Loppemarkede r er tit godt at besøge og finde de plader man aldrig fik købt i sin tid - der er regelmæssigt loppemarked på Travbanen hvor jeg har fundet flere gode gamle, bl.a det hvide album med OLSEN ( brødrene ) - en af de bedste danske plader gennem tiderne synes jeg. Fandt også Sebastians "den Store Flugt" på et loppemarked, dobbelt LP, til 10 kr, den er ret almindelig på loppemarkeder.
En genganger på alle loppemarkeder er Boney M, god solid disco med ret god musikalsk og indspilningkvalitet - ingen PC trommer, alt indspillet med professionelle musikere.
De plader der går igen og igen på loppemarkeder, er godt tegn på de var populære i sin tid, dem tar man med hvis der står 197x som produktionsår.
Nogen gange kan man se en hel pladesamling stå.
Selv går jeg primært efter den musikalske kvalitet levert af professionelle musikere, som der var masser af i 70érne indtil computere mere eller mindre overtog musikeren, ikke noget sjov ved vinyl med PC-genereret musik

Plader på loppemarket 10 kr, ved køb af flere kan prisen pruttes ned to 5 kr. Plader før 1980 er som regel ok mht musikalsk kvalitet etc, efter 1980/84 bør de nok høres først.

Boney M. Take The Heat of Me, er fast inventar på loppemarkeder.

Carl Douglas, Kung Fu Fighter, 1975, eksempel på høj musikalsk kvalitet, detaljeret med super professionelle musikere, desværre er selve indspilningen ikke 100%, men ok. Er ofte på loppemarked. Han blev grinet meget af, men pladen er i top musikalsk set, alle numre. Sidste instrumentalnummer Blue Eyed Soul er legendarisk.
http://www.youtube.com/watch?v=OMj9IEoIk8c
Den slags musik bliver der desværre ikke lavet meget af mere - det er for dyrt.