den. Jeg må lige tjekke de to andre ud - tak for forslagene
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kom der lige et par stykker mere på. Se ovenfor.
|
Til top |
|
|
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poltergeist!!
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
Jeg elsker film der drejer sig om overnaturlige mysterier og vil derfor spørge filmelskerne herinde på hifi4all om deres favoritter eller andre film, der er værd at se. Det skal nævnes at jeg ikke bryder mig om voldelige film, meget uhyggelige film hvor man får et chock hvert 2. sekund osv - men en spændende film med et godt mysterium, meget gerne med spøgelser og andet, uden at det er for overdrevet.
Et eksempel på en god film af den type er The Changeling fra 1980 (eller var det 1979?) Selv om der er elendige effekter, så er den fantastisk spændende hele vejen igennem. Den var heller ikke vildt uhyggelig og det overnaturlige var holdt på et "realistisk" plan hvis man kan sige det sådan (imodsætning til mange af Stephen King's historier, f.eks.).
Film som også er rigtig gode, men noget mere specielle og endnu mere urealistiske (efter min mening) er sådan noget som The Ring (1 og 2), Rose Red, 1408 (de to sidste af Stephen King).
Dark Water er OK, men jeg ser den ikke som noget særligt. Så er der de to klassikere "Den Sjette Sans" og "The Others" - virkelig gode film, men jeg synes de er lidt for uhyggelige - jeg foretrækker mindre uhygge og mere "mysterie-spænding" i stedet.
Jeg håber at I fået en ide om hvad jeg søger - det ville være rigtig dejligt med nogle gode forslag.
|
|
|
Hej
Body Snatchers tror jeg den hedder i den gamle udgave med Donald Sutherland. Rødt Chok (DK) er virkelig en klassiker! Roman Polanski Rosemary's Baby og ikke mindst Locataire, Le (Lejeren på DK tror jeg). Så er der et par italienske instruktører, kan ikke huske hvem der er hvem, men du kan evt tjekke det ud i den lille videokiosk på nørrebro, der næsten har alt og ved alt - måske Dario Argento og Rugerro Deodato. Stephen Kings IT synes jeg er fantastisk, hvis man klipper de sidste 10 minutter ud, det holder bare ikke. Aliens. Vampyrfilm, der er bl.a. en lille undergrundsfilm i genren ala roadmovie med Lance Henriksen. Polanski's er også en klassiker. Lost Highway og ikke mindst Twin Peaks med Lynch er klasikkere, men ved ikke om det er noget for dig.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pvh1987 Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Others har jeg set - den er rigtig god, men den er næsten for uhyggelig til "hverdagsbrug"  Så spændende gyserfilm med spøgelser, ånder og den slags skumle, uforklarlige ting - det er det, jeg leder efter - helst nogen der ikke er helt så "stille" og uhyggelige som The Others og The Sixth Sense. Ikke at jeg tror på spøgelser eller noget (hvis der er nogen der kan overbevise mig, så værsgo  ) men vampyrer og aliens er simpelthen for langt ude til mig. Men derfor kan det sikkert være sjovt at se alligevel - det er vel smag og behag. __________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige set "the invasion". Ny film, men den holder ok. mere spændende end uhyggelig. Manuskriptet er baseret på invasion of the body snatchers.
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
pvh1987 skrev:
Øv... jeg har lige købt The Fog i remake-udgaven til 70 kr. - men jeg har ikke set den endnu. Er den lige til skralderen? For så vil jeg da købe den gamle udgave |
|
|
Tja jeg ville ikke have den til at stå i min samling... 
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carnival of Souls (1962) The Innocents (1961) In the Mouth of Madness (1995) - John Carpenter Og lidt fra det okkulte hjørne: The Omen (1976) The Exorcist (1973) Ringu (1998) - Hideo Nakata Og så min personlige favorit over dem alle - The Shining (1980)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 12 August 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|