Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Tom Petty & The Heartbreakers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Siden skifter navn til Tom Petty and the Heartbreakers så alt vedrørende dette band hører hjemme her på siden. 09-04-2010

Se meddelelse om nyt album side 2.

Tom Petty udkommer i begyndelsen af december med en 4 dobbelt live CD. Se nedenstående links.

http://www.cdwow.com/CD/PETTY-TOM-THE-HEARTBREAKERS-LIVE-ANT HOLOGY-4CD/dp/6380817#bc=b68f

http://tompetty.fanfire.com/cgi-bin/WebObjects/Store.woa/wa/ artist?sourceCode=PETWEB&categoryName=Featured+Items& ; ; ; ;artistName=Tom+Petty

4 CDer eller 7 lper, prisen er kun 130 kr fra CD wow, men den er 7 gange så dyr på LP.

Den er faktisk endnu længere end Springsteens 75 - 85, og tracklisten ser fin fin ud. Der er kun få numre jeg ikke kender, og alt væsentligt er med. Og TP er vel en af rockens helt store. Så den må absolut bestilles, for det må være årets rockudgivelse. 

Så prisen må siges at være meget rimelig. Se også de specielle udgaver med alskins tilbehør, men de er dyre.

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Sendt: 01 December 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Limited Edition

Hos Play
http://www.play.com/Music/CD/4-
/12614029/Live-Anthology/Product.html

Amazon
ie=UTF8&qid=1259673982&sr=8-1-fkmr0">http://www.amazon.co.uk /Petty-Heartbreakers-Live-Anthology-
Deluxe/dp/B002VVQ7TE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1259673982&sr=8- 1-fkmr0

især dette

Citér:

Blu-ray disc
All 62 tracks in both stereo and surround sound. This high resolution Blu-ray is an audio only disc with basic song navigation
and information displayed on the screen. The 96K 24-bit audio on the disc has 256 times more resolution than a CD providing
greater detail and reproducing the music's full dynamic range, from the softest to the loudest sounds.

lyder jo rigtig fedt
Til top Vis Jedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jedi

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det er da imponerende at CD wow tager mindre end det halve af Play. Og CD-wow leverer altid sine CDer.

play pris 35,49 € = ca 266,- hos CD wow 14,99 £ = 130 kr. Dertil kommer forsikring på 1 £ hos CD wow, men det er incl levering.

PETTY, TOM & THE HEARTBREAKERS - LIVE ANTHOLOGY 4CD

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt den hos CD wow. Jeg indrykker lige igen når jeg har modtaget den og hørt den. Men umiddelbart ser track listen forrygende ud.

Hvilke TP CDer hører i ellers mest. Jeg høre nok mest Damn the torpedoes, Full moon fever og soundtracket til She's the one. Egentlig er Full moon fever Traveling Wilburys vol. 2, da Traveling Wilburys to albums jo hedder vol. 1 og vol. 3. Flere af de øvrige Traveling W. medlemmer medvirker også på denne. Jeg synes normalt ikke om soundtracks, men dette er stemningsmættet og hyggeligt, og vel egentlig en helt almindelig udgivelse. Filmen er iøvrigt kedelig. Og så selvfølgelig Damn the torpedoes, men den kender i nok alle.

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

(rettet/slettet)

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Nu hvor der er en kasse på vej fandt jeg den her frem...

Playback

Det bliver spændende at høre om det nye omgang live materiale er godt Hermann.!
Jeg tror jeg skal have mig en limited

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jedi skrev:

...

især dette

Citér:

Blu-ray disc
All 62 tracks in both stereo and surround sound. This high resolution Blu-ray is an audio only disc with basic song navigation
and information displayed on the screen. The 96K 24-bit audio on the disc has 256 times more resolution than a CD providing
greater detail and reproducing the music's full dynamic range, from the softest to the loudest sounds.

lyder jo rigtig fedt

Det er vel ikke alle BD afspillere der kan afspille 96K 24-bit audio?

Kræver det en ekstern DAC eller hvordan?

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
Det er vel ikke alle BD afspillere der kan afspille 96K 24-bit audio?Kræver det en ekstern DAC eller hvordan?

Det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke det efterhånden er? Ellers må det jo stå i manualen til maskinen hvad den er i stand til.
Selv bruger jeg en ps3 med en ekstern DAC til mine bluray koncerter. Den låser mod 24/96 LPCM materiale, så den sender det
i alt fald ud sådan på SPDIF.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jedi skrev:
Nu hvor der er en kasse på vej fandt jeg den her frem...

Playback

Det bliver spændende at høre om det nye omgang live materiale er godt Hermann.!
Jeg tror jeg skal have mig en limited

Det er et fantastisk sæt, jeg overvejede det, men jeg har næsten alle TP CDer i forvejen så jeg sprang over. Jeg har lige hørt Damn the torpedoes for tredje gang på to dage, og hvor er den god den CD. Så jeg glæder mig til en tidlig julegave.

Se biografi og discografi hos allmusic.com

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=TOM| PETTY&sql=11:0ifexqr5ldhe~T0

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jedi skrev:
Mrhviid skrev:
Det er vel ikke alle BD afspillere der kan afspille 96K 24-bit audio?Kræver det en ekstern DAC eller hvordan?

Det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke det efterhånden er? Ellers må det jo stå i manualen til maskinen hvad den er i stand til.
Selv bruger jeg en ps3 med en ekstern DAC til mine bluray koncerter. Den låser mod 24/96 LPCM materiale, så den sender det

Hmmm... kiggede lige på nogle BD afspillere på nettet. De er faktisk lidt nærrige med informationen om Blue Ray som hifi-lydkilde.
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

Hmmm... kiggede lige på nogle BD afspillere på nettet. De er faktisk lidt nærrige med informationen om Blue Ray som hifi-lydkilde.

Jeg tror ikke du skal være så bekymret, bare sørg for at du køber skiver med LPCM, så tror jeg ikke du går galt i byen med de nuværende bluray maskiner. En ps3 koster 2200 bobs pt. + den opdaterer sig selv via nettet så du altid har den nyeste standard. Jeg er i alt fald godt tilfreds med min

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
Jedi skrev:
Mrhviid skrev:

Er det ikke et helt usædvanligt format. Jeg kan ikke afspille Blueray og jeg kender ingen der kan, og jeg har da absolut ingen planer i den retning. Men jeg er heller ikke interesseret i film, men musik. Vi må holde fast i CDen som musikformatet, det er den vi har været så godt tjent med i mere end 20 år. 

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det er et fantastisk sæt, jeg overvejede det, men jeg har næsten alle TP CDer i forvejen så jeg sprang over.

Ja det er klasse! Jeg købte det tilbage i 97 da jeg boede i Californien og havde "glemt" bagkataloget hjemme i Danmark

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Er det ikke et helt usædvanligt format. Jeg kan ikke afspille Blueray og jeg kender ingen der kan, og jeg har da absolut ingen planer i den retning. Men jeg er heller ikke interesseret i film, men musik. Vi må holde fast i CDen som musikformatet, det er den vi har været så godt tjent med i mere end 20 år. 

Det er sgu nok lidt uden for enme, men jeg vil sige at når du først har hørt 24/96 på et anlæg der kan yde det retfærdighed så er der ingen vej tilbage. Men ellers er jeg enig med dig i at holde fast i formaterne, vi smed jo heller ikke LP'erne ud da CD'en kom på markedet vel? ... vel?

Nu vi snakker formater så kan jeg ikke beslutte mig om det skal være LP'erne eller Limited udgaven, det er jo lidt nostalgisk med et tilbageblik gennem et gammelt medie. Omvendt så kan jeg læse mig til at LP'erne er skåret ud fra de remasterede 24/96 spor uha, hvor er vi så nu?

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

jedi skrev:

Men ellers er jeg enig med dig i at holde fast i formaterne, vi smed jo heller ikke LP'erne ud da CD'en kom på markedet vel? ... vel?

Jo det var faktisk lige det jeg gjorde, og det har jeg absolut ikke fortrudt. Jeg promoverede CDen på kollegiet i 80erne, og satsede fuldstændig på systemet dengang. Jeg havde ca 150 lper og solgte dem alle i 86 - 87. Så brugte jeg pengene til 30 - 40 CDer. Jeg har haft vinyl i flere omgange siden fordi jeg er lidt af en musiknørd og har handlet med vinyl til en helt række kunder de sidste 15 år. Som format er jeg komplet ligeglad med vinyl og jeg har faktisk lige igår solgt de næsten 800 lper jeg har i reolen for 3300,-. (Halvdelen af pladerne er frasorterede plader fra diverse pladesamlinger jeg har købt. Men resten er fine, men jeg har ikke haft en eneste af dem fra ny eller i mere end 3 år.) Så jeg er nok helt færdig med vinyl, og det er helt OK.

Derfor køber jeg selvfølgelig 4 CD udgaven.

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 06 December 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det "almindelige" standard set i en tysk pladeforretning, da jeg alligevel lige skulle have spenderet de sidste EURO, jeg havde på hånden.

Ikke overraskende er det helt fantastisk godt det her. Der er optagelser spredt over rigtigt mange år, men heldigvis er det mixet godt sammen, som man undgår de vildt irreterende fadinger mellem numrene, som man ser på alt for mange live albums, og irreterermig grænseløst, da det totalt ødelægger koncertstemningen.

Lydteknisk er der ikke noget at sætte fingrene på. Alt er godt optaget, på trods af, at der er op til 27 år mellem de enkelte optagelser.

Sætlisten er virkelig lækker. Dejligt mix mellem nyt og gammelt, kendteog mindre kendte numre, eget materiale og en række gode kendte og mindre kendte coverversioner. Det er lidt overraskende at numre som f.eks. you got lucky, you don't know how it feels, don't come around here no more, listen to her heart og you wreck me ikke er med, når der nu er så mange numre med (måske er de med på limited edition udgaven ?), men så findes de heldigvis på andre live DVD udgivelser med Tom Petty.

Der er sange fra de fleste Tom Petty udgivelser, dog kun jeg ikke se, at der er noget fra den efter min mening vildt undervurderede "Echo" plade fra 1999, der var Tom Pettys skilsmissealbum. Heldigvis er der jo en del sange fra dette gode album på High grass dogs DVDen, der også i den grad er et must, og jeg nok har set en million gange....

Det jeg også bemærker, når jeg lytter til CDerne er den store forskel på de to trommeslagere, der har været med i The heartbreakers, Stan Lynch og Steve Ferrone. Jeg synes bare, at the Heartbreakers kom til at lyde klart bedre, og mere rockende, da Steve Ferrone kom med. Han er vildt sej...

Ud over high grass dogs DVDen vil jeg også give mine varmeste anbefalinger til Running down a dream DVD sættet, der kom for et par år siden. Der er en fantastisk, 4 timers dokumentar om Tom Petty, der efter min mening sætter standarden for hvor god en musikdokumentar an være. Der ud over er der også hans "home coming" koncert i hans fødeby, Gainesville, Florida, der måske er den bedste koncert, jeg nogensinde har set. Det må godt nok have været fantastisk at overvære den live

Her til sidst vil også lige min vurdering af min top 3 af Tom Petty studieplader

Full moon fever

Wildflowers

Damn the torpedos

Selvfølgelig i vilkårlig rækkefølge.

Når jeg nu nævnte Echo som et af de mest undervurderede Tom Petty studiealbums, vil jeg for at komme væk fra den lidt overdrevne ros, man let kan komme med, når snakken drejer sig om Tom Petty, komme med de mest overvurderede Tom Petty plader.

The last DJ. Efter min mening det absolutte lavpunkt i en ellers flot karriere. Klart, jeg deler hans mening om musikindustrien, med stor streg under industri. Men det er jo ikke lige frem første gang, at Tom Petty har været ude efter den og sangene er bare slet ikke på niveau med, hvad han tidligere har præsteret.

Into the great wide open. Bestemt ikke nogen dårlig plade, men jeg synes bare her i Danmark, at den har fået alt for meget opmærksomhed i forhold til andre af hans plader, for eksempel Full moon fever, som også er produceret af Jeff Lynne. Efter min vurdering er der en række Tom Petty plader, der er klart federe end Into the great wide open, men de har her hjemme fløjet lidt under radaren....

Nu må det næste for Tom Petty da være at få lavet en ny plade, solo eller med the heartbreakers, og så komme på turne, hvor Europa meget gerne må være en del af planerne. Sammen med Rush er Tom Petty and the heartbreakers klart det band, jeg har mest mangler at se live.

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Tom Petty udkommer i begyndelsen af december med en 4 dobbelt live CD. Se nedenstående links.

http://www.cdwow.com/CD/PETTY-TOM-THE-HEARTBREAKERS-LIVE-ANT HOLOGY-4CD/dp/6380817#bc=b68f

http://tompetty.fanfire.com/cgi-bin/WebObjects/Store.woa/wa/ artist?sourceCode=PETWEB&categoryName=Featured+Items& ; ; ;artistName=Tom+Petty

4 CDer eller 7 lper, prisen er kun 130 kr fra CD wow, men den er 7 gange så dyr på LP.

Den er faktisk endnu længere end Springsteens 75 - 85, og tracklisten ser fin fin ud. Der er kun få numre jeg ikke kender, og alt væsentligt er med. Og TP er vel en af rockens helt store. Så den må absolut bestilles, for det må være årets rockudgivelse. 

Så prisen må siges at være meget rimelig. Se også de specielle udgaver med alskins tilbehør, men de er dyre.

Kan den downloades i 24/96 flac nogen steder????

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Man kan købe udgivelsen elektronisk her; og får den både i flac og mp3; men flac udgaven er jo nok desværre ikke 24/96.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Man kan købe udgivelsen elektronisk her; og får den både i flac og mp3; men flac udgaven er jo nok desværre ikke 24/96.

Den koster 120 i download, mens den kan købes hos CD wow for stort set det samme og så har man alle CDerne. Det må da være bedre.

CD wow har rykket udgivelsesdatoen til 8. dec, men prisen er stadig 15 £. eller knap 140 kr med forsikring og forsendelse.

Jeg kan se den er kommet i Stereo studio til 200 kr, og hos TP musikmarked til 240 kr, de har også download.

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

(rettet/slettet)

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum