Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Led Zeppelin i tilfredsstillende kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg købte for nogen tid siden kompilationsalbummet Mothership, men jeg er dog noget skuffet over lydkvaliteten.
Er det bare mig der er noget kræsen og må lære at leve med at lydkvaliteten er så dårlig som den er fordi det er gamle optagelser, eller er det muligt at finde noget Led Zeppelin i en ordentlig kvalitet?

Ved i evt. om denne CD er bedre end Mothership eller om man skal ud og finde remasterede versioner af de forskellige album enkeltvis?

På forhånd tak.
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh

kimz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Holder meget af Led Zeppelin , men lydkvaliteten er ikke noget at råbe hurra af, har selv det omtalte album, remastered er ikke nødvendig bedre !.

Har også nogle dvdér, og det er det samme, dårlig lyd.

Til top Vis kimz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimz

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Ok, det var da trist at høre. 
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mothership stinks. Den har fået på alle knapper og tangenter. Lyden er ligefrem imponerende ringe. Prøv om du kan skaffe de allerførste udgaver på cd. Ikke noget med remaster. Jeg har selv Led Zeppelin 1, den er rigtig go. Hvis du kan finde dem hvor der er en gut som hedder Barry Diament, der har stået for overførslen til cd, så siger rygterne det er de allerbedste.

go jagt

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ja, man må nok leve med den manglende kvalitet, men musikken kan man ikke sig noget negativt om. Egentlig synes jeg det giver lidt ekstra, at forvrænging og støj fra deres udstyr også er med. I den modsatte ende, har man Kim Larsen plader, som er glatte og pæne i lyden. Lidt for perfekt måske.  

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg skal netop igang med at samle en del af de gode gamle udgivelser  men bare på LP.  Hvordan er det med kvaliteten på dem?
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

sosaudio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Den bedste Led Zeppelin 1 på lp er af tysk presning meget bedre end den engelske og amerikanske. Som forskellen mellin en almindelig presning og en 180 grams lp.

hilsen Ole
Til top Vis sosaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sosaudio

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

sosaudio skrev:
Den bedste Led Zeppelin 1 på lp er af tysk presning meget bedre end den engelske og amerikanske. Som forskellen mellin en almindelig presning og en 180 grams lp.

hilsen Ole
Det virker mærkeligt, at de tyske presninger skulle være bedre. Det er måske lidt forskelligt. Men jeg har en lp med Level 42, som er en engelsk presning. Og samligner jeg den med den normale tyske, oplever jeg den tyske som spids og noget komprimeret/klemt. Bassen er heller ikke særlig interssant. Men den engelske er simpelthen mere frigjort. Bækkener klinger bedre ud og lyder mere ægte. Stemmerne er varme og med god krop. Bassen er levende og dyb med masser af overtoner. Har man hørt den engelske før i nogen tid og derefter sætter den tyske på, virker den hul og klemt. Det er Running in the family, der er tale om.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Jeg skal netop igang med at samle en del af de gode gamle udgivelser  men bare på LP.  Hvordan er det med kvaliteten på dem?
Undgår du genoptrykkene og får fat i de oprindelige presninger, er lyden ok.

sosaudio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det var en artikel i Stereophile som gjorde mig opmærksom på dette . Ifølge denne er forklaringen at de amerikanske teknikere redigerede båndet om til vestcoast sound fra den engelske oprindelige lyd. De tyske teknikere fik fat i det amerikanske bånd og kunne ikke bruge de. Derfor lavede de deres eget som er meget bedre. Der kan ikke træffes noget generelt omkring dette enkeltstående tilfælde over til andre presninger. Prøv selv at vurdere og lad være med at sammenligne på tilfældigheder.

hilsen ole
Til top Vis sosaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sosaudio

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft deres udgivelser i flere udgaver gennem tiden siden 1. udgivelserne på vinyl. Remasters-udgivelser har jeg helt holdt mig fra, som I også antyder, lyder de helt ad Pommern til. På et tidspunkt kunne man få et bokssæt bestående af 4 cd´er med alle deres studieindspilninger, men selv om hr. Page selv stod bag mixningen og udgivelsen er den bemærkelsesværdig dårlig lydmæssigt (komprimeret?). Tilmed var numrene blandet som et spil kort, så hver gang jeg hørte et nummer var jeg allerede i gang med at nynne det næste, fordi jeg kendte rækkefølgen - men blev snydt fordi alle sange var blandet i tilfældig orden. Det holdt jeg ikke til!

Jeg blev først tilfreds med lyden, da jeg begyndte at samle udgivelserne som vinyl replica, nævnt i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=87212&K W=led+zeppelin

Som tråden viser, kan alle deres udgivelser (stadig) købes som sæt, men det lykkedes mig i den hedengangne GUF-kæde at få samlet dem alle stykvis, hvor de ind i mellem kunne fås for under en hund i japansk udgave.

Disse udgivelser er top-kvalitet i mine ører. Aldrig har Stairway To Heaven lydt så krystalklart og gribende som her, men alle skiverne byder på nye oplevelser mht. detaljer og klarhed. Jeg har bildt mig selv ind, at jeg var helt fortrolig med LZ, men disse udgaver har været "øre-åbnere" i forbavsende grad.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes