Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bruce Springsteen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Gud hvor jeg dog elsker at side og høre Bruce Springsteen på mit stereo

Jeg bliver sku helt rørt....

Simon

Til top Vis sims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sims

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

hvilken en??:)
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

lige nu høre jeg Blood brothers den er SÅ fed.!!! man kommer sådan til at tænke på sige gode venner mm.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Springsteen, manden der virkelig kan rocke igennem for næst efter at være stille, afdæmpet og yderst melankolsk. Hørte en overgang meget de stille balader på The River og var sgu' lige ved at blive helt depri. Han er et fantastisk kraftværk på en scene. våååå åååå åååå åååå ååååååååå ekstra nummer, ekstra nummer . . . .. . . . . . .
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Så sandt, så sandt...!!!!

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hvad så skal vi ikke have gang i denne tråd ?

Der må da være nogle store Springsteen fans derude der kan bidrage med sjove historier og små anekdoter, jeg skal da gerne selv lægge ud.

Min musikalske ”vækkelse” nedstammer i lige linie fra en artikel jeg i 1979 læste i HighFidelity, netop om Springsteen, under overskriften, som jeg husker det ”I have seen the future of Rock n’ Roll, its name is Bruce Springsteen”, det fangede mig i den grad at jeg straks løb ud og indkøbte hvad pladebutikken nu havde liggende af Springsteen plader, det var ”Darkness on the edge of town” og ”Born to run”. På det tidspunkt hørte jeg mest gammel Rock, Elvis, Bill Haley, Buddy Holly, The Beatles og den slags musik, jeg savnede noget musik der kunne trække denne 50’ Rock ind i nutiden, det var det jeg viste at jeg havde fundet da jeg den skæbnesvangre dag kom hjem med 2 Springsteen plader, satte nålen i rillen og for første gang hørte den musik som jeg stadig holder meget af. Det er nu 25 år siden jeg første gang hørte The Boss og jeg er stadig en stor fan, jeg har alle plader og CD’ere der er udgivet i Danmark med manden, jeg var til min første koncert med ham i 81’ tror jeg det var, i forbindelse med udgivelsen af The River og jeg var på plads igen i 89’ i Parken da CD'en "Tunnel of Love" udkom. Der er få der som Springsteen kan Rocke igennem, være drivende sentimental og slippe fra det med troværdigheden i behold.

Det var så den korte version af hvordan det startede for mig, jeg håber at andre føler lyst til at bidrage med deres oplevelser. Med Springsteen er vi langt forbi alle Hi-fi-begreber her handler det ikke om detaljer, rum og stereo perspektiv, nej her handler det om ROCK, ENERGI og noget seriøs tråd.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Nå, det var da ærgerligt jeg er åbenbart den eneste der lytter til Springsteen i dette forum, kanske at det ikke er HIFI nok at en mand kan skrive, spille og udgive nogen at Rock historiens bedste sange.

Rigtig Rock handler om noget mere en bare hjerte og I love you, Rock handler også om vrede, indignation og social uretfærdighed, det skriver Springsteen om i sine sange, direkte fra Rockens smeltedigel og lige ind i jeres stuer.

Giv ham nu en chance her får I den ægte varer og ikke alt det der pseudo Rock der er så meget fremme lige i tiden.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da godt sige at jeg godt kan li´  nogle numre med ham, men fan er jeg slet ikke. Det cirkusorgel det er så gennemgående på mange af numrene kan jeg slet ikke tage. F.eks. broken heart, der er den helt slem.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige hvad mit navn signalerer

"I've seen the future of rock'n'roll", enten var det Dave Marsh eller også Jon Landau og hvor havde han ret. Lidt scary at det her så mange år efter STADIG er Bossen OG Stones som er the future of rock'n'roll. Hvad fanden bliver der af den store rock, når de slukker for kontakten?

Så ham første gang i Brøndby Hallen 2. maj 1981, fantastisk, 30 numre...4 timer, folk dansede rundt i sidegangene og der var en venskabelig stemning af den anden verden. Dagen før sprang han ind på scenen i Forum og sang med på Hungry Heart med Malurt, sikkert Michael Falchs største øjeblik. Har selvfølgelig været stor fan siden. Set ham 12 gange. Sidste år i Parken, Rotterdam men bedst af alt, indendørs i Paris, hvor lyden var KLINGENDE PERFEKT og ikke det mudrede l... som man får serveret i Parken, selvom han leverede varen også dér.

Selvfølgelig er det musikken og energien jeg er vild med, men samtidig er jeg også fascineret af, at der aldrig i hans kølvand er nogle skandaler. Forrige år fik man adgang til hans skatteoplysninger efter de havde overskrevet et eller andet antal år og man så han var den anonyme giver af millioner til hjemløse etc. i New Jersey. Ikke nogle store armbevægelser her.

Lytter mest til de uudgivede numre på Tracks i øjeblikket og DVD'en Live in New York City, hvor især Lost in the Flood og Tenth Avenue Freeze Out er store. Yndlingsnummer. The Ties That Bind.

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været en fan af bossen, jeg husker stadig den koncert i 89 (var det ikke i 88). Bruce med E-Street band spillede ikke mindre end 4 timer uden pause, hvis jeg husker rigtigt. Jeg måtte ud på det sorte marked for at få en billet.

Men i den periode, hvor han udgav Tunnel Of Love, samt Human Touch, skete der en forandring, måske er det mig, der har flyttet mig, måske er det bossen. I hvertfald syntes jeg, han blev lidt for smart, han lod sig separere fra E-Street Band, der tabte jeg lidt for ham. Jeg fik også en mistanke om, han mere søgte at være populær og tjene store penge, men muligvis er jeg lidt hård ved manden. Men jeg syntes pludselig, han var kedelig. Han har aldrig været som Mick Jagger, der som bekendt knepper unge skolepiger, han har ej heller lavet noget umoralsk, han er ikke en oprører, han er i mine øjne ikke andet end en amerikansk bonderøv fra en eller anden dødssyg flække i USA.

Jeg har dog alle hans plader indtil Tunnel Of Love, på vinyl, så jeg har skam været ægte Springsteen fan. Men det var dengang.

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Well den dødssyge flække er New Jersey, som vel svarer til New Yorks Nørrebro * 50

Forstår godt din opfattelse. Bruce leverede absolut ikke de vise sten efter Tunnel of Love og det har han også selv proklameret og at han først med gendannelsen af E Street Band følte sig "tilbage". Men det er den "ting", som gør at jeg synes han er en ener. Han følger sin indre stemme. Og hvis det er at lave mindre værker som Ghost of Tom Joad, der sælger en brøkdel af hans populære ting, ja så gør han det. De 10 år var ihvertfald ikke for at score kassen, tværtimod må man sige.

Ingen kan ej heller beskylde ham for at gå på kompromis, slet ikke tekstmæssigt. Der skal mere end en oprører til at nå ham til sokkeholderne, når der skal ord på papiret.

Derudover holder det da, når Sir Mick knepper unge skolepiger. Han er sgu da en Stones

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er "Tunnel of love" det bedste album, der nogensinde er lavet. Jeg har næsten alt med ham, men denne slår alt.

Jeg har aldrig siden hørt et album med så menen nærhed og nerve, men jeg er da enig i, at den er meget stille i forhold til de andre albums.

Jeg har det lidt på samme måde med Tacy Chapmans første, selvom den er slidt op til brækkens rand ved diverse udstillinger. Den holder stadig.

Til gengæld synes jeg, at det sidste album er lidt for vulgært, men det afholdt mig da ikke fra at købe det på udgivelsesdagen. Faktisk stod jeg selv og flåede kassen op sammen med ekspedienten. Der er nu ikke noget som forventningens glæde ved nye skiver. Det fedeste er, at man i dag ikke behøver at vente til man kommer hjem, men kan kværne løs for fuldt skrue i bilen!

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Enig, jeg har stort set også alt hvad han officielt har udgivet, og efterhånden også en del bootlegs fra diverse koncerter. Han holder 100%.

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hør lige her !

Springsteen er den ukronede konge af rockmusikken. Og sagen er den, at ikke alene er han uden sammenligning i koncertsammenhænge - han er også fænomenal på de første plader med ham.

Nu tilhører jeg den gruppe af mennesker der mener at rockmusik skal være kontant og medrivende, og i den forbindelse har Bossen udgivet "grundbogen" i rock'n roll, nemlig "The River". En dobbelt cd fra 1980 der i mine øjne er hans ultimative værk. Ikke noget optage-teknisk mesterværk, men det er simpelthen ROCK i dens reneste form og udtryk. Og det er spilleglæde, der nærmest vælter ud i højttalerne - der er ingen dårlige numre på dette mesterværk.

Efterfølgende er , "Born In The USA" fra '84  på mange måder næsten på niveau med "The River" omend den blev kritiseret for at være lidt for kommerciel. Dette album indeholdt næsten udelukkende potentielle hits og er i mine øjne også en milepæl i elementær-rock.

Efterfølgende er der efter min mening gået lidt for meget ørenringe og menstruation i hans tekster, og de fleste melodier er gået ned rent tempomæssigt. Han toppede, i mine øjne, klart i perioden '80-'85 - men ingen tvivl om at nu, 20 år senere er han stadig en ener på rockscenen, og jeg vil altid være i første række når der udgives nyt materiale, samt spilles op til marathon-koncerter. En ærefrygtig hilsen til kongen over dem alle herfra !

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Se så kom der gang i tråden, der er da sikkert mange Springsteen fans derude og forhåbentlig også mange kommende.

TPNielsen skrev:"The River". En dobbelt cd fra 1980 der i mine øjne er hans ultimative værk.

Svar: Ingen tvivl om at det var her han for alvor brændte igennem, men nu ikke for at lyde skolemesteragtig, det var altså en dobbelt LP det der med CD'erne kom først et par år senere. Prøv også at lytte han 2 første plader, Greetings from Asburry Park N.J. og The wild the innocent and the E-street shuffle, de er altså skægge og flotte, man kan rigtig høre at han er ung og synger om det unge mænd tænker på og drømmer om, personlig er jeg helt vild med nummeret "4th of July, Asbury Park (Sandy)" et stille og roligt nummer der emmer af stemning.

Og jeg kan kun være enige med jer i at Springsteen repræsenterer noget ægte Rock og Rul, der er ikke så store armbevægelser bare i med stikket og one, two, tree, four. For mig er der også en skarp grænse efter Born in The USA fra at være den "glade" Rock dreng blev ham mere bekymret og dyster på Tunnel of Love, for mig at se blev han med et slag voksen og vi havde lige været forvendt med stærke Rock plader som der 2 forrige. Men selvfølgelig skete det ikke bare fra den ene dag til den anden for der er 3 år mellem Born og Tunnel, der kan jo nå at ske meget. Og UPS der var jo også lige Nebraska før Born, der var da i vært fald stille men da jeg først lige havde vænnet mig til den så har den da sine momenter.

Prøv lige at tjekke denne side ud : http://www.greasylake.org/

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Blev hooked i 79 som 15 årig. En ven af min storebror som boede i New York var hjemme og havde taget "Darkness" med hjem og sagt "ham her bliver stor". Hørte Badlands og for sa..., hvor havde han ret.

Hørte en del "The Wild the innocent..." i mine unge år, men faktisk havde jeg glemt lidt hans første 2 LP'er indtil jeg fik dem genoplivet via DVD'en "Live in New York City". Jeg må være et skarn og konkludere, at "Lost in the flood" var temmelig ukendt for mig, men nu står for mig som eet af hans største numre. Men de bedste er "Born to Run", "Darkness" og "The River" og selvom "The Rising" ikke er et mesterværk, så er den for mig et gennembrud tilbage og jeg er absolut ikke utilfreds med den. At så bossen har tilkendegivet, at spillelysten er tilbage og der absolut ikke er planer om at stoppe med E Street Band, dejligt.

Det er som om, at 70'erne og 80'erne er en slags religiøst land, der hvor de store mesterværker, det som holder 20-30 år efter, blev skrevet. Kan kun pege på een, Bowie, som har evnerne til stadig at forny sig og skrive og lave musik, som kan måle sig med hans storhedstid. "Heathen" var eminent. Sorry...nu røg jeg ud af kontekst

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Nå, det var da ærgerligt jeg er åbenbart den eneste der lytter til Springsteen i dette forum, kanske at det ikke er HIFI nok at en mand kan skrive, spille og udgive nogen at Rock historiens bedste sange.

Rigtig Rock handler om noget mere en bare hjerte og I love you, Rock handler også om vrede, indignation og social uretfærdighed, det skriver Springsteen om i sine sange, direkte fra Rockens smeltedigel og lige ind i jeres stuer.

Giv ham nu en chance her får I den ægte varer og ikke alt det der pseudo Rock der er så meget fremme lige i tiden.

Bossen kan vel være hifi nok, hvis du altså vil bruge det ord. Men efter min mening har hifi da intet med musik at gøre. Hifi er bare noget teknisk et eller andet.

At folk ikke lytter til Bossen er vel deres sag ??

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

WhoCutTheCheese

Bossen kan vel være hifi nok, hvis du altså vil bruge det ord. Men efter min mening har hifi da intet med musik at gøre. Hifi er bare noget teknisk et eller andet.

Svar: Nu var det for at provokerer, så folk kom op af start hullerne for der er helt klart mange flere end sims, som startede denne tråd, der hører rigtig Rock. Og selvfølgelig har HIFI ikke noget med musik at gøre, det gør det bare sjovere at lytte til.

Svar: Ja helt klart, det er ikke noget man er tvunget til, men ligesom at jeg ikke viste hvem han var en gang, sådan sidder der helt sikkert nogle der i dag heller ikke kender ham, det mener jeg er synd for han kan virkelig levere varen. Om man så kan lide det han laver er noget den enkelte må afgører med sig selv.

[/QUOTE skrev:

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
[QUOTE=WhoCutTheCheese

Jeg har kendt et par piger, som overhovedet ikke syntes om Bruce. Begge gav mig en dag til at overbevise dem om det modsatte. Forklaring om hans baggrund, hans tekster etc. og introduktion til de "værker" som ikke er "tilgængelige for offentligheden" (læs: ikke Dancing in the Dark og Hungry Heart)...well...at kalde dem fans nu er så meget sagt, men respekten for hans musik, arbejde og person er en anden nu.

Derudover. Smag og behag...sådan skal det være. Ingen får heller ikke mig til at høre Kurt Kokain

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg spillede nummeret "The River" for min kæreste, vi blev gift og er det stadig, hver gang hun hører nummeret får hun blanke øjne og røde kinder, er det ikke bare herligt.

Før jeg første gang hørte Springsteen følte jeg nok at der ikke rigtigt var noget musik jeg kunne kalde "mit", og så lige pludselig Wam, Bam og jeg var solgt, her var noget der i den grad var mig.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes