Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Fleetwood Mac til Parken!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1180413.ece

Det lyder lidt vildt at nogen har hentet Fleetwood Mac til Parken!

Jeg er vild med deres Rumours og Tusk (1977 og 1979)

Men kan de sælge nok billetter til Parken i vore dage?

PS. Ved ikke hvor mange billetter som er til salg.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hvem ska de møde...FCK ?????

Tror ikke de kan sælge,men ok,det

er da et forsøg værd.

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Se nedenstående link til JP

http://kpn.dk/popmusik/article1721785.ece

Der vil blive udsolgt stort set omgående, da Fleetwood Mac er et rigtigt stort band. Eagles kunne sælge ca 3/4 af billetterne i Århus, og de er slet ikke på samme niveau som Fleetwood Mac, der vel er lige under de aller største som Springsteen, Rolling Stones, U2 og McCartney.

Gad vide om de vil spille nogle af de gamle bluesnumre, for det er næsten de bedste.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Se også Allmusic.com

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=FLEE TWOOD|MAC&sql=11:gifuxqe5ldje~T2

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Vendepunktet for Fleetwood Mac kom i 1974, hvor de slog sig ned i Californien og indlemmede Lindsey Buckingham og Stevie Nicks i gruppen. Den indbyrdes kemi omkring sangskrivning og sound resulterede i ’Rumours’ fra 1977, der flere gange er blevet kaldt et af verdens bedste albums. Pladens hits som "Go Your Own Way", "Dreams", "Don't Stop" og "You Make Loving Fun". ’Rumours’ indkasserede et utal af musikpriser det år.

’Rumours’ har til dato solgt 25 millioner eksemplarer, og alt i alt står Fleetwood Mac på verdensplan for et pladesalg på mere end 100 millioner.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Fleetwood Mac - Rumours fra 1977 Et fantastisk album. Over 30 uger nr. 1 i USA. Skulle være det mest solgte album indtil Thriller kom.

Amazon.co.uk Review
With the pop sense of Lindsey Buckingham and Stevie Nicks now leading the band, Fleetwood Mac moved completely away from blues and created this homage to love, Southern California-style. Each songwriter makes his or her presence known: Nicks for her dreamy, mystical reveries ("Dreams", "Gold Dust Woman:); Christine McVie for her ultra-catchy slogans ("Don't Stop"); and Buckingham for his deceptively simple pop songs ("Second Hand News", "Go Your Own Way"). "The Chain", written collectively, is the Mac at their most dramatic. But it's the ensemble playing, the elastic rhythms and lush harmonies that transform the material into classic fare. --Rob O'Connor

Description
This second album with Stevie Nicks and Lindsey Buckingham is Fleetwood Mac's defining moment. Leaving the original blues outfit led by Peter Green seeming like a different band completely. The new soft rock direction was a huge hit and the singles 'Go Your Own Way', 'Dreams' and 'Don't Stop' propelled 'Rumours' to sales of over 17,000,000.

-----

Rumours is a worldwide best selling rock and roll album released by Fleetwood Mac in 1977. It was the second album recorded with this lineup, following the successful self-titled Fleetwood Mac album. In December 1976, prior to the release of the album, Reprise released the single "Go Your Own Way". As of 2007 the album has sold more than 30 million copies, and is the 13th on the list of best-selling albums of all time.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Fleetwood Macs mange gamle blues numre skal bestemt ikke undervurderes. Jeg må se at få skaffet en billet.

Jeg kan se du reklamerer for Rod Stewart og han ville da også være værd at høre live. Jeg sad lige og hørte dobbeltalbummet The best of rod Stewart fra 1972 og der er rigtig mange gode numre på det album. Et andet dobbelt album: The rod Stewart double album - An old raincoat & Gasolin alley er også fin.Det gamle Rod er bedre end rygtet siger, det er faktisk af høj klasse.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Gad vide om de vil spille nogle af de gamle bluesnumre, for det er næsten de bedste.

Næsten!?!? Festen stoppede pr. omgående, da Peter Green fik fis i potten af for mange medikamenter - dybt tragisk, eftersom han er en af de bedste guitarister, der nogensinde har sat plektrum til streng. Efter han pakkede sine sydfrugter, var Fleetwood Mac KUN af navn og aldrig af gavn.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Hermann. skrev:

Næsten!?!? Festen stoppede pr. omgående, da Peter Green fik fis i potten af for mange medikamenter - dybt tragisk, eftersom han er en af de bedste guitarister, der nogensinde har sat plektrum til streng. Efter han pakkede sine sydfrugter, var Fleetwood Mac KUN af navn og aldrig af gavn.

Jeg er ikke enig. Fleetwood Mac I (altså blues) var et udmærket blues band. Men et blandt mange den gang.

Efter Peter Green "sejlede" Fleetwood Mac stille rundt, og var vel nærmest ved at dø. Men da de så fik overtalt (den gang) kærste parret Lindsey Buckingham og Stevie Nicks til at være med skete der noget. Og Fleetwood Mac II har (bortset fra navnet og 2 medlemmer) ikke noget at gøre med det oprindelig Fleetwood Mac.

Allerede den første plade fra 1975 "Fleetwood Mac" blev en succes. Solgte vist nok den gang 4 millioner eks. Men efter følgeren fra 1977 "Rumours" er et af de bedste pop album overhovedet. Over 30 uger nr 1!!! i USA. Solgte den gang 14 millioner eks. (i dag over 20 millioner)

Efterfølgeren "Tusk" fra 1979 var et dob. album. Det solgte den gang "kun" 2 millioner eks. (har vist rundet 8 millioner i dag) Det er noget mere ekspermiterende, men stadigvæk pop. Et kanon album med en rigtig god lyd. Måske det stod i skyggen af et andet fedt dob. album fra samme år. Nemlig The Wall.

Som alt andet, blev Fleetwood Mac også lidt udvandet i 80'erne. "Mirage" fra 1982 var et godt gedingt pop album. Det samme kan man sige om "Tango In The Night" fra 1987. (deres største succes siden "Rumours") Men ingen af dem kan måle sig med de omtalte højde punkter fra 70'erne.

Lindsey Buckingham forlader så gruppen. (de lavede faktisk kun Tango In The Night for at hjælpe Mick FLeetwood som var gået fallit!) Gruppen laver efterfølgende et par plader med 2 nye guitarister. Der er ikke noget at hente der.

I 1997 kommer de sammen igen med MTV koncert på albummet "The Dance" Deres største hits live, og nogle nye numre. Også på DVD. (kan stærkt anbefaldes)

Så efter endnu en pause udsender de "Say You Will" i 2003. Dog uden keyboard spilleren C.McVie. Som ikke gider mere. Tiden er anden, og succesen kan selvfølgelig ikke måles med den i 70'erne. Men jeg mener bestemt den opnår platin i USA. I min smag er det også deres bedste album siden "Tusk" i 1979. Den fik også fortjent gode anmeldelser. Blev fulgt op af en turne.

Nu er de så på turne igen. Desværre uden nogen ny plade. Hørt et rygte om de vil gå i studiet efter turneen. Men Lindsey Buckingham har lavet 2 spændende solo plader siden sidste Mac album. Forøvrigt er han også en rigtig god guitarist. Tjek hans og Macs DVD'er.

Generelt er jeg ikke til POP, hvad det så end er. Men Fleetwood Mac synes jeg er kanon. Jeg kalder verdens bedste pop gruppe.

Fleetwood Mac, 1975 ****

Rumours, 1977 ******

Tusk, 1979 ******  (dob. lp, enkelt cd)

Live, 1980 ***** (dob. album)

Mirage, 1982 ****

Tango In The Night, 1987 ****

The Dance, 1997 *****

Say You Will, 2003 *****

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Kanon, det gad jeg sku godt med til

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Fleetwood Macs mange gamle blues numre skal bestemt ikke undervurderes. Jeg må se at få skaffet en billet.

Jeg kan se du reklamerer for Rod Stewart og han ville da også være værd at høre live. Jeg sad lige og hørte dobbeltalbummet The best of rod Stewart fra 1972 og der er rigtig mange gode numre på det album. Et andet dobbelt album: The rod Stewart double album - An old raincoat & Gasolin alley er også fin.Det gamle Rod er bedre end rygtet siger, det er faktisk af høj klasse.

Hej Hermann

Det glæder mig der er én som forstår at værdsætte det gode gamle Rod. Den opsamling du snakker om, er det "Sing It Again Rod"? Den er fra 1973. Hans første opsamlings album.

Det dob. album du nævner, er vist nok lidt sjældent. De 2 første Rod album, The Rod Stewart Album (i Europa An Old Raincoat Won't Ever Let You Down) 1969 og Gasoline Alley 1970 er fra før hans kommercielle gennembrud. De blev genudgivet i et dob. album efter hans gennembrud.

Hans 3 album, "Every Picture Tells A Story" (1971, mit avatar) er hans bedste album, og blev hans kommercielle gennembrud. Nr. 1 både USA og England. Og singlen derfra, Maggie May, blev nr. 1 på single hitlisten USA og England. Alle 4 første pladser samtidig! - Det var første gang det skete, og er kun sket få gange siden.

Det 4 album, "Never A Dull Moment" fra 1972 er også kanon. (Nr. 1 i UK og nr. 2 i USA)

I 1974 udsender han det sidste album i den stil, "Smiler" Det når dog ikke standarden for de 4 første. Men hans album i den periode er meget langt fra det, der senere gjorde ham til mega stjerne i den brede befolkning. Og en skam så få kender det i dag.

Rod spillede forøvrigt i Danmark sidste år. I næste måned er jeg til koncert med ham lidt syd for grænsen.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Lige meget hvordan man vender og drejer det, så kører Fleetwood Mac også lige "pensions-runden" ligesom Police,Eagles,Status ,Rod Stewart,Slade,Queen osv. Ikke at der er noget galt i det som sådan. Men hele denne pensionistmafia fra 70´erne har jo reelt ikke udgivet et eneste relevant album i 10-20 år . .  Af samme grund bliver deres optræden i mine øjne - uanset hvor prof den måtte være - mere en slags nostalgi event/galla end en egentlig koncertd/live optræden  . . .

Men jeg er enig med Soulman i,at "Rumours" og "Tusk" sammen med "A Night at the Opera", "Hotel California" og "The Wall" var nogle af datidens mest holdbare popalbums.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

@ DKsoulman

jeg kan også stille mig lidt skeptisk til, om de vil kunne "fylde" parken i 2009 - trods fine anmeldelser af de amerikanske koncerter.

til gengæld hører jeg til den lejr, der ikke er så ganske vanvittigt imponeret af deres tidlige bluesalbums - men vurderer specielt stevie nicks' og lindsey buckinghams' indtræden som fuldstændig essentiel for, at fm kom ud af et kreativt dødvande.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

winding skrev:

@ DKsoulman

jeg kan også stille mig lidt skeptisk til, om de vil kunne "fylde" parken i 2009 - trods fine anmeldelser af de amerikanske koncerter.

til gengæld hører jeg til den lejr, der ikke er så ganske vanvittigt imponeret af deres tidlige bluesalbums - men vurderer specielt stevie nicks' og lindsey buckinghams' indtræden som fuldstændig essentiel for, at fm kom ud af et kreativt dødvande.

Jeg er enig med dig. Mig bekendt har de aldrig givet koncert i Danmark som det Fleetwood Mac de er i dag. (altså med Lindsey og Stevie Nicks)

Jeg er da heller ikke sikker på jeg selv tager turen der over. Men jeg har da deres 2 live dvd'er.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

At sammenligne dem med U2 (hvor 400.000 forsøgte at

få billet til Parken))......arhhh...come on!!!

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Hermann. skrev:

Hej Hermann

Det glæder mig der er én som forstår at værdsætte det gode gamle Rod. Den opsamling du snakker om, er det "Sing It Again Rod"? Den er fra 1973. Hans første opsamlings album.

Det dob. album du nævner, er vist nok lidt sjældent. De 2 første Rod album, The Rod Stewart Album (i Europa An Old Raincoat Won't Ever Let You Down) 1969 og Gasoline Alley 1970 er fra før hans kommercielle gennembrud. De blev genudgivet i et dob. album efter hans gennembrud.

Hans 3 album, "Every Picture Tells A Story" (1971, mit avatar) er hans bedste album, og blev hans kommercielle gennembrud. Nr. 1 både USA og England. Og singlen derfra, Maggie May, blev nr. 1 på single hitlisten USA og England. Alle 4 første pladser samtidig! - Det var første gang det skete, og er kun sket få gange siden.

Det 4 album, "Never A Dull Moment" fra 1972 er også kanon. (Nr. 1 i UK og nr. 2 i USA)

I 1974 udsender han det sidste album i den stil, "Smiler" Det når dog ikke standarden for de 4 første. Men hans album i den periode er meget langt fra det, der senere gjorde ham til mega stjerne i den brede befolkning. Og en skam så få kender det i dag.

Rod spillede forøvrigt i Danmark sidste år. I næste måned er jeg til koncert med ham lidt syd for grænsen.

Det første album jeg omtaler er dette

Og det er godt nok fra 76. Det er en dobbelt LP og enkelt CD (Mercury SRM-2-7507)

Det andet kan jeg ikke finde andet steds men den ser ud som denne

Men istedet for album står der double album med tilføjelsen An old raincoat & Gasoline alley under

Mercury 6641-102

Indholdet er identisk med The rod stevart album og Gasolin Alley, man har åbentbart samlet hans 2 første albums i en dobbeltudgivelse.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

At sammenligne med U2 er muligvis i overkanten, men på den anden side har U2's to suverent bedste albums The unforgettable fire og The Joshua Tree også en del år på bagen. U2 ville også have svært med at fylde parken hvis de ikke havde udgivet disse to der er i fuldstændig særklasse for deres albums. De album U2 har udgivet siden år 2000 er middelmådige tomgangsplader som ingen havde købt hvis der ikke stod U2 på dem. Jeg har dem alle men hører dem aldrig. Men jeg giver altså ikke længere mere end 50 kr for en U2 CD og de er ikke svære at finde til den pris. Det er lidt ligesom Springsteen, der også lever på The River og Born in the USA endnu. Uden dog på nogen måde at sammenligne U2 med Springsteen for han er blandt dem der stadig er på toppen, det er U2 ikke mere.

Personligt ville jeg til enhver tid vælge koncert Fleetwood Mac frem for U2, men Springsteen frem for både Fleetwood mac og U2 samt næsten enhver anden. Her kan kun Neil Young konkurrere.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
lexus skrev:

At sammenligne med U2 er muligvis i overkanten, men på den anden side har U2's to suverent bedste albums The unforgettable fire og The Joshua Tree også en del år på bagen. U2 ville også have svært med at fylde parken hvis de ikke havde udgivet disse to der er i fuldstændig særklasse for deres albums. De album U2 har udgivet siden år 2000 er middelmådige tomgangsplader som ingen havde købt hvis der ikke stod U2 på dem. Jeg har dem alle men hører dem aldrig. Men jeg giver altså ikke længere mere end 50 kr for en U2 CD og de er ikke svære at finde til den pris. Det er lidt ligesom Springsteen, der også lever på The River og Born in the USA endnu. Uden dog på nogen måde at sammenligne U2 med Springsteen for han er blandt dem der stadig er på toppen, det er U2 ikke mere.

Fleetwood Mac er et retræteband, som var både død og borte. U2 og Springsteen har en helt anden nutidig beretigelse uanset  hvornår du så synes at de peakede mht plade succes. Personligt ville jeg da være ked af en verden uden numre som feks "One" og "Beautifull Day" osv .

Jeg tror nu godt at Fleetwood Mac kan udsælge . Og alt andet lige, er det sgu også bedre at girafferne selv performer deres sange, end alle mulige kopibands . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

U2, er det ikke det garage band fra Ireland som har en politiker som sanger. Ok, sanger er vel så meget sagt. Sikkert derfor han gør meget ud af det politiske.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Ok,jeg er til U2,og ved da godt at smag og behag

er forskellige.... de melder altså stadig udsolgt til

U2 på få minutter i alle de byer de besøger...så lidt må

de da kunne.......

Men ok,lad os se hvor mange minutter der går,før de melder

udsolgt i Parken.

P.S.  Nej,forsvarer ikke U2 mere i denne tråd....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes