Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige siden jeg lånte Pink Floyds Echoes, haft den på min mobiltelefon og lyttet meget til pladen.
Jeg elsker numre som Echoes og Shine on your crazy diamond pt1-7. Desværre har jeg aldrig oplevet Pink floyd live og kommer aldrig til det, da Roger waters kun spillede med til live 8 fordi han ikke kunne sige nej  og sikkert også fordi det gik til et godt formål og så er der jo lige det at at Richard Wright desværre er død af kræft (rip). Så Pink Floyd vil aldrig blive det samme, selv hvis Roger Waters ville gå med ind i gruppen igen.

Hvorfor kan du godt li Pink Floyd og hvad er dine favorit numre.

Kan godt se med alt den gode musik jeg kan li Pink floyd, Dire straits,The Police,Gasolin,U2,Kliche,Malurt, The Beatles,Roling stones,Elvis Presley ...... at jeg er født på det forkeret tidspunkt
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Det er problemet med gamle grupper - de dør, først som grupper, siden mere bogstaveligt . Det er altid forbandet svært at sætte ord på, hvorfor man lige falder for noget musik. Jeg havde hørt PF før '73, men det VAR nok Dark Side of the Moon, der lurede mig. Musikken er baseret på god sangskrivning og ret elementære melodier, tilsat en visionær lyd. Jeg holder meget af den, og osse den primære ophavsmand fra & med Dark Side.., Roger Waters.

Jeg ser, du er fra Fyn. Husk at smutte ind og høre Pink Floyd Project på Posten i Odense d. 9. April. Du er ikke født på det forkerte tidspunkt - sæt pris på al den gode musik, der allerede blev lavet før du blev født!
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg elskede at hade dem i mit ungdoms "gang". Men formastede mig til at købe "The Wall" i original pres i '81. Fantastisk lyd. Nogle år senere tog vi "ganget"til Tyskland for at høre dem live i '87 og året efter i '88 som var i en park i Hamborg. Det er den fedeste lydmæssige og visuelle oplevelse jeg har mødt. PF's 5 kanals lyd sparkede bare numse

I Kbh '94 syntes jeg lidt  at gassen var gået af PF eller også var det mig da min kone (som fødte vor søn ugen efter) var noget "besværet" da vi stod der på grønsværen i parken.

Dog vil jeg sige at jeg ikke er så  meget til Roger Waters hypen rundt, var til Berliner murs koncerten og der skuffede han fælt ved at have fokus på tv og ikke de 100000 betalene (og 50000 gratister) som stod foran og hujede...

Det der facinerer mig er deres lyd og musik koncept som er unikt!

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det er problemet med gamle grupper - de dør, først som grupper, siden mere bogstaveligt . Det er altid forbandet svært at sætte ord på, hvorfor man lige falder for noget musik. Jeg havde hørt PF før '73, men det VAR nok Dark Side of the Moon, der lurede mig. Musikken er baseret på god sangskrivning og ret elementære melodier, tilsat en visionær lyd. Jeg holder meget af den, og osse den primære ophavsmand fra & med Dark Side.., Roger Waters.

Jeg ser, du er fra Fyn. Husk at smutte ind og høre Pink Floyd Project på Posten i Odense d. 9. April. Du er ikke født på det forkerte tidspunkt - sæt pris på al den gode musik, der allerede blev lavet før du blev født!

Det var fedt at være til kim larsen koncert i 2009, men det ville da helt klart havde været mere fedt at væree teenager (eller ca på alder med Kim) i 70'erne og så opleve gasolin live i en af de danske storbyer.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig været den store Gasolin el. Kim Larsen fan, selvom jeg skam anerkender deres meritter. Taler vi den tid, var jeg mere til Røde Mor, Troels Trier - Sebastian, og C.V. Jørgensen. Ham skal jeg høre her i sommer, efter alle de år.

Jeg har været ved alle Waters' Dark Side... koncerter her i landet, jeg synes, at det var en god oplevelse.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Det er ikke det hele jeg kan li at høre,men det jeg godt kan li ved deres musik er,at de eksperimentere med musikken og lyden samt lydeffekter,det er ligesom at blive ført ud på en rejse,hvor man ikke ved hvor man ender,et af deres nummer" Wish You Were Here" gir mig simpelthen gåsehud,super nummer.

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er osse mest til albummet Wish You Where Here. Tag et lyt på Emerson Lake Palmer hvis P.F. er noget i kan li´. Især albummet Trilogy hvor hittet From The Beginning er på.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Pas på med Pink Floyd Project - det danske kopiband. Jeg havde tinnitus i et år efter en koncert med dem
- deres lydmand må være komplet døv.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Pas på med Pink Floyd Project - det danske kopiband. Jeg havde tinnitus i et år efter en koncert med dem

Ja visse musiker spiller bare så sindsygt højt at man tror det er løgn b.la ingemand og skovsen (peter ingemann og Niels skousen akompieret af per forst) de spille også sindsygt højt. Så det altså ikke rart at høre høj musik  

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej Gasolin

Jeg har haft riktig mye glæde af Pink Floyd op igennem årene og har vel på ett eller annet tidspunkt gået meget op i hvert enkelt album fra "The Piper at the gates of dawn" og frem til "The Final Cut".
Jeg hører ikke så meget på dem nu lengere, bortsett fra Animals. Den spiller jeg nesten en gang i ugen selv efter å ha hørt den i 20 år. Det er PF på det mest rocka. Guitaren til Gilmour er vred og bitter og de mener det de spiller. Gilmour kalte den lit spøgefult for deres punk-plade.
Jeg vil sige at hvis man kan lide Pink Floyd, så har alle albums noget verdifuldt, ikke kun de sterkere helhedelige fra DSOTM og fremover.
Du skal få fat på DVD'en "Pink Floyd Live at Pompeii" http://en.wikipedia.org/wiki/Live_at_Pompeii
Der får du PF live (uden publikum) i det Romerske amifteater i Pompeii. De spiller bl.a hele Echoes. Dødfedt og helt fantastisk. Den er et must.
Smakebit: http://www.dailymotion.com/video/x27085_pink-floyd-live-at-p ompeii-echoes-p_music

En anden DVD jeg meget sterkt vil anbefale er "The Making of The Dark Side of The Moon."
http://www.amazon.com/Classic-Albums-Making-Dark-Side/dp/B00 00AOV85
Utrolig vellavet produktion med alle medlemmerne i PF med, producer etc. Den gir et unikt inblik i en af tidenes største, bedste og mest nyskabende rock produktioner. En fornøjelse at se.

Hygg deg på ferden, Pink Floyd er et helt univers af spacerock og opdage.

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Hej Gasolin

Jeg har haft riktig mye glæde af Pink Floyd op igennem årene og har vel på ett eller annet tidspunkt gået meget op i hvert enkelt album fra "The Piper at the gates of dawn" og frem til "The Final Cut".
Jeg hører ikke så meget på dem nu lengere, bortsett fra Animals. Den spiller jeg nesten en gang i ugen selv efter å ha hørt den i 20 år. Det er PF på det mest rocka. Guitaren til Gilmour er vred og bitter og de mener det de spiller. Gilmour kalte den lit spøgefult for deres punk-plade.
Jeg vil sige at hvis man kan lide Pink Floyd, så har alle albums noget verdifuldt, ikke kun de sterkere helhedelige fra DSOTM og fremover.
Du skal få fat på DVD'en "Pink Floyd Live at Pompeii" http://en.wikipedia.org/wiki/Live_at_Pompeii
Der får du PF live (uden publikum) i det Romerske amifteater i Pompeii. De spiller bl.a hele Echoes. Dødfedt og helt fantastisk. Den er et must.
Smakebit: http://www.dailymotion.com/video/x27085_pink-floyd-live-at-p ompeii-echoes-p_music

Den  har jeg Pink Floy Live In pompej og den er god og har selvfølgelig også filmen The wall med Bob Geldorf i hovedrollen.

En anden DVD jeg meget sterkt vil anbefale er "The Making of The Dark Side of The Moon."
http://www.amazon.com/Classic-Albums-Making-Dark-Side/dp/B00 00AOV85
Utrolig vellavet produktion med alle medlemmerne i PF med, producer etc. Den gir et unikt inblik i en af tidenes største, bedste og mest nyskabende rock produktioner. En fornøjelse at se.

Hygg deg på ferden, Pink Floyd er et helt univers af spacerock og opdage.

Puma

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg blev hooked på Dark side... og været til 2 udendørs koncerter, hvilken fed lyd, virkelig high fidelity og i surround eller quadrafoni, og aldrig FOR højt, men tilpas.

Men alle PF fans vil have glæde af Gilmores: LIve in Gdansk - det er quali med flere PF numre og på kanon vinyl (hvad ellers) 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Til os og dem som er født på et forkert tidspunkt, vil jeg lige minde om at der efterhånden er lagt masser af optagelser ud på tube, også noget der ikke findes andre steder, men desværre med fæl lyd meget af det.MVH  
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
jazzman skrev:

Ja visse musiker spiller bare så sindsygt højt at man tror det er løgn b.la ingemand og skovsen (peter ingemann og Niels skousen akompieret af per forst) de spille også sindsygt højt. Så det altså ikke rart at høre høj musik  

Var inde at høre PFP for ca. 8 måneder siden på Fermaten i Herning og jeg synes ikke, at det var for højt, men tilpas derimod - lidt impact skal det sgu da have..

Mon ikke i stod pænt tæt på nogle PA-højttalere? - fx dem, som PFP altid stiller op bagude også? (money-effekten)

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Gasolin, hvis du holder så meget af Pink Floyd, hvorfor så proppe dem gennem en telefon? Er de ikke til at snakke i?

Har oplevet Pink Floyd på Gentofte Stadion. Husker stadig lyden og lyset. Der var vel et par mio. watt til hver. Græsplænen bevægede sig under os i takt til bassen, som var helt ren. Udendørs! Der var også den obligatoriske flyvende gris, surround lyd og alt det andet, der hører sig til.

Har alle deres plader - LP'er selvfølgelig!

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Wish I'd been there!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Det må være Delicate Sound of Thunder turneen det Janils? Synes jeg kan genkende den beskrivelsen, selv om jeg så dem på Valle Hovin stadiom i Oslo. Det er en udendørs skjøtebane med betong og jeg kan forstatt meget levende huske når den bassen kom rullende og hele stadiom stod der og ristet

En anden ting jeg kom i tanker om er bootlegen der bl.a. har gået under navnet "Atom Heart Mother Goes On The Road". Til at være bootleg fra 1970/71 er lyden meget bra. Selvsagt for de lidt specielt intersserede:
http://helicron.blogspot.com/2008/07/cd-catalog-acl-002-cd-c ollectors-label.html
CD'en er digitaliseret fra LP'en, så vi får håbe de har brugt godt udstyr

Puma

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hvis man er glad for David Gilmour, skal man ubetinget anskaffe sig hans første soloalbum af samme navn - det er helt suverænt. Nummer 2 og 3 er undværlige.

Har seføli osse alle PF på vinyl (på nær Piper at the Gates of Dawn). Enig i at "Animals" er langtidsholdbar. Den, DSOTM og Meddle er de hyppigst spillede herhjemme. Dernæst The Wall og Wish you Were Here.  den guitarspillende knejt herhjemme skulle lige høre "More" en gang til, da jeg spillede den forleden.

Freddy: jo, 10 m til PA (=Public Adress), det burde være OK, men var way too much. Og jeg var for nærig til at gå hjem!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvor mange gange har PF spillet i DK?

Jeg fandt lige de her billeder fra KB Hallen i 1971: http://www.angel.dk/floyd/FloydOversigt1.html

Puma

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
det er quali med flere PF numre og på kanon vinyl (hvad ellers) 

CD selvfølgelig!

fredmarantz skrev:
(money-effekten)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum