| Forfatter |
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010. En af mine jule gaver var denne bog (samme størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,- Der er sørme godt nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man har ejet hele livet. Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.
læs og spil godt
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010. En af mine jule gaver var denne bog (samme størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,- Der er sørme godt nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man har ejet hele livet. Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.
læs og spil godt
|
|
|
Kan kun give dig ret - herlig inspirerende læsning. Købte den allerede for at år siden.
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er bestilt, tak for tippet
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
oink skrev:
Vil først ønske alle et godt nytår. Må vi få meget ny musik i 2010. En af mine jule gaver var denne bog (samme
størrelse/vægt som 2 fliser i indkørsler) Må jeg anbefale denne bibel, den er på 960 sider og koster 199,- Der er sørme godt
nok noget at gå i krig med, også selv om vor cd-samling er på ca 1000stk. Der er også mange små ny historier om plader man
har ejet hele livet. Hvis der findes flere af denne slags opslagværker, så giv lyd.
læs og spil godt
|
|
|
Kan kun give dig ret - herlig inspirerende læsning. Købte den allerede for at år siden. |
|
|
Samme her. En glimrende bog med masser af gode skiver. Den findes vist også med 1001 film du skal se før du dør :-) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
læs og spil godt |
|
|
Det er nemlig en fin og inspirerende bog. Jeg har både den oprindelige engelsk og den hernævnte danske version. Med en blyant skriver jeg ud for de albums, jeg har, om jeg har dem på vinyl eller cd, om det f.eks. er (var) fruens og andre hyggelige og relevante noter. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den findes også i en " 1001 vine du skal smage før du dør" Der er også nogle lækre sager imellem. Fik lige fjernet 2 fra listen nytårsaften
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se:
Vi ser 1001 film (uden lyd), medens 1001 album kører - imens vi drikker os igennem 1001 vine. Det skal nok blive godt .
|
| Til top |
|
| |
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Lad os se:
Vi ser 1001 film (uden lyd), medens 1001 album kører - imens vi drikker os igennem 1001 vine. Det skal nok blive godt .
|
|
|
Jææs, det vil jeg være med til  __________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg genopliver lige tråden her, fordi jeg for flere måneder siden også har anskaffet mig bogen, og læst en hel del i den. Det er meget inspirerende læsning. Men jeg under mig meget, for i denne ellers meget alsidige bog er det påfaldende, at der INTET er med fra den svenske metal-verden. Er det kun mig, der synes, det er mærkeligt? Uanset om man kan lide genren eller ej, så kommer man da ikke uden om, at der de sidste 20 er kommet meget toneangivende metal fra Sverige, som man simpelthen ikke kan overse, hvis man interesserer sig bredt for musik...
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dysterland.
Jeg kan sagtens følge dig i manglerne, selv om bogen er nok så tyk. Forlaget måtte meget gerne lave volume 2 for min skyld. Jeg har fundet mange ny skiver i nr 1.
spil godt
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også bogen giver inspiration til køb af meget musik, men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| ...men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen.... |
|
|
...jeg vil da mene at af dem du nævner så har især Soul II Soul, Duran Duran og Dr. Dre været til stor inspiration for andre kunstnere indenfor deres respektive brancher.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
lars37 skrev:
| ...men som jeg forstår bogen, skulle den gerne vedlede læseren til de 1001 albums, der i musikhistorien har betydet noget i kraft af kvalitet, visioner og inspiration. Her synes jeg godt nok der er mange plader med (specielt efter 1980), som ikke burde være med i bogen. Da jeg ramte ind i bl.a. Brittney Spears, Soul II Soul, Duran Duran, Dr. Dre, George Michael, Madonna o.s.v., der tabte jeg nok interessen for bogen og de gode intentioner, der ligger bag ved bogen.... |
|
|
...jeg vil da mene at af dem du nævner så har især Soul II Soul, Duran Duran og Dr. Dre været til stor inspiration for andre kunstnere indenfor deres respektive brancher.
|
|
|
Jeg har vist stadigvæk tilgode at høre et mesterværk fra nogen af de respektive kunstnere...
Men de har da formået at levere hits - som så mange andre, der heller ikke er med i bogen
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
NriK skrev:
lars37 skrev:
|
|
|
|
|
Jeg har vist stadigvæk tilgode at høre et mesterværk fra nogen af de respektive kunstnere... Men de har da formået at levere hits - som så mange andre, der heller ikke er med i bogen
|
|
|
Duran Duran blev forbillede og inspiration for en hel generation af keyboard pop-bands! Soul II soul revulutionere ved at sammenføje hip-hop, soul og pop på en en uhørt melodisk vis! Dr. Dre satte gang i et helt nyt kapitel af hiphop, med albummet "2001". Hans geniale rytmesammensætninger (indspillet med rigtige instrumenter) og breakbeats blev samplet så meget at han til sidst udgav en instrumental version, som folk bare kunne rappe indover eller sample som de ville.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
lars37 skrev:
NriK skrev:
lars37 skrev:
|
|
|
|
|
Jeg har vist stadigvæk tilgode at høre et mesterværk fra nogen af de respektive kunstnere... Men de har da formået at levere hits - som så mange andre, der heller ikke er med i bogen
|
|
|
Duran Duran blev forbillede og inspiration for en hel generation af keyboard pop-bands! Soul II soul revulutionere ved at sammenføje hip-hop, soul og pop på en en uhørt melodisk vis! Dr. Dre satte gang i et helt nyt kapitel af hiphop, med albummet "2001". Hans geniale rytmesammensætninger (indspillet med rigtige instrumenter) og breakbeats blev samplet så meget at han til sidst udgav en instrumental version, som folk bare kunne rappe indover eller sample som de ville.
|
|
|
I mine øjne er Dr. Dre´s "2001" et mesterværk. Måske det bedste hip hop album nogensinde. Snopp Dogg´s Doggystyle er måske en tand bedre.  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |