Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bob Dylan remastered (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Sad og hørte Bob Dylan Oh mercy, og kom til at tænke på om den fås i en "ikke remastered" udgave. Eller er det en cd der har haft "godt" af at blive remastered ????

Hvis den fås i en ikke remastered udgave, hvor kan den den så fås eller lånes henne ????

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Den har eksisteret men hvor men den er til at få nu ved jeg ikke. Begge lyder fint efter min mening på sacd udgiverne er lyden mere upfront og en del kraftigerer sikkert pågrund af noget komprimering.

De nye mono udgivelser er interesante. Ellers vinyl genudgivelserne fra sun records.

Dog er det min klare opfattelse at det der lyder best er de originale amerkanske vinyl tryk men jeg hører nu selv mest cd i de forskellige udgaver.

Bob er fed

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Det største problem med sacd er nok at de er lidt ensartet i lyden i forhold til de ikke remasteret, så forskellene på de forskellige produktioner ikke er så tydelig men om det er dårligt er vel en individuel vurdering.

Mvh

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

Sad og hørte Bob Dylan Oh mercy, og kom til at tænke på om den fås i en "ikke remastered" udgave. Eller er det en cd der har haft "godt" af at blive remastered ????

Hvis den fås i en ikke remastered udgave, hvor kan den den så fås eller lånes henne ????

Hej Sirhish.

Jeg har den første udgave på CD, og den lyder bare bedre end den remastered. Jeg har købt den (og mange andre) hos CD-WOW som jeg har rigtig god erfaring med. Her et link:

http://dk.cdwow.com/CD/bob-dylan-oh-mercy-remastered/dp/8494 87#bc=c6fe

Det er en fantastisk cd, som er produceret af ingen ringere end Daniel Lanois.

Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej igen Sirisch.

Det var et forkert link jeg fik lagt ind.Sorry!! Her er det rigtige:

http://dk.cdwow.com/CD/bob-dylan-oh-mercy/dp/5208759#bc=c5eb

Venligst    Jens

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Raincoat skrev:
... på sacd udgiverne er lyden mere upfront og en del kraftigerer sikkert på grund af noget komprimering.

Det vil jeg lige spørge ind til ... efter min opfattelse er sacd netop ikke komprimering, fordi den højere opløsning bliver brugt til at give musikken dynamik med mulighed for luft, detaljer og perspektiv i lydbilledet. Man kan vel sige, at sacd er et modspil til den omsiggribende og forhadte komprimering på mange af dagens udgivelser?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej igen Sirisch.

Venligst    Jens

Hvordsan ser jeg om den cd jeg har er den remasteret udgave ??? står der remasteret på den ???? for det gør der ikke på min  

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:
jensmarius skrev:

Hej igen Sirisch.

Venligst    Jens

Hvordsan ser jeg om den cd jeg har er den remasteret udgave ??? står der remasteret på den ???? for det gør der ikke på min  

Jeg mener at den remastered udgave kun fås som digipack. Hvis den du har er udgivet i 1989 er det den originale.

MVH   Jens

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Raincoat skrev:
... på sacd udgiverne er lyden mere upfront og en del kraftigerer sikkert på grund af noget komprimering.

Det vil jeg lige spørge ind til ... efter min opfattelse er sacd netop ikke komprimering, fordi den højere opløsning bliver brugt til at give musikken dynamik med mulighed for luft, detaljer og perspektiv i lydbilledet. Man kan vel sige, at sacd er et modspil til den omsiggribende og forhadte komprimering på mange af dagens udgivelser?

Hej HRMAND

Du har ganske rat i dine betragtninger, og hvis der er en der i den grad taler imod komprimering af musik er det faktis BOB DYLAN. Dog syntes jeg stadig at den første udgave for mig lyder bedst.

Jeg har dog ikke hørt SACD udgaven på en afspiller der kan handle dette format, så jeg udtaler mig nok på en lidt billig baggrund.

Venligst    Jens

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Den jeg har står der copyright 1989 og indspillet i 2003 og det er den samme som de har i Tp-musik.... Så jeg har lige bestilt
den fra CD-WOW.DK

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Davs Hrmand

Du har sikkert ret hvad angår kompri. Dog gælder det stadig for lyden at den er upfront og kraftig. Det er cd laget jeg taler om, den nyeste udgave kom på sacd skiver om den så også er kommet på separat cd ved jeg ikke, det er flere af de album der ikke var i sacd boksen. De er alle kendetegnet ved at lyden er upfront og kraftig iforehold til de tidligere udgaver.

Mvh

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt også gå efter SACD-udgaven eller den cd-udgave, der ligger tættest på. Jeg har ikke lige sammenlignet
med den tidligere cd-udgave af Oh Mercy, men med nogle af de andre synes jeg klart, at sacd-udgaven lyder bedre. mere
afbalanceret og med bedre sammenhæng mellem instrumenterne. Tør ikke sige, om niveauet er højere, men jeg synes ikke
sacd-udgaverne er mere upfront.

Det britiske hifi-blad Hifi News har ofte en artikel, hvor de sammenligner alle de forskellige udgaver af en plade, såvel de
digitale som de analoge. I artiklen om Blonde on Blonde var konklusionen, at sacd-udgaven (også på cd) var klart den
bedste, også ift. vinyl-udgaverne.

Blot fordi remastering i visse tilfælde indebærer nogle grimme ting som loudness og komprimering af dynamikken synes jeg
ikke derfor, at man uden videre kan antage, at dette gælder alle remasterings. Der findes gode og dårlige remasterings
ligesom der findes gode og dårlige indspilninger. I hvert fald synes jeg, at de remasterede udgaver af fx Dylan, Beatles, U2
og flere af Springsteens gamle plader er klart bedre end de gamle cd-udgaver.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:
Den jeg har står der copyright 1989 og indspillet i 2003 og det er den samme som de har i Tp-musik.... Så jeg har lige bestilt
den fra CD-WOW.DK
Den første udgave er fra 1989, og den har bare en superlyd. Den du har er så genudgivet i 2003, men den tror jeg bestemt ikke er remastret, og komprimeret er den med garanti ikke. Det vil Dylan aldrig tolererer, og her er det altså Dylan der har fat i den lange ende, og ikke pladeselskabet Sony som han har kontrakt med.

THE LOUDNESSWAR KILL`S MUSIC.    MVH      JENS

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 02 Januar 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Jeg ville personligt også gå efter SACD-udgaven eller den cd-udgave, der ligger tættest på. Jeg har ikke lige sammenlignet
med den tidligere cd-udgave af Oh Mercy, men med nogle af de andre synes jeg klart, at sacd-udgaven lyder bedre. mere
afbalanceret og med bedre sammenhæng mellem instrumenterne. Tør ikke sige, om niveauet er højere, men jeg synes ikke
sacd-udgaverne er mere upfront.

Det britiske hifi-blad Hifi News har ofte en artikel, hvor de sammenligner alle de forskellige udgaver af en plade, såvel de
digitale som de analoge. I artiklen om Blonde on Blonde var konklusionen, at sacd-udgaven (også på cd) var klart den
bedste, også ift. vinyl-udgaverne.

Blot fordi remastering i visse tilfælde indebærer nogle grimme ting som loudness og komprimering af dynamikken synes jeg
ikke derfor, at man uden videre kan antage, at dette gælder alle remasterings. Der findes gode og dårlige remasterings
ligesom der findes gode og dårlige indspilninger. I hvert fald synes jeg, at de remasterede udgaver af fx Dylan, Beatles, U2
og flere af Springsteens gamle plader er klart bedre end de gamle cd-udgaver.
Interssant udmelding. Hvad er det for et anlæg du lytter til musik på??    MVH    JENS

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Vanderlay skrev:
Jeg ville personligt også gå efter SACD-udgaven eller den cd-udgave, der ligger
tættest på. Jeg har ikke lige sammenlignet med den tidligere cd-udgave af Oh Mercy, men med nogle af de andre synes jeg
klart, at sacd-udgaven lyder bedre. mere afbalanceret og med bedre sammenhæng mellem instrumenterne. Tør ikke sige,
om niveauet er højere, men jeg synes ikke sacd-udgaverne er mere upfront. Det britiske hifi-blad Hifi News har ofte en
artikel, hvor de sammenligner alle de forskellige udgaver af en plade, såvel de digitale som de analoge. I artiklen om Blonde
on Blonde var konklusionen, at sacd-udgaven (også på cd) var klart den bedste, også ift. vinyl-udgaverne. Blot fordi
remastering i visse tilfælde indebærer nogle grimme ting som loudness og komprimering af dynamikken synes jeg ikke
derfor, at man uden videre kan antage, at dette gælder alle remasterings. Der findes gode og dårlige remasterings ligesom
der findes gode og dårlige indspilninger. I hvert fald synes jeg, at de remasterede udgaver af fx Dylan, Beatles, U2 og flere
af Springsteens gamle plader er klart bedre end de gamle cd-udgaver.
Interssant udmelding. Hvad er det for et
anlæg du lytter til musik på??    MVH    JENS

Sony XA5400ES sacd-afspiller, Arcam DIVA forstærkere, Monitor Audio Gold Ref højttalere.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Oh Mercy er en kanon fed skive. Købte den for ikke så lang tid siden.

Havde den dog delvis i forvejen.

Faktisk spiller jeg PT meget Oh Mercy og La Noise med Neil Young. (den nye)

Begge jo produceret af ....?

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvilken andre Bob Dylan cdér er godt indspillet ?????

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

Love and Theft (2001) (SACD-versionen er naturligvis den, man bør udse sig, hvis man har muligheden for at afspille dette format) og Modern Times (2006), begge produceret af His Bobness selv, er mægtig godt indspillet.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 07 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Oh Mercy er en kanon fed skive. Købte den for ikke så lang tid siden.

Havde den dog delvis i forvejen.

Faktisk spiller jeg PT meget Oh Mercy og La Noise med Neil Young. (den nye)

Begge jo produceret af ....?

DANIEL LANOIS. Ingen andre kan lave lyd som denne troldmand. Og så er han jo også selv musiker og har udgivet nogle framragende albums, hvor ACADIE fra 1989 er min favorit. Jeg har været så heldig at høre ham live med hans fede band, og det var en oplevelse jeg aldrig glemmer. En enkelt Dansker, Lasse Helner (ja,det er ham fra Lasse & mathilde) har også været forbi hans studio Kingsway i New Orleans, hvor en af Lanois folk, Mark Howard har produceret albummet Time and again i 1992. For mig er Lanois mega stor og jeg har i årenes løb fået samlet alt hvad han i tiden har produceret. Og så er hans samarbejde med Brian Eno (Roxy Music), som han har pladeselskabet OPAL RECORDS sammen med, jo helt fantastisk. Her tænker jeg ikke mindst på U2, som har haft stor glæde af samarbejdet med de to. Her lige et link;

http://www.squidoo.com/daniellanois

Godt nytår herfra.     Jens

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 07 Januar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

Det er stort set ALLE. Jeg har aldrig hørt en Dylan der ikke er godt indspillet. Den mand har altid haft styr på lyden, og så er over 95% af det der er optaget FIRST TAKE. Det er der med statsgaranti INGEN andre der han hamle op med. Godt nytår fra    Jens

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes