| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Søger lidt inspiration til nye cd skiver. Min musikstil bevæger sig fra pop, jazz, klassisk, og elektronisk musik ala Trentemøller, Mike sheridan. Så lidt en bred vifte kunne være ønskeligt
Gældende for jeres forslag er at det skal være langtidsholdbare indspilninger og her under kvalitet i indspilningen.
Ser frem til forslag. kan dog være at jeg har nogle af dem i forvejen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Hej
Søger lidt inspiration til nye cd skiver. Min musikstil bevæger sig fra pop, jazz, klassisk, og elektronisk musik ala Trentemøller, ken sheridan. Så lidt en bred vifte kunne være ønskeligt |
|
|
Hvem er Ken Sheridan? Jeg kender kun Mike Sheridan?  Uha der er meget at tage fat på jo. Skal det forblive elektronisk kan jeg anbefale: Lulu Rouge - Bless You Booka Shade - Movements Singer/songwriter Katie Melua (random CD) Norah Jones - The Fall Jazz Dave Brubeck - Brubeck Time
Der er så meget Generelt lader jeg mig dog aldrig diktere af indspilningskvaliteten. Musikken er for alt i verden det vigtigste 
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
| Hej
Søger lidt inspiration til nye cd skiver. Min musikstil bevæger sig fra pop, jazz, klassisk, og elektronisk musik ala Trentemøller, ken sheridan. Så lidt en bred vifte kunne være ønskeligt |
|
|
Hvem er Ken Sheridan? Jeg kender kun Mike Sheridan?  
Uha der er meget at tage fat på jo. Skal det forblive elektronisk kan jeg anbefale:
Lulu Rouge - Bless You
Booka Shade - Movements
Singer/songwriter
Katie Melua (random CD)
Norah Jones - The Fall
Jazz
Dave Brubeck - Brubeck Time
Der er så meget Generelt lader jeg mig dog aldrig diktere af indspilningskvaliteten. Musikken er for alt i verden det vigtigste 
|
|
|
Fine forslag Floe __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye "Jack Johnson - En Concert" cd synes jeg er både musikalsk og lydmæssigt rigtig god. Har selv lige hørt cd´en og dvd´en igennem i dag. Kan begge anbefales.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør give The Knife's "Silent Shout" og "Deep Cuts" et lyt. Hvis du kender Trentemøller godt, så har du sikkert hørt nogle af hans remixes.
Massive Attack - "Collected" er også en cool skive.
Hvis du kan lide vel-indspillet hip-hop, så giv The Roots' "Phrenology" og "The Tipping Point" en chance også.
Skal det være akustisk, så er Nils Lofgren - "Acoustic Live", Dave Matthews & Tim Reynolds - "Live At Radio City" og Eric Clapton - "Unplugged" ikke til at komme udenom - men dem kender du sikkert nok.
Tracy Chapman - "Tracy Chapman" er også lækker og flot indspillet musik. Som floe nævner, så er stort set alt af Katie Melua og Norah Jones' musik godt indspillet og værd at lytte til. Synes dog klart at Norah Jones - "Come Away With Me" er det bedste af hendes albums.
Diana Krall - "The Girl In The Other Room" er også en sublimt godt indspillet jazz-skive.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Du bør give The Knife's "Silent Shout" og "Deep Cuts" et lyt. Hvis du kender Trentemøller godt, så har du sikkert hørt nogle af hans remixes.
Massive Attack - "Collected" er også en cool skive.
Hvis du kan lide vel-indspillet hip-hop, så giv The Roots' "Phrenology" og "The Tipping Point" en chance også.
Skal det være akustisk, så er Nils Lofgren - "Acoustic Live", Dave Matthews & Tim Reynolds - "Live At Radio City" og Eric Clapton - "Unplugged" ikke til at komme udenom - men dem kender du sikkert nok.
Tracy Chapman - "Tracy Chapman" er også lækker og flot indspillet musik. Som floe nævner, så er stort set alt af Katie Melua og Norah Jones' musik godt indspillet og værd at lytte til. Synes dog klart at Norah Jones - "Come Away With Me" er det bedste af hendes albums.
Diana Krall - "The Girl In The Other Room" er også en sublimt godt indspillet jazz-skive.
|
|
|
Nogen er gengangere i min samling. Men nogle stykker kender jeg slet ikke
Men bare der kommer nogle forslag til udvidelse af min samling er tråden en gevinst for mig
Har forøvrigt lige købt Mike Sheridan - i Syv sind albummet på Cdon for 39,-
Leonard Cohen - Ten New Songs for 69,- (Har fået det anbefalet, så glæder mig til at høre den)
Det er da et par fede albums til prisen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Nogen er gengangere i min samling. Men nogle stykker kender jeg slet ikke
Men bare der kommer nogle forslag til udvidelse af min samling er tråden en gevinst for mig
Leonard Cohen - Ten New Songs for 69,- (Har fået det anbefalet, så glæder mig til at høre den)
Det er da et par fede albums til prisen |
|
|
Ja, jeg tænkte godt at der nok var et par stykker, som du allerede havde.  Glæd dig til Sheridan - det er super fedt. Især nummeret "Stilhed", det SKAL bare høres på fuld knald. Så får du at høre om dine Miles kan håndtere timing, dynamik og om de kan spille bund. Jeg anbefaler at du lige aktiverer bass-boost inden du hører det.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
| Nogen er gengangere i min samling. Men nogle stykker kender jeg slet ikke
Det er da et par fede albums til prisen |
|
|
Ja, jeg tænkte godt at der nok var et par stykker, som du allerede havde. 
Glæd dig til Sheridan - det er super fedt. Især nummeret "Stilhed", det SKAL bare høres på fuld knald. Så får du at høre om dine Miles kan håndtere timing, dynamik og om de kan spille bund. Jeg anbefaler at du lige aktiverer bass-boost inden du hører det. 
|
|
|
Hør her fedtmule, du skulle deundernyme også boostes et vis sted __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ihukommer: "Holt also came up with "Holt's Law," the theory that the better the recording, the worse the musical performance—and vice-versa." J. Gordom Holt
Det kan gøre det lidt svært at finde gode optagelser der også er musikalsk interessante. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Det kan gøre det lidt svært at finde gode optagelser der også er musikalsk interessante. |
|
|
Ja, det er faktisk ikke særligt nemt, desværre.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en skøn liste over klassiske udgivelser der ifølge Classics Today har fået topkarakterer i både artistisk- og indspilningskvalitet.
http://www.classicstoday.com/rev1010.asp
Ellers er der:
Miles Davis og Gil Evans "Porgy and Bess"
Gil Evans "New Bottle Old Wine"
Jimmy Smith "Bashin' The Unpredictable Jimmy Smith"
Cowboy Junkies "Trinity Sessions"
Buena Vista Social Club "Buena Vista Social Club"
Jean Guillou "Mussorgsky - Pictures at an exhibition. Stravinsky - Three Dances"
Les Baxter "The Exotic Moods of Les Baxter"
Minnesota Orchestra, Eiji Oue "Rachmaninoff: Symphonic Dances / Études-tableau (Orchestrated by Ottorino Respighi) / Vocalise"
som alle har deciderede audiofile kvaliteter mens de samtidigt er gode plader, noget der kan være ret svært at finde.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Sund skrev:
Det kan gøre det lidt svært at finde gode optagelser der også er musikalsk interessante. |
|
|
Ja, det er faktisk ikke særligt nemt, desværre. 
|
|
|
Ja, men de findes
Håber lidt på at Troels, Amforamusik kommer på Viborg træffet i år og skal da også lige forbi pladekisten I Århus og hente inspiration og en lytter __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
cn1780 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan varmt anbefale at du lytter til Sophie Zelmani. Musikken er i stil med Katie Melua men lidt mere "folk" - dog stadig meget behageligt at lytte til. Og alt efter hvordan du ændrer på dit setup vil du opleve at musikken "åbner op" og du bliver "fanget" i stemningen - FEDT! :-) (hvis ændringerne altså er i den rigtige retning ;-) ).
Derudover er udgivelser fra Stockfish Records i en særdeles lækker lydkvalitet - har selv bl.a. "Roadhouses & automobiles" med Chris Jones - en supergod cd både mht musik og lyd...
Hvis du er til det lidt hårdere så udgiver Dream Theater (progressiv heavy) deres musik i en lydkvalitet som får de fleste andre rock/heavy-bands cd'er til at lyde som am-radioer... :-)
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hej
Søger lidt inspiration til nye cd skiver. Min musikstil bevæger sig fra pop, jazz, klassisk, og elektronisk musik ala Trentemøller, Mike sheridan. Så lidt en bred vifte kunne være ønskeligt
Gældende for jeres forslag er at det skal være langtidsholdbare indspilninger og her under kvalitet i indspilningen.
Ser frem til forslag. kan dog være at jeg har nogle af dem i forvejen |
|
|
Sheridan har det med at blive nævnt i den her slags tråde. Med 40% sandsynlighed vil 50% af dem der kan lide ham, også kunne lide Mikkel Metal: Brone and wait. Mikkel Metal spiller ikke metal
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hot:
Nirvana Unplugged (live)
Deep Purple Made in Japan (live)
Gorillaz
Massive Attack
Kraftwerk Minimum-maximum (live)
Sorten Muld: alle 4 er gode (elektronisk)
Bob Dylan: Oh Mercy
Jeff Buckley: Grace
Kari Bremnes: alle pånær live pladen (digital klipning)
Not:
Den der Leonard Cohen plade, der nævnes, har skuffet mig meget. Min kom ihvertfald uden den annoncerede dybbas.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm
hvis du ikke kan høre og mærke den dybe bas på den plade så må du have fået et meget dårligt eksemplar eller også trænger dine højtalere og forstærker til udskifning.
Se evt.min Leonard Cohen tråd.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diana Krall - The Girl On The Other Room som nævnt. Ligger stadigvæk helt i top- både musikmæssigt og lydmæssigt
herhjemme
Ellers er der NHØP - This is all i ask - Mener jeg købte den i Fona til 39 kr. En af de bedst indspillede plader jeg ejer. En lille
foresmag findes her:
http://www.youtube.com/watch?v=E3gke5xjdWs
Der er også Patricia Barber - Hendes indspilninger ligger faktisk over Diana Krall. Især "Mythologies" er meget
sammenhængende fra ende til anden. Det er lidt specielt og avantgarde, men en plade der er et must i samlingen
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jennifer warnes - Hunter
Heather Nova - Oyster
De fleste dire straits albums
The eagles - Hotel california
Stream of passion (metal) alle albums
Keane - alle albums
Diana Krall - alle albums
osv osv osv osv
|
| Til top |
|
| |
Daniel90 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige nævne Röyksopp!
Personligt syns jeg, at det er noget af det absolut bedste inden for elektronisk.. super lækker lyd og med nogle beats som slår fra sig ! ;)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under Byen - Alle plader er sublime, men den første noget mørk i lyden.
Tom Waits - alle plader er spændende, men prøv at gå efter noget af det ældre. F.eks. Small Change eller Blue Valentine. Her går både musik og lyd op i en højere enhed.
Harry Connick Jr. - Blue light, red ligh - Big Band Jazz med virkeligt smæk på. Her er ægte dynamik.
|
| Til top |
|
| |