| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet vild med Sibelius.
Er der nogen der kender nogle gode optagelser/udgivelser med denne oversete komponist.
Vinyl/CD/SACD er underordnet bare det er til at få fat på. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et 5CDs boksset på Ebay i forrige uge.
Indspillet at Pittsburgh Symphony Orchestra med Lorin Maazel ved roret. Den er udgivet af Sony Classic, og de fleste af indspilningerne derpå er fra starten af 90'erne.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gav du og er den god ?
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wifi’s yndling også. Der er bare så meget godt derude med den gode finne. Det nævnte sæt med Maazel er hifi-guf oveni.
På vinyl må man ikke aldrig forbigå Berglund og Bournemouth, eller for den sags skyld Maazels første serie med Wienerne på Decca. Berglunds udgave på Finlandia er topflight også – det samme gælder med Blomstedt på Decca fra San Francisco. Og der er en masse mere.
På Ondine har Segerstam lavet de mindre orkesterstykker til et 13 tal. Og så glemmer jeg helt Vänska på BIS. Violinkoncerten med Ida Haendel og Berglund skal i sende til mig, og ser i den med Camilla Wick’s og Sixten Ehrling så skal i gøre det. Heifetz er også uforlignelig, og der en ung finne (kan ikke huske navn) der opvokset med den.
Finland uddanner i dag verdens bedste dirigenter, så det kan ikke vare længe før nye pletskud kommer på SACD eller hvad ved jeg. Hold øje med Ondine, Finlandia, Channel.
Men få fat i noget nu - 
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav £12,5 plus £2 i forsendelse, så alt i alt en meget rimelig pris.
Jeg har desværre ikke rigtigt haft tid til at lytte til den endnu, men mit umiddelbare indtryk er i hvert fald positivt.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Snøft, jeg havde et par af symfonierne på en af de store sorte plader med det lille hul - nu permanent udlånt - vistnok med Beglund/Bournemouth - de er savnet og søges nu på CD.
Jeg vil da gerne ile med at tilføje der er er smæk og stor skønhed på Finlandia og andre symfoniske digte med Karajan og Berliner Philharmonikaerne, EMI 1977.
Boye
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og glem endelig ikke hans Pelleas et Melisande.
Det er enestående orkestermusik med til tider næsten ubærlig skønhed.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Jeg købte et 5CDs boksset på Ebay i forrige uge.
Indspillet at Pittsburgh Symphony Orchestra med Lorin Maazel ved roret. Den er udgivet af Sony Classic, og de fleste af indspilningerne derpå er fra starten af 90'erne. |
|
|
Det sæt er noget af det bedste Sony nogensinde har sluppet ud.
|
| Til top |
|
| |
nikolaj Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er allerede nævnt en række gode indspilninger af Sibilius værker. Vi har 4-5 indspilninger af Sibilius symfonier. Den allerbedste og den billigste (fås TP music etc.) er en indspilning af de 7 symfonier med Berliner Sinfonie Orchester med dirigenten Kurt Sanderling. Det er en helt eventyrlig og forrygende indspilning. Det siger jeg på trods, at vi i vores husstand har over 1500 klassiske CD'ere. Køb den for ca. 160-170 kr. i TP-music og glæd dig over en indspilning Sibilius symfonier, som du vil vende tilbage til igen og igen.

Kurt Sanderling er iøvrigt en dirigent, som fortjener en stor opmærksomhed. Fanklubben omfatter bl.a. de tidligere danske deltagere musikfrågan Kontrapunkt, som blev sendt i TV i 80'erne og i starten af 90'erne.
Hilsen
Charlotte og Nikolaj
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Charlotte! Rart at høre fra dig igen. Herligt du bringer Sanderling på banen, jeg kan anbefale at lytte til hans Shostakovich, Rachmaninov, og ikke mindst Brahms hvor han her i huset er no 1 dog sammen med Klemperer og Furtwängler.
Vil tro at Bånd og Pladecentret ligger eínde med en del BERLIN classics med Sanderling.
|
| Til top |
|
| |