Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Musik i surround med ps3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Godaften,

Hvordan kan jeg komme til at høre musik i surround fra min ps3? Normale CD'er er kun i stereo på PS3'en og det kan ændres. Hvilket format kører surround, men hvor der ikke er billede? SACD er ikke understøttet på PS3 40 GB, men det er vist alligevel heller ikke surround.

Er der nogle musik-blu-ray's e.l., som I kan anbefale?
Til top Vis Simsalabim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simsalabim

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Der er flere mulige svar på en del af dine spørgsmål.

Først og fremmest: For i det hele taget at få andet end stereo ud af din ps3 skal du enten have et optisk digitalkabel over til din surroundforstærker, eller HDMI hvis din forstærker understøtter det.

Musik i surround kan findes i mange formater - bl.a. rene lydskiver, som f.eks. SACD som du selv nævner eller DVD-audio. Disse formater understøtter lyd i surround, men det er ikke en selvfølge at det er det, der findes også SACD skiver i stereo. Mange DVD-audio skiver har også Dolby Digital eller DTS lyd. DVD audio er dog ikke understøttet af ps3.

Så er der CD skiver, hvor lyden ligger i 5.1 DTS i stedet for stereo, her kan bl.a. nævnes flere af Stings plader, men også f.eks. On Air af Alan Parsons og et par af Steely Dans plader, såvidt jeg husker.

Så findes der et hav af musik DVD'er hvor lyden er i surround, enten Dolby Digital eller DTS 5.1., og endelig som du selv er inde på - blu-ray. Her må du prøve at google hvad der er, eller søge på f.eks. axelmusic.com

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej RogueAgent,

Tak for svaret.

Jeg har et HDMI-kabel fra min Onkyo 605 til min PS3, så hardwaremæssigt er det ikke noget problemt. Det er mere mediet, som jeg spørger til. Men det svarer du jo også på :-)

SACD er ikke understøttet og åbenbart heller ikke DVD-audio ifølge dig.

Så er der CD-skriver, hvor lyden ligger i 5.1 DTS, musik dvd'er og blu-rays tilbage... Jeg var egentlig mest interesseret i "rene lydskriver", så det efterlader kun normale CD-skiver med lyd i 5.1 tilbage.

Er der nogen, der ved om der er en liste med CD'er med lyd i 5.1?

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke vælge 5 kanal stereo på din receiver ? Det er ikke surround, men så har du da lyd i alle højtalere.
Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Haapanen... nix :-/ Det kan jeg, når jeg får lyd fra en cd e.l. Så kan jeg bare sætte den til stereo i alle 5 kanaler. Men fra PS3 sender den vist nærmest 5.1, men bruger kun 2.1. Og man kan ikke sætte "5.1-indhold" til at køre stereo i alle højttalere... Det er vist lidt kringlet...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes