Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: 1001 album du skal høre før du dør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010.  En af mine jule gaver var denne bog (samme størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,-  Der er sørme godt nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man har ejet hele livet.  Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.

læs og spil godt

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010.  En af mine jule gaver var denne bog (samme størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,-  Der er sørme godt nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man har ejet hele livet.  Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.

læs og spil godt

Kan kun give dig ret - herlig inspirerende læsning. Købte den allerede for at år siden.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Er bestilt, tak for tippetWink
Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
oink skrev:

Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010.  En af mine jule gaver var denne bog (samme
størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,-  Der er sørme godt
nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man
har ejet hele livet.  Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.

læs og spil godt

Kan kun give dig ret - herlig inspirerende læsning. Købte den allerede for at år siden.

Samme her. En glimrende bog med masser af gode skiver. Den findes vist også med 1001 film du skal se før du dør :-)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

læs og spil godt

Det er nemlig en fin og inspirerende bog. Jeg har både den oprindelige engelsk og den hernævnte danske version.

Med en blyant skriver jeg ud for de albums, jeg har, om jeg har dem på vinyl eller cd, om det f.eks. er (var) fruens og andre hyggelige og relevante noter.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også anbefale denne:
Best and Absolute Greatest Heavy Metal Albums In The World. Ever.

Selvfølgelig kræver det, at man er til heavy, for at man får noget ud af det, men så er der også god læsning. Både noget man kender, men også nye ting...
Til top Vis Cpt. Weirdo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpt. Weirdo

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Den findes også i en "1001 vine du skal smage før du dør"

Der er også nogle lækre sager imellem. Fik lige fjernet 2 fra listen nytårsaften

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Lad os se:

Vi ser 1001 film (uden lyd), medens 1001 album kører - imens vi drikker os igennem 1001 vine. Det skal nok blive godt .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Lad os se:

Vi ser 1001 film (uden lyd), medens 1001 album kører - imens vi drikker os igennem 1001 vine. Det skal nok blive godt .

Jææs, det vil jeg være med til

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Den findes også med klassiske albums

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg genopliver lige tråden her, fordi jeg for flere måneder siden også har anskaffet mig bogen, og læst en hel del i den. Det er meget inspirerende læsning. Men jeg under mig meget, for i denne ellers meget alsidige bog er det påfaldende, at der INTET er med fra den svenske metal-verden. Er det kun mig, der synes, det er mærkeligt? Uanset om man kan lide genren eller ej, så kommer man da ikke uden om, at der de sidste 20 er kommet meget toneangivende metal fra Sverige, som man simpelthen ikke kan overse, hvis man interesserer sig bredt for musik...
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hej dysterland.

Jeg kan sagtens følge dig i manglerne, selv om bogen er nok så tyk. Forlaget måtte meget gerne lave volume 2 for min skyld. Jeg har fundet mange ny skiver i nr 1.

spil godt 

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også bogen giver inspiration til køb af meget musik, men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen....

Lars   

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det er en rigtig find liste, og bog. Den ændre sig lidt fra år til år, der kommer nye til og andre falder fra, der skal jo helst kun være 1001 albums.

http://www.rocklistmusic.co.uk/steveparker/1001albums.htm

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
 ...men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen....

...jeg vil da mene at af dem du nævner så har især Soul II Soul, Duran Duran og Dr. Dre været til stor inspiration for andre kunstnere indenfor deres respektive brancher.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

lars37 skrev:
 ...men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen....

...jeg vil da mene at af dem du nævner så har især Soul II Soul, Duran Duran og Dr. Dre været til stor inspiration for andre kunstnere indenfor deres respektive brancher.

Jeg har vist stadigvæk tilgode at høre et mesterværk fra nogen af de respektive kunstnere...

Men de har da formået at levere hits - som så mange andre, der heller ikke er med i bogen

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
NriK skrev:

lars37 skrev:

Jeg har vist stadigvæk tilgode at høre et mesterværk fra nogen af de respektive kunstnere...
Men de har da formået at levere hits - som så mange andre, der heller ikke er med i bogen

Duran Duran blev forbillede og inspiration for en hel generation af keyboard pop-bands!
Soul II soul revulutionere ved at sammenføje hip-hop, soul og pop på en en uhørt melodisk vis!
Dr. Dre satte gang i et helt nyt kapitel af hiphop, med albummet "2001". Hans geniale rytmesammensætninger (indspillet med rigtige instrumenter) og breakbeats blev samplet så meget at han til sidst udgav en instrumental version, som folk bare kunne rappe indover eller sample som de ville.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
lars37 skrev:
NriK skrev:

lars37 skrev:

Duran Duran blev forbillede og inspiration for en hel generation af keyboard pop-bands!
Soul II soul revulutionere ved at sammenføje hip-hop, soul og pop på en en uhørt melodisk vis!
Dr. Dre satte gang i et helt nyt kapitel af hiphop, med albummet "2001". Hans geniale rytmesammensætninger (indspillet med rigtige instrumenter) og breakbeats blev samplet så meget at han til sidst udgav en instrumental version, som folk bare kunne rappe indover eller sample som de ville.

I mine øjne er Dr. Dre´s "2001" et mesterværk. Måske det bedste hip hop album nogensinde. Snopp Dogg´s Doggystyle er måske en tand bedre.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes