Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rammstein (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/article1239257.ece

Hmmm, er det kun mig der ikke helt forstår ekstra bladets anmeldese af Rammstein's nye album?

Jeg har i lang tid, som så mange andre, set frem til Rammstein skulle komme med noget nyt. Synes de laver noget rigtig godt tung rock, der går lige i mellemgulvet. Endelig, i fredags, kom det så - det længe ventede Liebe ist für alle da album. Og det holder... Den fede Rammstein lyd er der stadig, den kan ingen tage fra dem. Jeg har det tit sådan med nye plader, at de lige skal lyttes igennem et par gange eller tre, før man kommer til at synes om dem. Men synes at dette album går lige ind. Om det er forventningens glæde ved jeg ikke, men i hvert fald er jeg en glad mand...

Håber ikke jeg er ene om dette..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Steffen fra BT er ikke enig med dig 
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Den plade har fået meget blandede anmeldelser. Personligt syntes jeg det er et rigtig dejligt album. Eb og bt var ikke så glade, jp kunne vidst rigtig godt lide det og tjah sådan er det altid.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Anmeldelser kan man åbenbart ikke rigtigt bruge til så meget....

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

har man sku aldrig kunnet synes altid man ser anmeldere med total omvendte meninger, så jeg lader nærmest altid være med at læse anmeldelser og bare køber cd'en og så må man jo bare håbe på det bedste.... men den måder ender os med en del skuffelser, og mange brugte penge+ en masse l**te cd'er 
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er så på linje med de fleste anmeldere.

Pladen er ikke noget at råbe hurra for, den mangler gnisten. De prøver at genskabe hvordan de lød på deres to første plader, og der er med rimelighed lykkedes i hvert fald i produktionen.

Jeg er af den opfattelse af numrene ikke er sammenhængende. På hvert nummer er det som om der er et eller andet der ikke passe sammen med resten, for eksempel på singlen 'Pussy' passer keyboard melodien ikke ind i resten af sangen, nogle gange er det trommerne og andre gange passer vokal linen ikke sammen med resten. Det kan selvfølgelig være at det er lavet med vilje og jeg bare ikke forstår det.

Jeg tror at det har været en svær fødsel for dette album og de har villet det for meget hvilket betyder at de har forceret tilblivelsen af sangene da de har manglet inspiration. Derudaf er der kommet uhomogene og ufærdige sange der ikke burde have været udgivet (endnu). det kan selvfølgelig også være at de er løbet tør for "krudt".

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg er tilbøjelig til at give anmelderne ret i deres synspunkter. Den røde tråd mangler på "Liebe.."

Rammstein's bedste udgivelse til dato, er i min bog Reise Reise, der ud over velproduceret rock indeholder nogle rigtig gode tekster, med en meget tydelig sammenhæng mellem numrene (den røde tråd).

Sehnsucht er musikalsk set deres bedste udgivelse, men savner til gengæld lidt på det tekst-mæssige.

Rosenrot var resultatet af et overskud af færdigindspillede numre efter Reise Reise, og har helt klart den røde tråd med fra Reise Reise, omend niveauet for teksterne falder lidt. Slægtskabet med Reise Reise ses faktisk på coveret, hvor de to streger går igen på Rosenrot

Mutter har sine højdepunkter, men savner fuldstændig den røde tråd. Det er her omkring jeg vil placere "Liebe.."

Herzeleid står i min samling, men jeg hører den aldrig. Her er forvirringen total, og viser med tydelighed et band der skal finde sin plads.

Live pladerne vil jeg slet ikke komme ind på. Rammstein "live" skal ses til en rigtig koncert. Totaloplevelsen går tabt på en plade. Ses vi i Forum d.15/12?

Ovenstående kan læses som en slags "hitliste" over Rammstein's udgivelser, som jeg ser det.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

nAlen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er heldigvis så dejligt forskellig :)

Jeg er nok en af dem (de få åbenbart), der er ret glad for det nye album, idet jeg synes det trækker dem ganske pænt retur til deres storhedstid, som (efter min mening) lå fra herzeleid, henover sehnsucht og så blev afsluttet med Mutter...

Reise Reise som mange andre ser som noget af det ypperste er jeg ikke voldsomt imponeret over, og ligeledes med det efterfølgende op til det nyeste. Naturligvis er der enkeltstående numre på alle skiverne jeg kan li, men generelt synes jeg helheden har manglet på de nyere.

Derudover kan Live Aus Berlin KLART anbefales, men må aldrig nogensinde stilles over at opleve det live i egen person.. Hvis i har billetter til forum så hold for guds skyld fast i dem og glæd jer.. Det er altså en oplevelse :)
Til top Vis nAlen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nAlen

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

jeg er så en af de uheldige der ikke nåede at få en billet - snøft.... så kan jeg i stedet sidde derhjemme og nyde deres nye album!

nu har jeg kun haft mulighed for at høre deres nye album en enkelt gang. (havde en lyttesession med en kammerat) og jeg sys klart at det nye
album rykker. musikken er blevet en anelse mere kompliseret end mange af deres forrige albums. dette kan vel nok for nogen, og især set i
forhold til de tidligere albums, virke en anelse som om de prøver på for meget.

jeg sys personligt det er super fedt, og albummet for en brutalitet som jeg sys de sidste nye album har manglet lidt....

dog mht den røde tråd, vil jeg på baggrund af min korte lyttesession, forsvare at der faktisk er en rød tråd igennem albummet. numrene dækker
over forskellige måder man oplever kærlighed på. dog nok mest i den forkerte ende af skalaen , der er selvfølgelig afstikkere

det er så bare mit bud. håber selv at jeg får besøg af postmand per her meget snart

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Der er godtnok mange delte meninger om albummet må man jo sige.

Jeg er desværre heller ikke en af de heldige der skal til forum til december, men håber at komme afsted en anden god gang.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Det nye album vinder - i længden. Det skal høres en del gange, og hver gang bliver man mere og mere glad for numrene.

Fejlen ved anmeldelserne har nok været at de ikke har haft det længe nok til at høre det igennem nok gange, jeg kunne øjblikkeligt lide Haifish, mens det har taget 10 gennemlytninger inden at jeg virkeligt brød mig om Wiener Blut.

rent tekstmæssigt synes jeg ikke der mangler noget, det handler nok lidt om hvor meget/lidt klarhed man kan lide i teksten.

Et enkelt nummer springer dog i øjnene, Pussy, jeg bryder mig egentlig ikke om teksten (nok fordi at den mest er på engelsk) men selve musikken synes jeg utroligt godt om, mens det kun er strofen "Mercedes-Benz und Autobahn" jeg bryder mig om i sangen rent tekstmæssigt.

Og ja, Rammsteins total teater skal opleves live, det er virkeligt gennemført.

jeg læste en anmeldelse der beskrev det nye album meget rammende: "der er ikke så meget nyt under solen, men det er måske ikke så skidt"

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes deres nyeste album er et af de bedste de har lavet, de har smidt lidt af militær rocken af sig uden det dog er blevet et tamt album. Pussy må være favoritten  

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Herzeleid,Sehnsucht og Mutter er 3 fantastiske plader efter min mening,men derefter gik det da ellers fuldstændig galt for de kære Rammstein.Har ikke hørt den nye skive endnu,men har da en rimelig god fornemmelse for hvor det bærer henad......ingen gnist/sjæl ,fantasiløst og blottet for idéer,ligesom Reise Reise og Rosenrot.

Det var bare lige et surt opstød fra mig af,he he........men jeg glæder mig da til at høre den

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:

Herzeleid,Sehnsucht og Mutter er 3 fantastiske plader efter min mening,men derefter gik det da ellers fuldstændig galt for de kære Rammstein.Har ikke hørt den nye skive endnu,men har da en rimelig god fornemmelse for hvor det bærer henad......ingen gnist/sjæl ,fantasiløst og blottet for idéer,ligesom Reise Reise og Rosenrot.

Det var bare lige et surt opstød fra mig af,he he........men jeg glæder mig da til at høre den

Tjah, reise og ikke mindst rosenrot er de to plader fra tyskern eder kommer mest sjældent på spillen, men herhjemme har Liebe indtil videre fået status i nærheden af mutter.

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 November 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke lytte til anmeldere - man skal lytte til musikken!

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være at man skulle gí den en lytter så.........kender i ikke det der med at der er nogle bands hvor man bare er nødt til at há alt hvad de udgiver ligemeget hvor dårligt bandet går hen og bliver?....nok fordi at de altid har haft en speciel plads i ens hjerte

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Her kan i høre albummet........hvis det var noget

http://listen.grooveshark.com/#/album/Liebe_Ist_F_r_Alle_Da_ Deluxe_Edition_/3523902

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nu blev albummet så "forbudt for børn" i deres hjemland 

Link

Tyskerne forstår sgu' det der med censur.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 10 November 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Nu blev albummet så "forbudt for børn" i deres hjemland 

Link

Tyskerne forstår sgu' det der med censur.

Ja, det er bare for meget

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en ny anmeldelse af "Liebe ist für alle da", denne gang fra engelske Hi-fi+ !!!

Og den får 9 ud af 10 på teknikken, og 8 ud af 10 på musikken.

Det er Alan Sircom der står bag anmeldelsen, og han er meget positiv over den nye udgivelse fra Rammstein. Han nævner også at pladen byder på god dynamik, uden spor af kompression. Noget som ikke altid er en selvfølge i disse kompressions-tider.

/Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes