| Forfatter |
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle, kort og godt, er der nogen der ved hvor man kan få fat i den, og evt en pris på den.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe den i Hi-fi Klubben. Vi har den på lager i Aalborg-butikken. Så vidt jeg husker er prisen 129.-
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for dit svar, det ser ud som om jeg skal en tur til dobbelt A inden så længe
|
| Til top |
|
| |
Reni61 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købes i "Klubben"
Pris 149,- + evt porto
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/
MVH: René
__________________ MVH: René
--------------
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Mange tak for dit svar, det ser ud som om jeg skal en tur til dobbelt A inden så længe  |
|
|
Så kan det være vi ses. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men det må blive en anden gang, jeg har bestilt den. Men det kan da være jeg skal ned og besøge svigermor, så kan jeg lige kigge forbi, har jo handlet hos jer før
|
| Til top |
|
| |
Møffe-manden Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en "advarsel"......... Den Dali cdII er totalt forkert sammenskruet, lydmæssigt.
Jeg har både cd I og cd II. Den første er udemærket, men ved cd II må der simpelthen været gået et eller andet galt. Bassen er totalt boostet uden anslag eller ligende. Diskanten er fyldt med fnidder og står på ingen måde klar og tydelig.
Dette er samlignet med de orginale indspilninger op imod cd II. Så jeg vil anbefale dig at købe de orginale udgivelser en for en, istedet for at få en samlet dårlig oplevelse.
Jeg har smidt min cd i kassen hvorpå der står Ubruglige cd`r 
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er forsent jeg har bestilt den, men det må jo komme an på en prøve, men du har da ret cd 1 lyder da rigtig godt, så det håber jeg da også nr 2 gør, men nu må vi se
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
|
Hehe det er forsent jeg har bestilt den, men det må jo komme an på en prøve, men du har da ret cd 1 lyder da rigtig godt, så det håber jeg da også nr 2 gør, men nu må vi se
|
|
|
CD2 lyder helt fint - og det er også den generelle opfattelse fra alle dem, der har købt den indtil nu. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
henrik141 skrev:
|
|
|
|
CD2 lyder helt fint - og det er også den generelle opfattelse fra alle dem, der har købt den indtil nu.
|
|
|
Må jeg så anbefale dig fx at lytte til Cæcilie Norby, Set Them Free på Dali cd`n og derefter på Cæcilies eget album. Hendes stemme står så meget mere flot og tydeligt, hvor på Dali cd`n er det nærmest rent mudder.
Elvis nummeret Fever har på Elvis egne udgivelser et smæl i bas mellemtonen, men på Dali cd`n er det bare et stort boom uden anslag.
Skunk Anansie, Hedonism er også et glimrende eksempel på hvor dårligt Dali cd`n er lavet. Et nummer med tryk på, men på Dali er det totalt overstyret.
Så bare fordi at du er Klub-mand og skal forsvare jeres produkter, ændre det ikke på hvor dårlig den cd er iforhold til de orginale udgivelser Prøv at samligne og du vil ALDRIG mere lytte til den Dali cd.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke forsvare noget som helst - der er du helt galt på den.
Nu har jeg 3 Cecilie Norby-cd´er, og de svinger meget i kvalitet. Afhængigt af hvilken presning du har af skiven, så bliver resultatet trods alt ikke bedre end det, du får ind.
Fever er ligeledes udgivet på et hav af forskellige versioner - jeg har en limited edition-presning af den, og der er marginalt forskel på dem. Hedonism er ikke verdens bedste indspilning i forvejen, og adskiller sig ikke mærkbart - og på dem, jeg har, er der ikke den overstyring på, som du beskriver. Til gengæld er Janis Ian ikke helt ved siden af, og det samme gælder Trentemøller.
Jeg har ikke selv alle cd´erne til sammenligning, men umiddelbart ville det blive en dyr affære at skulle købe alle originalerne for at få samme numre 
Jeg skal dog medgive at jeg ligeledes synes at kvaliteten af den forrige, er bedre i direkte sammenligning. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig. Vi har hørt den i Århus Hifiklub, og originalnumrene er helt sikkert langt bedre indspillede. Når man hører Dali
CD'en tænker man "Hmm, det lyder da ret godt". Når man hører originalerne, tænker man "Wooow, det er godt nok meget
bedre..."
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja rolig nu drenge , nu har jeg jo ikke anlæg for flere hundredetusinde, men kan dog nok høre forskel på dårlig og godt. Vi her lige købt den nye med Tina Dickow, den synes jeg bestemt lyder rigtig dårlig, jeg synes godt nok der er langt mellem de rigtig gode optagelser, hvis vi ser på nyt musik.
|
| Til top |
|
| |
Gynther Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt Dali II cd'en for et halvt år siden. Og jeg synes den lød rigtig fint på mit anlæg. Men det er nok heller ikke "rigtig" hifi: CD: Sony cdp-x202es og Sony Receiver Str-da830qs, tror jeg nok den hedder og højttalere: JBL L65.
Jeg havde på et tidspunkt en Denon POA 2800 effektforstærker til låns og koblet på. Det løftede godt nok lidt på lyden! Der var noget mere kontrol over de store basenheder end der plejer.
Jeg syntes det var et spændende udvalg af numre, som jeg ikke selv lige havde i cd-samlingen i forvejen. Nogle havde jeg måske nok, men langt fra alle.
Kan man stadig købe Dali cd I?
Jeg savner lidt dengang jeg lånte Hifi & Elektronik på biblioteket og lyttede til deres medfølgende cd'er. Der var også tit noget spændende musik med.
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gynther jo du kan stadig købe den, jeg har lige modtaget min i dag, men skal lige have nogle børn lagt i seng, inden jeg skal høre om det er noget der dur, jeg har heller ikke Hifi for en masse penge, men synes også mit spiller rigtig godt, og det er jo det vigtigste.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du købt CD 1 henne? Sidst jeg talte med Dali fik jeg at vide at den ikke blev produceret mere.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa jeg har set forkert Gynther, jeg troede det var nr 2 du mente, det er den jeg lige har modtaget, jeg ved ikke om man kan få nr 1 mere.
Nu har jeg lyttet til cd 2 og synes bestemt det lyder rigtig godt, jeg tror det største problem med den plade er at der står Dali på den, så der er nok mange af dem der ikke bryder sig om Dali som også mener at cden er dårlig, men det er den bedst optaget jeg har købt i meget lang tid:)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
|
Nu har jeg lyttet til cd 2 og synes bestemt det lyder rigtig godt, jeg tror det største problem med den plade er at der står Dali på den, så der er nok mange af dem der ikke bryder sig om Dali som også mener at cden er dårlig, men det er den bedst optaget jeg har købt i meget lang tid:)
|
|
|
Det er jo noget vrøvl. Jeg har CD1 og den er ganske fin. Men cd2 er som skrevet tidligere virkelig noget bøv.
Jeg tror faktisk at den er mixet til det yngre puplikum. Massere af buller bass, så skal de nok syntes at det lyder godt 
Men at du syntes at den lyder godt er jo fint. Men hvilken preferrance har du at gå ud fra? Prøv at lyt til en af de orginale indspilninger og så samlign med CD2, så derefter kan du jo først sige noget om, om den lyder godt.
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu heller ikke jeg har problemmer med bullerbass. og lyden er også helt i top her
power
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møffe-manden skrev:
henrik141 skrev:
|
|
|
|
Det er jo noget vrøvl. Jeg har CD1 og den er ganske fin. Men cd2 er som skrevet tidligere virkelig noget bøv.
Jeg tror faktisk at den er mixet til det yngre puplikum. Massere af buller bass, så skal de nok syntes at det lyder godt 
Men at du syntes at den lyder godt er jo fint. Men hvilken preferrance har du at gå ud fra? Prøv at lyt til en af de orginale indspilninger og så samlign med CD2, så derefter kan du jo først sige noget om, om den lyder godt. |
|
|
Hehe nu har jeg jo så også nr 1, men at kalde det noget bøv passer simpelthen ikke, jeg har som sagt lige købt Tina Dickow og der er mange andre, det kan man da kalde dårlig lyd, men okey hvis man er et yngre puplikum når man er 31 så er det nok det jeg er, men jeg har ingen problemer med buller bass på den skive, der er dem der meget værre. Men det er måske mit anlæg der ikke er godt nok?
|
| Til top |
|
| |