Du kører jo den dejlige heavy rock stil fra den gamle skole og det er jo ret fedt...
Mine anbefalinger lidt i den retning, nogle måske mere kendte end andre:
Savatage:
Vel nok mit favorit metalband. Fed US Power Metal. Når du er til Iron Maiden vil jeg måske mene, at det vil være klogt at kaste sig ud i de sidste plader indspillet, mens gudeguitaristen Criss Oliva var i live. Prøv f.eks. Hall of the Mountain King, Gutter Ballet, Streets eller Edge of Thorns. Hvis du er til liveplader er det måske endnu bedre at starte med det fantastiske livealbum "Ghost in the ruins"
Queensryche
Kender du nok allerede, hvis ikke,er de helt klart værd at checke ud, hvis du er til Iron Maiden. De første par plader er MEGET Iron Maiden inspirerede, men jeg vil dog hellere fremhæve Operation Mindcrime (1eren ikke den skuffende 2er) eller Empire. To vidt forskellige, men begge fabelagtige udgivelser.
Rage
Rage og ikke Rage against the machine. Klasse tysk band, der efter min mening slet ikke har fået nok fokus her hjemme. Minder ikke sindsygt meget om de andre tyske syng med heavy bands. Prøv XIII eller Ghost, eller endnu, bedre begge to fra slutningen af 90'erne. Efter min mening de udgivelser i genren, der har haft mest held til at få klassik musik ind over metalgenren. Og jo, Jeg har hørt Metallicas forsøg på samme....
Gamma Ray
Kaj Hans band efter han forlod Helloween. Har lavet et hav af fede plader i den klassike europæiske melodiske power / speed metal steel. Check især klassikeren "Land of the free".
Magnum
Ikke så meget heavy metal, men de lavede især i anden halvdel af 80'erne nogle vildt fede melodiske / storslåede rock / hard rock plader. Her er især on a story tellers night helt fantasisk, men også wings of heaven og Vigalante er glimrende.
Jacobs Dream
Check deres major label debut plade fra slutningen af 90'erne, der bare bærer bandets navn. MASSER af Iron Maiden inspirationer, men vildt fede kompositioner, der rent guf for fans af US Power Metal og Iron Maiden.