Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: The Red Baron - sprog? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Første gang jeg så The Red Baron (Der Rote Baron, 2008) var det som leje, og den havde vist kun engelsk tale. Så vidt jeg har læst fås den også med tysk tale, men det er så som sync'et version, eftersom skuespillerne indspillede den på engelsk.

Men jeg vil også gerne se den med tysk tale, så da jeg så den i Stereo Studio Aalborg, og der på bagsiden stod "Sprog Engelsk/Tysk/Fransk" købte jeg den. Stor var min skuffelse så da jeg fandt ud af at der stadig kun er engelsk tale på den i form af DD og DTS, altså 2 lydspor. Og det kan ikke betyde at det er undertitlerne der er på de 3 sprog, for her er oplyst "Tekst Dansk", og der er heller ikke flere.

Så tænkte jeg at det måske havde noget med blu-ray (både den lejede og min egen er blu-ray) at gøre, så jeg satte language i min Sony BDP-S300 til at være German - men det hjalp selvfølgelig heller ikke.

Er jeg blevet snydt af distributionsselskabet (vist nok Niama-Film)? Eller har jeg totalt misforstået hvad "Sprog" skal dække over?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Som du beskriver oplysningen fra boksen, så skulle det vidst være ganske klart at der burde være tale om lydsprog. Ganske god film, troede det var en low budget b-film før jeg fik den set.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Som du beskriver oplysningen fra boksen, så skulle det vidst være ganske klart at der burde være tale om lydsprog. Ganske god film, troede det var en low budget b-film før jeg fik den set.

Den overraskede også mig. Jeg lejede den primært for at se om der var gode luftscener i - og det er der  Umiddelbart er der ikke noget b-film over den, bortset fra at den ikke er pakket med stjerner.

Hmm... Må lige se om jeg kan støve nogle kontaktoplysninger op på distributøren - men det plejer jo at være ganske umuligt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

info@niama-film.com, e-mailen var bagpå coveret af filmen sammen med tlf nr. og adresse. Kan se jeg har de samme oplysninger ang. sprog på min, dog ikke noget jeg har bidt mærke i.

At en film ikke er pakket med stjerner kan være en ren befrielse, det bliver ofte lidt mere jordnær performance - hvilket virker meget bedre i film som denne.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes