Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Netrebko ... optrækkeri! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 November 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Endelig kommer hun til Danmark - årets koncert, men kun for dem med MEGET tykke tegnebøger.
Priser fra 1.995,- og OPEFTER!
Rent optrækkeri og snobberi - hvorfor må pøblen ikke høre opera - det var oprindeligt dem den var skrevet til.
SURT opstød

http://www.dr.dk/Koncerthuset/Kalender/2012/juni/anna-netreb ko-og-erwin-schrott-med-orkester.htm#.TsDqD3ljlLQ.facebook

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Vist Ikke helt rigtigt, du kan få billetter fra 1215.00 til 2215.00 DKK, men 1215 er godt nok også vildt.
Men det kunne være fantastisk at se og høre hende live og så i den fremragende akustik. Men prisen overstiger desværre min smertegrænse.
Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ja - det siger vel noget om hendes honorarkrav ! .

"optræder kun i storbyer"  sic .

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

kcdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 16 November 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Wow - den havde jeg misset. Så hende i det kongelige sidste december. Fantastisk oplevelse.

Vil give MEGET for at høre hende i de fantastiske akustiske omgivelser som DRs koncerthus er.

Tak for oplysningen...

Til top Vis kcdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kcdk

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Prisen er jo grotesk.. Jeg kommer ALDRIG ind og høre opera med de priser de tager for en billet, enten er det snobberi eller også er der nogen som tjener ALT for mange penge..

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Sendt: 16 November 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Ja det er voldsomt, en normal koncert eventuelt med en ikke så kendt solist ligger omkring 500-600 Kr. for de bedste pladser, og 120-150 Kr. eller mindre for de billigste, så enten er Anne Netrebko's honorar ekstremt højt, eller også er det som du siger JJaz. enten snob, eller også er der nogen der scorer kassen.
Jeg vil lige se det an og se hvordan det gå med billetsalget, det kan jo være de bliver nødt til at nedsætte prisen på et tidspunkt.

Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Det er fortsat muligt at få "billige" billetter til 1.235 kr. inklusive det sædvanlige mystiske billetgebyr.

Priserne på billetterne kan minde om optrækkeri, men omvendt så har koncertarrangøren og Anna Netrebko og hendes agentfølge givetvis foretaget en meget nøje vurdering af udbud og efterspørgsel og sat priserne derefter. Og de må ha' ramt nogenlunde rigtigt, da der tilsyneladende kun er ganske få billetter tilbage.

Sådan er det at leve i en markedsøkonomi, hvor prisdannelsen baseres på udbud og efterspørgsel. Surt, men sandt!

Fortsat god lyttelyst!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 16 November 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Der findes i mine øjne ingen koncerter der kan retfærdiggøre den pris. Det er skammeligt at tage så mange penge for så lidt -
ikke dermed sagt det er dårligt, et dårligt sted, men jeg antager ikke at vi taler The Wall agtigt scene show så man dermed
kunne sige at der skulle noget særligt til som sådan (som fx 30 lastbiler med udstyr til sceneshow og andet). Den slags
arrangementer fortjener ganske enkelt ikke at få publikum da det er lænseri. Hvis det er fordi de skal overleve kan de spille
nogle flere koncert ligesom alle andre skal...
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er helt igennem fint med opera koncerter, men den finkulturelle musik støttes i hoved og røv af offentlige støttekroner. Dem der vil til opera må betale den fulde pris for oplevelsen, hvis det betyder at det kongelige teater går fallit, er det kun et udtryk for at teatret er uden nogen som helst eksistensberettigelse. Den høje pris her er nok bare udtryk for at den fulde billet pris skal betales her for det er udenlandske navne som ikke får støtte.

Det offentlige må holde fuldstændig op med selektivt at støtte visse former for kultur, og give pengene tilbage til os hårdt plagede skatteydere.

Derudover bør det gøres frivilligt at betale licens til DR og andre. Vi er heller ikke tvunget til alle at holde Jyllands-posten, som jeg gør.

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 November 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Så her kan det kendte opera-par opleves sammen med Prags Filharmoniske Orkester under ledelse af den internationalt anerkendte dirigent Marco Armiliato.
Nok derfor
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 16 November 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Så her kan det kendte opera-par opleves sammen med Prags Filharmoniske Orkester under ledelse af den internationalt anerkendte dirigent Marco Armiliato.
Nok derfor

Netop! Pragfilharmonikerne og Marco Armiliato rykker for vildt!

At der ikke er flere billetter tilbage er iøvrigt bemærkelsesværdigt i og med, at der end ikke foreligger et program (så vidt jeg kan se) ... koncerten fremgår heller ikke af operadivaens egen hjemmeside.

Publikum kan måske se frem til en gedigen overraskelse, når operakendisparret istemmer småsange af Andrew Lloyd Webber (Cats ...) og uddrag fra blockbusters som Chess og Mamma Mia! Det bli'r en ubetalelig sjov aften!

Nå, men det viser vel bare, at det ikke handler om musikken længere, men om personerne og idoldyrkelsen. Misforstå mig nu ikke: Anne Netrebko er en fantastisk sangerinde, men jeg gider bestemt ikke høre hende synge noget af kunstnerisk og kompositorisk lettere tvivlsom kvalitet. Inden jeg kaster penge efter sådan en koncert, vil jeg i det mindste gerne have en idé om programindholdet.

Nå, det er sikkert bare mig ...

Fortsat god lyttelyst!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes