| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 November 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 14 November 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vist Ikke helt rigtigt, du kan få billetter fra 1215.00 til 2215.00 DKK, men 1215 er godt nok også vildt.
Men det kunne være fantastisk at se og høre hende live og så i den fremragende akustik. Men prisen overstiger desværre min smertegrænse.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 14 November 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - det siger vel noget om hendes honorarkrav ! .
"optræder kun i storbyer" sic .
|
| Til top |
|
| |
kcdk Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow - den havde jeg misset. Så hende i det kongelige sidste december. Fantastisk oplevelse.
Vil give MEGET for at høre hende i de fantastiske akustiske omgivelser som DRs koncerthus er.
Tak for oplysningen...
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er jo grotesk.. Jeg kommer ALDRIG ind og høre opera med de priser de tager for en billet, enten er det snobberi eller også er der nogen som tjener ALT for mange penge.. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er voldsomt, en normal koncert eventuelt med en ikke så kendt solist ligger omkring 500-600 Kr. for de bedste pladser, og 120-150 Kr. eller mindre for de billigste, så enten er Anne Netrebko's honorar ekstremt højt, eller også er det som du siger JJaz. enten snob, eller også er der nogen der scorer kassen. Jeg vil lige se det an og se hvordan det gå med billetsalget, det kan jo være de bliver nødt til at nedsætte prisen på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fortsat muligt at få "billige" billetter til 1.235 kr. inklusive det sædvanlige mystiske billetgebyr.
Priserne på billetterne kan minde om optrækkeri, men omvendt så har koncertarrangøren og Anna Netrebko og hendes agentfølge givetvis foretaget en meget nøje vurdering af udbud og efterspørgsel og sat priserne derefter. Og de må ha' ramt nogenlunde rigtigt, da der tilsyneladende kun er ganske få billetter tilbage.
Sådan er det at leve i en markedsøkonomi, hvor prisdannelsen baseres på udbud og efterspørgsel. Surt, men sandt!
Fortsat god lyttelyst!
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes i mine øjne ingen koncerter der kan retfærdiggøre den pris. Det er skammeligt at tage så mange penge for så lidt -
ikke dermed sagt det er dårligt, et dårligt sted, men jeg antager ikke at vi taler The Wall agtigt scene show så man dermed
kunne sige at der skulle noget særligt til som sådan (som fx 30 lastbiler med udstyr til sceneshow og andet). Den slags
arrangementer fortjener ganske enkelt ikke at få publikum da det er lænseri. Hvis det er fordi de skal overleve kan de spille
nogle flere koncert ligesom alle andre skal...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er helt igennem fint med opera koncerter, men den finkulturelle musik støttes i hoved og røv af offentlige støttekroner. Dem der vil til opera må betale den fulde pris for oplevelsen, hvis det betyder at det kongelige teater går fallit, er det kun et udtryk for at teatret er uden nogen som helst eksistensberettigelse. Den høje pris her er nok bare udtryk for at den fulde billet pris skal betales her for det er udenlandske navne som ikke får støtte.
Det offentlige må holde fuldstændig op med selektivt at støtte visse former for kultur, og give pengene tilbage til os hårdt plagede skatteydere.
Derudover bør det gøres frivilligt at betale licens til DR og andre. Vi er heller ikke tvunget til alle at holde Jyllands-posten, som jeg gør. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så her kan det kendte opera-par opleves sammen med Prags Filharmoniske
Orkester under ledelse af den internationalt anerkendte dirigent Marco
Armiliato. Nok derfor
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Så her kan det kendte opera-par opleves sammen med Prags Filharmoniske Orkester under ledelse af den internationalt anerkendte dirigent Marco Armiliato. Nok derfor 
|
|
|
Netop! Pragfilharmonikerne og Marco Armiliato rykker for vildt!
At der ikke er flere billetter tilbage er iøvrigt bemærkelsesværdigt i og med, at der end ikke foreligger et program (så vidt jeg kan se) ... koncerten fremgår heller ikke af operadivaens egen hjemmeside.
Publikum kan måske se frem til en gedigen overraskelse, når operakendisparret istemmer småsange af Andrew Lloyd Webber (Cats ...) og uddrag fra blockbusters som Chess og Mamma Mia! Det bli'r en ubetalelig sjov aften!
Nå, men det viser vel bare, at det ikke handler om musikken længere, men om personerne og idoldyrkelsen. Misforstå mig nu ikke: Anne Netrebko er en fantastisk sangerinde, men jeg gider bestemt ikke høre hende synge noget af kunstnerisk og kompositorisk lettere tvivlsom kvalitet. Inden jeg kaster penge efter sådan en koncert, vil jeg i det mindste gerne have en idé om programindholdet.
Nå, det er sikkert bare mig ...
Fortsat god lyttelyst!
|
| Til top |
|
| |